Hvad hedder Gangurugitter.
Fra : //zigge

Dato : 26-09-03 23:14

Hej,

Hvad hedder kangurugitter pa engelsk?

Mvh
//zigge

Fra : Lars Skou Nielsen

Dato : 27-09-03 05:16

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3f74ba97$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Hvad hedder kangurugitter pa engelsk?

I Australien kalder man det for en Roo Bar.

Lars

Fra : Rene´

Dato : 27-09-03 09:20

Bullbar tror jeg : -)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-09-03 09:25

Lars Skou Nielsen wrote:
> "//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> I Australien kalder man det for en Roo Bar.

Her må det vel nærmest betegnes som en fodgængerdræber.

Mvh
Roberto

Fra : Mikael Andresen

Dato : 27-09-03 14:36

helt ærligt.. om en fodgænger bliver smasket af en grillen på en 2-tons 4WD
eller bullbaren som sidder 10 cm længere ude giver i de fleste sager samme
resultat... der kommer bare ikke så meget blod på bilen med bull-bar..
derfor er det også ved at blive lovligt igen at køre med dem i DK....

--
Mvh. Mikael

Husk at fjerne FJERN i min mail-adresse

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-09-03 19:11

"Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultat... der kommer bare ikke så meget blod på bilen med bull-bar..
> derfor er det også ved at blive lovligt igen at køre med dem i DK....

ved at blive igen ?

link?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen

som helst vil have grillen på når det bliver tiden at få synet
Patrolen, den er sq en del af bilens identitet

Fra : //zigge

Dato : 28-09-03 00:21

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bl4js0$gj0$1@sunsite.dk...
> "Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> 4WD
>
> ved at blive igen ?
>
> link?

Takker for svarene

Det er lovligt at køre med et stift kængurugitter hvis bilen er fra før et
eller andet år 2002, er den nyere skal den være lavet af eftergivende plast,
gitteret altså.
Jeg har spurgt i synshallen fordi jeg gerne selv ville lave et til min
Peugeot 405, da jeg er træt af at rette forskærme op hver gang jeg har kørt
på en eller anden. Grunden til at jeg ikke har datoen mere nøjagtig er at
min bil er meget ældre.
Du kan se de nærmere regler på færdselsstyrelsens hjemmeside under bilens
indretning og udstyr.

Mvh
//zigge

Fra : Thomas Krath

Dato : 28-09-03 06:33

> , da jeg er træt af at rette forskærme op hver gang jeg
> har kørt på en eller anden.

LOOOL! Sker der tit el. hva' ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-09-03 11:02

>da jeg er træt af at rette forskærme op hver gang jeg har kørt
> på en eller anden.

Som det fremgår af en anden tråd, så bevæger du dig vist lidt i 'tankland'.
Så jeg har fået en mistanke om at det ikke skyldes fodgængere eller andr
bløde objekter.
Det skyldes derimod de store skrumler kaldet tanks.
Jeg tror ikke at en Roo-bar hjælper her.
Måske hvis den er af 100mm massivt stål !
Men så tror jeg ikke pøsjø kan flytte sig særlig meget.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : //zigge

Dato : 28-09-03 11:39

"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror ikke at en Roo-bar hjælper her.
> Måske hvis den er af 100mm massivt stål !
> Men så tror jeg ikke pøsjø kan flytte sig særlig meget.

Det skete faktisk lige midt i Nørresundby på hovedgaden... Men udover det så
regner jeg da med at den kan tage det værste når der lige er en der "kysser"
min bil på en parkeringesplads - det sker ret tit at jeg kommer og opdager
at en eller anden idiot har været i nærkontakt med Pug'en og bare stikker af
uden at lægge en seddel eller noget.
Jeg bor inde i byen nær stadion og når der er fodbold på stadion tror jeg at
de sælger alkohol under kampen, der er i hvert fald mange der køre som om
der er en bombe inde på stadion når kampen er slut...

Mvh
//zigge

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-09-03 13:11

> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC

Btw, har du ik et billede af motorrummet i din bil?

// Troels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-09-03 14:41

> [...]
> eller andet år 2002, er den nyere skal den være lavet af eftergivende plast,

1. april 2002.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%