> 10 meter fra vægstik til NT-boksen
Fra : Palle Lyckegard

Dato : 10-04-01 07:47

Hejsa,

findes der er begrænsning i afstanden imellem vægstikket (3-polet) og
selve NT-boksen? Jeg har fundet ud af at der er en begrænsning på 10
meter når der er tale om S0-bussen, dvs. fra NT-boksen til ISDN TA'en.

Jeg har brug for informationerne, da mit vægstik og det sted hvor jeg
fysisk vil placere NT-boksen er ca. 15 meter fra hinanden. Jeg vil
udnytte et allerede eksisterende kabel med to stk. kobberledninger (alm.
tlf.kabel).

Tegning:

Vægstik-- eksistrende telefonkanbel på ca. 15 meter ---NT-boks--S0--...

mvh. Palle

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-01 08:46

Palle Lyckegard skrev:

>findes der er begrænsning i afstanden imellem vægstikket (3-polet) og
>selve NT-boksen?

Det ved jeg ikke.

>Jeg har brug for informationerne, da mit vægstik og det sted hvor jeg
>fysisk vil placere NT-boksen er ca. 15 meter fra hinanden.

Så langt er der mellem min NT og mit indgangsstik (ledningslængde
i hvert fald).

> Vægstik-- eksistrende telefonkanbel på ca. 15 meter ---NT-boks--S0--...

Der sker ikke spor ved at prøve. Hvis det ikke virker, tja ... så
må du bare hitte på noget andet.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-04-01 10:59

"Palle Lyckegard" <Palle.LyckegaardANTISPAM@ted.ericsson.dk> skrev i en
meddelelse news:9au9f9$dvk$1@newstoo.ericsson.se...
> findes der er begrænsning i afstanden imellem vægstikket (3-polet) og
> selve NT-boksen?

Så længe kablet er af ordentlig kvalitet er det blot en forlængelse af
centralledningen, der jo kan blive overordentlig lang (flere km)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Morten Kristensen

Dato : 10-04-01 20:03

Jeg har et 25meter kabel mellem NT og min ISDN-router.
Du skal nok holde dig til Cat.5 netværkskabel.

Palle Lyckegard wrote:

> [...]
> selve NT-boksen? Jeg har fundet ud af at der er en begrænsning på 10
> meter når der er tale om S0-bussen, dvs. fra NT-boksen til ISDN TA'en.
Morten Kristensen; mailto:mokris@image.dk
Phone +45 3871 2114 - GSM +45 2682 4053