Tvinger computer til bestemt DHCP-server
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-09-03 21:22

Hejsa,

Fik jo sat min Linux-router op med BBIagent - kæft, det spiller bare vildt
godt!

Nu vil jeg så høre - hvordan tvinger jeg hhv. en WinME, Win2000 og WinXP
computer, til at benytte 192.168.0.1 som DHCP-server, istedet for TDC's
DHCP? Lad være at spørge hvorfor Vil bare høre om i ved det?

Håber på hjælp!

Og tak for hjælpen sidst!

// Troels

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-09-03 21:24

On Fri, 26 Sep 2003 22:22:04 +0200, Troels [around 9000] wrote:
> [...]
> computer, til at benytte 192.168.0.1 som DHCP-server, istedet for TDC's
> DHCP? Lad være at spørge hvorfor Vil bare høre om i ved det?

Du soerger for at der ikke er nogen L2 forbindelse mellem dine
windows maskiner og TDC, dvs. at du har 2 netkort i din Linux
router, et med en forbindelse til TDC, og et med forbindelse til
dine andre maskiner ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-09-03 21:45

> [...]
> windows maskiner og TDC, dvs. at du har 2 netkort i din Linux
> router, et med en forbindelse til TDC, og et med forbindelse til

Har desværre kun 1 kabel fra switch til switch (kører 2 switche), router og
min egen PC på den ene, og 2 PC'er samt internet på den anden (plus switchen
ved min PC så også er tilkoblet switchen ved internettet). Derfor kan jeg
ikke smide dem alle på 1 switch, og så bare gi WAN-netkortet ADSL-modemet
direkte

// Troels

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-09-03 00:05

On Fri, 26 Sep 2003 22:44:57 +0200, Troels [around 9000] wrote:

> [...]
> internettet). Derfor kan jeg ikke smide dem alle på 1 switch, og så
> bare gi WAN-netkortet ADSL-modemet direkte

Kan du ikke flytte routeren hen hvor du har internet forbindelsen ?

Hvis ikke, saa kunne du loese problemet med VLAN's hvis dine
switche understoetter det, ellers har du problemer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer