separations-angst
Fra : MorTil3

Dato : 26-09-03 16:28

Hej med jer

Min hund (terrier) kan slet ikke være alene i vores have. Det vil sige han
kan godt, men han rykker sig ikke to meter fra køkkenvinduet som han står og
glor ind af... Hvorfor vil han ikke gå ud og snuse/tisse/lege lidt selv, når
vi nu har såden en dejlig stor have?

Hilsen Birgit

Fra : Pwh

Dato : 26-09-03 16:35

MorTil3 wrote:
> [...]
> som han står og glor ind af... Hvorfor vil han ikke gå ud og
> snuse/tisse/lege lidt selv, når vi nu har såden en dejlig stor have?

Det ville måske hjælpe hvis vi fik at vide hvor gammel han er.
De første par uger jeg havde Tyson som hvalp turde han ikke
gå ned bagest i haven alene. Det gik over stille og roligt.

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-09-03 17:01

"MorTil3" <flynderborgens@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

Hej MorTil3

Prøv at fortæl lidt om hvor gammel han er og hvor længe i har haft ham.

Der kan være flere grunde!

Rinnie

Fra : MorTil3

Dato : 27-09-03 07:42

> Prøv at fortæl lidt om hvor gammel han er og hvor længe i har haft ham.
>
> Der kan være flere grunde!
>
> Rinnie

Han er 2 år. Og render i r... af mig altid. To skridt bag mor. Undtagen når
vi går tur, så hænger han 10 meter for enden af snoren. Men her hjemme
træder jeg ham nærmest over poterne hvis jeg lige vender mig om og skal den
anden vej.

Det virker også som om at han skal beskytte mig når vi går tur. I altid, men
det er da sket at han har gjort udfald mod naboen da vi stod og snakkede..
Når det er min mand der går tur er der ikke noget som helst. Ham render han
heller ikke rundt efter hele tiden.

Hilsen Birgit

Fra : Luna dc

Dato : 27-09-03 08:04

> [...]
> Når det er min mand der går tur er der ikke noget som helst. Ham render

For mig lyder det som om han er bange, jeg tror du skal i gang med nogle
øvelser som kan give ham noget mere selvtillid.
Agility er godt, men hvis der ikke er agility træning i nærheden så prøv
nogle balanceøvelser fx på træstammer, alm. lydighedstræning kan også hjælpe
hvis du ikke går til træning med ham så prøv det.
Jeg tror ikke han gør udfald for at beskytte dig, han gør det for at
beskytte sig selv, han tænker det bedste forsvar er angreb, det hjælper hvis
han får mere selvtillid.
Bodil

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-09-03 12:01

On Sat, 27 Sep 2003 08:42:03 +0200, "MorTil3"
<flynderborgens@stofanet.dk> wrotd:

> [...]
>Når det er min mand der går tur er der ikke noget som helst. Ham render han

,,,,,,,,,,,,,,,Min hund gør det samme præcis ! hvis jeg løber med ham
i skoven kan han godt stå og snuse til et træ så jeg skal råbe efter
ham eller løbe lidt på afveje osv , men hvis min kæreste løber med ham
så løber han lige ved siden af hendes ben _hele_ tiden også andre
steder følger han hende rundt overalt , og holder øje med hende hele
tiden, det er ret utroligt at se, der er ingen der kunne gøre hende
noget nogen steder"uden at få tygget i skindebenet " og hvis det
er mørkt og hun går tur med ham så er han ekstra på dupperne. Det
lyder lidt af det samme syntes jeg, og vi har også tænkt over det her,
min konklusion er at den hunden opfatter som lederbehøver den ikke
passe så meget på da hunden jo ser "ham" som meget stærk, men nr2 i
den lille flok er så kvinden, efter min mening pga den lysere stemme
"dufte" og mange gange en blidere opførsel på et eller andet plan, og
efter min personlige mening er det helt fint hvis hunden tænker sådan
for kvinden har måske mere brug for beskyttelse når hun går/er alene,
og smarte hunde kan jo mærke hvis en person "kvinde eller mand" føler
sig utryg ofte eller bare tidere end den anden person i huset, og på
den måde regner hunden ud hvem det er vigtigst at passe på, som
eksempel mærker hunden hurtigt hvis kvinden er lidt nervøs for at gå
på en skummel sti om natten, eller hun bliver lidt urolig over en lyd
når hun er alene, og jo flere gange hunden lægger mærke til den slags
reaktioner, jo mere vil den passe på. måske kvindens kropsdufte også
har noget at sige, da hun jo jævnligt dufter "parat til paring" og
måske hunden så vil beskytte hende så andre mænd ikke kommer til
det er hvad vi er kommet frem til her måske er det forkert vi kan
jo ikke spørge hunden desværre

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : corleone

Dato : 28-09-03 07:54

> Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
> http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Din signatur skal efter reglerne se sådan ud:

--
Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Læg mærke til at der er et mellemrum. "-- "

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-09-03 08:01

On Sun, 28 Sep 2003 08:53:47 +0200, "corleone" <skriv.ikke@til.mig.us>
wrotd:

>Din signatur skal efter reglerne se sådan ud:

hvor er der et mellemrum ? jeg er ikke helt med når jeg ser min
egen post er der da et stykke ned fra det sidste jeg har skrevet til
min signatur ?

Fra : Ditte K

Dato : 28-09-03 11:23

Hejsa

Hvis du synes det er et problem at hunden følger dig overalt og heller ikke
kan undvære dig, vil jeg foreslå du starter med at lukke døren for ham når
du går på WC, i bad, ind i et andet rum osv. Altså så du vænner ham til han
ikke skal være sammen med dig hele tiden og overalt.

Hvordan går det med at være alene hjemme så?

Mvh Ditte

Fra : MorTil3

Dato : 28-09-03 12:04

> Hvordan går det med at være alene hjemme så?
>
> Mvh Ditte

Hej, Det går fint med at være alene hjemme. Men han er utrolig vagtsom. Gør
for det mindste, og er ved at smadre vores vindue i døren ud til gaden hvis
der er nogen der vover sig ind på matriklen. Jeg undrer mig bare over at han
ikke kan nyde sin dejlige have. Står fastnaglet og glor ind ad vinduet...
Jeg lukker også døren for ham tit, mest fordi jeg nogen gange er ved at få
spat.

Hilsen Birgit