MS Windows
briani 27239
Problemer med fildeling
Fra : skj

Dato : 04-09-03 12:07

Jeg vil gerne dele en mappe med andre på vores intranet, men får
fejlmeddelelsen:
Der opstod fejl under deling. Server tjenesten er ikke startet.

Hjælp Hvad gør jeg for st få det til at fungerer. ??!!??

WinXP, ialt 5 maskiner på nettet.
Jeg hø. klikkker, vælger egenskaber, vælger deling og sætter en "vipper" i
"del denne mappe på netværket"
Når jeg siger OK får jeg fejlmeddelelsen.
Samme procedure virker på de øvrige maskiner. Denne maskine kan godt se de
delte drev/mapper på øvrige maskiner.

søren

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-09-03 16:08

Control Panel | Administrative Tools | Services.
Find Server på listen og start tjenesten. Sæt startup typen til
Automatic.
Med mindre du ved hvad en Service gør bør du ikke rode med dem.

Fra : skj

Dato : 05-09-03 17:38

jeg ahr en dansk udgave:
Går jeg ind i : kontrolpanel | Administration | tjenerster men kan
ikke finder "server"
Er det rigtige sted jeg er??
mvh
Søren kj.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-09-03 23:39

Lyder sådan. Husk at scrolle i listen over services.

Fra : skj

Dato : 07-09-03 22:22

Det står jo alfabetisk, men under S er der ingen "server"
Er det det der er problemet og kan det løses?
Søren Kjærsgaard

Fra : skj

Dato : 08-09-03 07:15

Selv om jeg scroller ned kan jeg ikke finde "Server" det står jo
alfabetisk
Kan funktionen være forsvundet??
søren kjærsgaard
skj@dadlnet.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-09-03 18:01

Geninstaller.

Fra : skj

Dato : 09-09-03 11:06

Tak til jer der lagde hovedet i blød
jeg har fået løst problemet, jeg tror det blev løst under tilføj
windowskomponenter, og vipper ud for alle netværkstjenester eller også var
det inde under administration `| tjenester hvor jeg var inde i opret
forbindelse til andre computere
men nu virker det.

søren kjærsgaard

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-09-03 20:41

skj skrev:

> Det står jo alfabetisk, men under S er der ingen "server"
> Er det det der er problemet og kan det løses?

Hvis du har slået fil og printerdeling fra så kan det ske at Server-
tjenesten forsvinder. Hvis det er tilfældet så prøv midlertidigt at
slå fil og printerdeling til og se om Server-tjenesten kommer tilbage.

<http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Server>.

Madsen.