Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon G3 udgår ?
Fra : Leif Halling

Dato : 27-09-03 13:13

Hejsa.

Jeg overvejer kraftigt at købe et Canon G3 kamera, men mener tidligere at
have læst (her i gruppen) at den ikke produceres mere. Den kan dog stadig
købes ifølge div. hjemmesider ?

Er der nogen der ved/har hørt noget om problemstillingen ?

Mvh. Leif

Fra : Jan

Dato : 27-09-03 14:32

"Leif Halling" <leif.halling@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have læst (her i gruppen) at den ikke produceres mere. Den kan dog stadig

Hvis du har besluttet dig for at købe en G3, uagtet at der allerede er
kommet en afløser (G5), så bliver G3 ikke ringere af at det ikke produceres
mere.
Alle kameraer vil udgå en dag.......

Jan

Fra : Leif Halling

Dato : 27-09-03 16:54

> Hvis du har besluttet dig for at købe en G3, uagtet at der allerede er
> kommet en afløser (G5), så bliver G3 ikke ringere af at det ikke
> [...]

Hej Jan.
Jeg kan ikke være uenig med dig i ovenstående - MEN det var nu ikke det jeg
spurgte om ;)

Mvh. Leif

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 27-09-03 16:56

> [...]

> have læst (her i gruppen) at den ikke produceres mere. Den kan dog stadig

Produktionen af G3 er stoppet - men det betyder vel ikke at det sidste
eksemplar i hele verden er solgt?

> Er der nogen der ved/har hørt noget om problemstillingen ?

Hvad er problemet?

mvh
Peter

Fra : Morten Bested

Dato : 27-09-03 16:59

Det er lidt svært at forestille sig at den ville udgå (G1 og G2 burde komme
først).
Desuden er der jo ikke kommet nogen afløser (G6) til G3/G5 endnu.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-09-03 19:52

Leif Halling wrote:

> Jeg overvejer kraftigt at købe et Canon G3 kamera, men mener
> tidligere at have læst (her i gruppen) at den ikke produceres
mere.
> Den kan dog stadig købes ifølge div. hjemmesider ?

Mig bekendt er det ikke udgået - og jeg mener også, at Canon
skrev, at G3 og G5 ville blive solgt sideløbende ?

Og på deres hjemmeside:

http://www.canon.dk/index1.htm

under kameraer - er det stadig med på listen over deres produkter
i modsætning til f.x. A30 og A40, der ikke er med på oversigten
mere.

> Er der nogen der ved/har hørt noget om problemstillingen ?

Hvilket problem ?

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 27-09-03 21:09

Leif Halling skrev:
> [...]
> købes ifølge div. hjemmesider ?
>
> Er der nogen der ved/har hørt noget om problemstillingen ?

Jeg forsøgte faktisk at bestille en G3, men fik at vide at den var udgået
hos Canon. G3 var (så vidt jeg kan finde ud af) på markedet i højst 12
måneder.

Afløseren/efterfølgeren G4 kom vist i maj eller juni (?) og er på markedet
endnu (og jeg har lige købt sådan en fætter).

Som jeg ser det, er der ikke den store forskel på G3 og G5 (måske bortset
fra farven og antallet af pixels), og hvis du finder en G3 til en god pris,
er det så vidt jeg kan se et udmærket køb. Hvis prisforskellen mellem G3 og
G5 er minimal - hvorfor så ikke vælge en G5? Prisen på G5 ser ud til at dale
uge for uge.

Jeg ved at Canon kun kan garantere at kunne levere digital-kameraer i 3
måneder! Dermed ikke sagt at de ikke vil være markedet i længere tid, men
der er kun garanti for leverance i 3 måneder... Tingene sker hurtigt nu om
stunder.

-------
Tomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 27-09-03 21:32

Tomas Christiansen skrev:
> Afløseren/efterfølgeren G4 kom vist i maj eller juni

Ja, dér skulle jo altså have stået "G5".

-------
Tomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-09-03 22:10

Tomas Christiansen <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote:

> [...]
> G5 er minimal - hvorfor så ikke vælge en G5? Prisen på G5 ser ud til at dale

Måske fordi den tager dårligere billeder, og de større billedfiler
fylder mere og tager længere tid at overføre. Det er måske hårdt sat op,
men jeg har ikke læst andet, end at den tager dårligere billeder end G3,
primært pga. kromatisk aberation (purple fringe). Men der er stor
forskel på anmeldelser af kameraer forskellige steder, så måske har jeg
bare læst nogle uheldige steder.

> [...]
> der er kun garanti for leverance i 3 måneder... Tingene sker hurtigt nu om

Jeg har også tit tænkt på, at det er svært at definere, hvornår et
kamera er udgået. I gamle dage var et firma også en fabrik, der
producerede noget. Nu får mange firmaer fremstillet tingene hos andre.
De kan så shoppe rundt efter de bedste priser, og hvis salget falder,
hænger de ikke på en fabrik med maskiner samt en masse ansatte. Sådan
laves computere og mobiltelefoner, og jeg kan ikke forestille mig, at
det er ret meget anderledes med kameraer.
Det skulle ikke undre mig, om det nærmest på forhånd er bestemt,
hvor mange eksemplarer, der skal fremstilles af et bestemt kamera. Det
tager måske tre måneder at producere dem. Derefter sælger man af lageret
i måske et halvt år endnu. Selv om kameraet ikke produceres mere, kan
man jo heller ikke sige, det er udgået.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 27-09-03 22:54

Henrik Münster skrev:
> Men der er stor forskel på anmeldelser af kameraer forskellige steder,
> så måske har jeg bare læst nogle uheldige steder.

Ja, det er meget forvirrende med anmeldelser. De kan være temmelig
modstridende.
Et af problemerne er nok at anmelderne jo også er en slags mennesker, og de
anmelder i en eller anden grad ud fra deres egne erfaringer.
Hvis man er vant til et pro-digitalkamera til 25.000, vil et sølle kamera
til 4-6.000 måske ikke vække appetitten hos anmelderen.
Hvis producenten kommer med et nyt kamera, som egentlig er et gammelt i en
ny indpakning, får det nye kamera nok ikke mange point.

> Jeg har også tit tænkt på, at det er svært at definere, hvornår et
> kamera er udgået.

Jeg opfatter det som det tidspunkt, hvor producenten ikke længere leverer
varen. At nogle så kan have opkøbt større eller mindre lagre, ændrer vel
ikke på "udgåetheden"?

> Det skulle ikke undre mig, om det nærmest på forhånd er bestemt,
> hvor mange eksemplarer, der skal fremstilles af et bestemt kamera.

Tror du ikke at det afhænger af kameraets succes?
Hvis man efter 1 måned måler om forventningerne til salget holder, har man
måske stadig 1 måned til at verificere tendensen, og har derefter 1 måned
til at varsle produktet som udgået, hvis salget ikke lever op til
forventningerne.
Muligvis har man dog på forhånd defineret et vindue som sætter en
maksimum-grænse for hvor længe kameraet produceres. Der skal jo være plads
på samlebåndene til de nye kameraer!

> Selv om kameraet ikke produceres mere, kan
> man jo heller ikke sige, det er udgået.

Når det ikke kan leveres fra producentens side længere, så er det udgået.

-------
Tomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-09-03 23:03

> [...]

> erfaringer. Hvis man er vant til et pro-digitalkamera til 25.000, vil et
> sølle kamera til 4-6.000 måske ikke vække appetitten hos anmelderen.

Du har måske ret, men det er da noget hø. Det svarer jo til, at en
bilanmelder rakker alle biler under kr. 800.000,- ned, for han er jo
vant til at køre Mercedes og Ferrari, når han tester biler. Produktet
bør anmeldes i forhold til prisen og køberne (målgruppen).

> Jeg opfatter det som det tidspunkt, hvor producenten ikke længere leverer
> varen. At nogle så kan have opkøbt større eller mindre lagre, ændrer vel
> ikke på "udgåetheden"?

Jeg mente, at producenten kunne have et lager at levere fra, selv om
kameraet faktisk ikke blev produceret mere. Man kunne f.eks. få lavet
1.000.000 kameraer over tre måneder og så sælge løs af dem.

> Muligvis har man dog på forhånd defineret et vindue som sætter en
> maksimum-grænse for hvor længe kameraet produceres. Der skal jo være plads
> på samlebåndene til de nye kameraer!

Og allerede når et kamera sættes i produktion, er man langt med
konstruktionen af afløseren. Man kender sikkert allerede det tidspunkt,
hvor afløseren skal på markedet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter T.

Dato : 28-09-03 10:33

Tomas Christiansen wrote:

> Som jeg ser det, er der ikke den store forskel på G3 og G5 (måske
> bortset fra farven og antallet af pixels),

Min fotopusher fortalte, at den primære forskel på G3 og G5, udover
antallet af pixels, er at G5 har en mærkbart hurtigere processor, hvilket
skulle gøre det nemmere at tage flere billeder indenfor kort tid.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : ThomasM

Dato : 28-09-03 11:37

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Min fotopusher fortalte, at den primære forskel på G3 og G5, udover
> antallet af pixels, er at G5 har en mærkbart hurtigere processor, hvilket
> skulle gøre det nemmere at tage flere billeder indenfor kort tid.

Så tror jeg din fotopusher forsøger at binde dig historier på ærmet. Iflg.
http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_results.php?sections%5B%5D=370§ions%5B%5D=507&submit=Compare
er det faktisk lidt langsommere. Læg i øvrigt også mærke til de andre
performance timing-sammenligninger. Det ser da ikke for godt ud for G5.

/ThomasM

Fra : Peter T.

Dato : 28-09-03 19:32

ThomasM wrote:

> Så tror jeg din fotopusher forsøger at binde dig historier på ærmet.
> Iflg.
> http:

Aha.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 15:42

Du kan købe mit Canon G3 (har selv købt sepjlrefleks). Prisen finder vi
sikkert ud af.

Skriv til min mail, men husk at erstatte AT med @

Mvh Thomas

Fra : Leif Halling

Dato : 30-09-03 16:28

> Du kan købe mit Canon G3 (har selv købt sepjlrefleks). Prisen finder vi
> sikkert ud af.

Tak for tilbudet - men jeg søger et nyt.

Mvh. Leif