Bubble Bobble
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 27-09-03 15:11

Hej i gruppen

Jeg er på jagt efter Bubble Bobble til PC.

Og vel og mærke det originale (det med rainbow island). Jeg har downloadet 1
version som så rigtig ud, men det ville ikke rigtig virke under windows XP.

Kender nogen et link til en version der virker under xp?

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-09-03 18:51

"Lars Christoffersen" <Lars.ChristoffersenFJERNES@aab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:bl45fc$2ke$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
XP.

> Kender nogen et link til en version der virker under xp?

Brug google til at søge på MAME, der findes Bubble Bobble i den rigtige
version du kender fra spilleautomaterne

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-09-03 22:34

Lars Christoffersen wrote:
> Hej i gruppen
>
> Jeg er på jagt efter Bubble Bobble til PC.
>
> Og vel og mærke det originale (det med rainbow island).

Rainbow Islands er efterfølgeren til Bubble Bobble.

www.mame.net

Og søg efter bublbobl.zip

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 28-09-03 19:09

> www.mame.net

Hejsa

Hvordan downloader man spil fra denne side?

mvh Cindie

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-10-03 18:52

Cindie Iwersen wrote:

> Hejsa
>
> Hvordan downloader man spil fra denne side?

Det kan man ikke.. I hvert fald ikke Bubble Bobble. Du kan hente et par
spil derinde, der er blevet frigivet til distribution da
rettighedsindehaverne ikke findes mere. Robby Roto og det andet har jeg
glemt hvad hedder.

Ellers prøv www.starroms.com

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 29-09-03 16:07

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Rainbow Islands er efterfølgeren til Bubble Bobble.

Ja, men blev udgivet sammen med Bubble Bobble

> www.mame.net
>
> Og søg efter bublbobl.zip

Jeg vil hellere have PC-versionen istedet for at skulle emulere mig frem til
at kunne spille på PC.
Jeg kan se pointen ved spil der ikke er udgivet til PC, men det Bubble
Bobble jo netop.

Lars Christoffersen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-10-03 18:58

Lars Christoffersen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men blev udgivet sammen med Bubble Bobble

Nej, Bubble Bobble udkom i '86 og efterfølgeren Rainbow Islands i '87.

Men det kan da godt være der senere kom en PC version med begge spil på
samme CD, eller samme fem disketter eller hvad ved jeg.

[MAME]

> Jeg vil hellere have PC-versionen istedet for at skulle emulere mig
> frem til at kunne spille på PC.

Om du skal klikke tre eller fem gange med musen for at spille kan da
ikke betyde så meget?

> Jeg kan se pointen ved spil der ikke er udgivet til PC, men det Bubble
> Bobble jo netop.

Ja der har jeg det så stik modsat - hvorfor spille en dårlig PC
konversion, når man kan spille den originale uforfalskede...?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Brian Lund

Dato : 29-09-03 00:49

> [...]
1
> version som så rigtig ud, men det ville ikke rigtig virke under windows

Jeg har ingen anelse hvad "rainbow island" er for noget som åbenbart skulle
være en del af den originale version!?

Men hvis du vil have den originale kan du hente en Commodore 64 emulator,
f.eks. VICE;
http://viceteam.bei.t-online.de/

Og så kan du hente bubble bobble som et diskette image, som du kan loade i
emulatoren og så spille det den vej :) - Du kan f.eks. finde det her;
http://www.c64.com/detail.php?gameid=510

Brian

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 29-09-03 16:05

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ingen anelse hvad "rainbow island" er for noget som åbenbart
skulle
> være en del af den originale version!?

Det er "efterfølgeren" fra samme firma. De blev udgivet til PC og PSX
sammen.

> Men hvis du vil have den originale kan du hente en Commodore 64 emulator,
> f.eks. VICE;
> http://viceteam.bei.t-online.de/

Jeg er mere interesseret i at finde PC-versionen. Jeg har på et tidspunkt
spillet det under windows XP, men jeg har desværre forlilst filerne (sikkert
fordi jeg troede jeg sagtens kunne finde det igen).
Derfor leder jeg som en desperat lige nu.............

Spillet er så gammelt at det er frit til download (hedder det
abandonware??), så det må da være at finde...

Lars Christoffersen