ikke se routeren
Fra : webjensen

Dato : 10-04-01 08:04

Vi har et lille Novell (3) netværk med ca 10 pc´ere med Windows98. Den ene
af dem kan jeg ikke få på Internettet. Den kan ikke se
ISDN-routeren -modtagerværten findes ikke, når jeg forsøger at pinge den. .
Jeg kan ikke se, der er nogen forskel på opsætningen på denne og de andre
inde i kontrolpanel-netværk og der er ingen IP_adresser angivet på nogen af
dem. Jeg har ikke meget forstand på sådan noget, så jeg villle blive glad
for et tip eller 2.

mvh
webjensen

Fra : erik klausen

Dato : 10-04-01 10:37

webjensen wrote:

> [...]
> dem. Jeg har ikke meget forstand på sådan noget, så jeg villle blive glad

Umiddelbart:
1. Ombyt fejl-PCen med en af de andre. Så ved du om det fysiske net fejler.

2. Du kører muligvis DHCP. Din DHCP-pulje kan være for lille. Det finder du ud
af ved at give fejl-PCen netkortet fra en af de fungerende PC-ere. Hvis den nu
virker så har du fundet problemet.

Dernæst:
Når den systemansvarlige skriver "Jeg har ikke meget forstand på sådan noget",
så bliver jeg nervøs på firmaets vegne. Hvordan kører backup-en? Er der
sikkerhed ud mod Internettet?
Hvis du pludselig har fået overdraget ansvaret for edb-installationen var det
måske en idé at få en konsulent til at kigge på sagerne. Først på den PC, du
har problemer med, dernæst på resten af installationen.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Brian Jensen

Dato : 11-04-01 16:55

________________________ klip _______________________________
> [...]
du
> har problemer med, dernæst på resten af installationen.

________________________ klip ______________________________-

Hejsa og iøvrigt god påske til alle

Erik er du klar over hvad Konsulenter egentligt koster ????????????
Det er sq billigere at sætte advokaten på sagen når det er gået galt.
Blev selv tilbudt at år 2000 sikre en os2 server med 3 klienter.
150.000,- + arbejdstid + kørsel +forlystelser +det løst + lynnedslagsgaranti
+bill gates garanti..... kunne blive ved.
og pt kører systemet for fuld skral uden det mindste problem. Ikke sært at
IT aktier er i fritfald.
Ok burde måske selv slå mig ned som konsulent så var pensionen hjemme på 6
mdr.

Hilsen

Brian

Fra : erik klausen

Dato : 11-04-01 18:40

Brian Jensen wrote:

> Erik er du klar over hvad Konsulenter egentligt koster ????????????
> Det er sq billigere at sætte advokaten på sagen når det er gået galt.

Bevares.
Hvem kan du sagsøge, når noget går galt? Og bringer det dine data tilbage?
Dit oprindelige problem burde en gut kunne klare på et par timer, og så kan han
derefter bruge et par timer på at se om systemet ellers ser fornuftigt ud.
Men, hvis du ellers er tryg ved tingene, så kør du bare videre.

Hvad med PC-en, fik du den op at køre?

mvh.
Erik Klausen

Fra : Brian Jensen

Dato : 11-04-01 21:12

Det var godt nok ikke mig der startede denne men ok

Bare så du ikke tror det er ham der er sur i skrallen over at blive
bondefanget så snart man tænker på at kontakte edbfirmaer.

Min erfaring viser mig bare at konsulenter ikke er deres penge vær. og man
kan selv sætte sig ind i tingene lige så hurtigt som konsulenter kan fixe
problemet.

80% af de konsulenter der alligevel beregner sig 1500- ? i timen kan
alligevel ikke mere end man selv kan.

nedenstående et par timer og et par timer. Ja så lyder regningen allerede på
15000.

Og lur mig om ikke de finder et par ting eller tre der skal opgraderes hvis
systemet ikke skal gå ned med et brag. (pris ja ja det er jo billigt at
bruge 50 60 70 kilo, du risikere at du mister dit regnskab) Det skal nok få
90% af direktørene i mindre danske virksomheder til at hælde guldet i
bondefangerne.

Håber da vores ven fik sin pc op at køre

Hilsen
Brian