Tykkelse af under- og overline
Fra : Kurt Lund

Dato : 27-09-03 12:23

Jeg sidder lige og leger med et par småting og opdager så, at
Mozilla/Netscape, Opera 7.01 og IE6 har hver deres fortolkning af,
hvordan over- og underline skal præsenteres. IE laver en tynd streg,
Mozilla/Netscape en meget fed streg og Opera en mellemting. Personlig
synes jeg, at Operas præsentation er den pæneste - også hvad angår
placering. Men er der egentlig en recommendation herfor på W3C? Jeg kan
ikke selv finde nogen.

Eksempel kan ses på http://luku.friserverplads.dk

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Lobais

Dato : 27-09-03 13:20

Kurt Lund wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> synes jeg, at Operas præsentation er den pæneste - også hvad angår
> placering. Men er der egentlig en recommendation herfor på W3C? Jeg

Kan du ikke bare bruge border?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-03 13:29

Lobais skrev:

>Kan du ikke bare bruge border?

Da ikke hvis han vil understrege et _vigtigt_ ord midt i en
tekst.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-09-03 13:38

On Sat, 27 Sep 2003 14:29:28 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Da ikke hvis han vil understrege et _vigtigt_ ord midt i en
>tekst.

Mjoeh, f.eks.

tekst <span style="border-bottom: 2px solid red">vigtig tekst</span>
tekst

evt. med id eller class og ekstern styling. Men om det så er særlig
smart ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 27-09-03 13:40

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in

> Da ikke hvis han vil understrege et _vigtigt_ ord midt i en
> tekst.

og i css:

strong {
   border-bottom:1px solid red;
   font-weight:normal; /*Browsere normalt laver strong til fed tekst.*/
}

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Lobais

Dato : 27-09-03 14:50

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Da ikke hvis han vil understrege et _vigtigt_ ord midt i en
> tekst.

Måske ikke, men hvis vi nu går ud fra hans eksempel...

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-09-03 20:42

Kurt Lund <lund@fabel.dk> skrev:

> hvordan over- og underline skal præsenteres. IE laver en
> tynd streg, Mozilla/Netscape en meget fed streg og Opera
> en mellemting.

Til det formål du har brugt det, ville jeg bruge grafik - så bliver
det ensartet i alle browsere.

--
Allan
http://html-faq.dk