Volvo penta b20 ?
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 26-09-03 15:06

Hej
Jeg er indehaver at en motorbåd med en Volvo penta b20
Men motoren er gået død.....

Tænkte om en volvo b20A kan ligges i ? passer den på samme drev ?

B20A er fra en 740.

Venligst
Jens

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 26-09-03 21:45

"Jens Vestergaard" <lionx@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men motoren er gået død.....
>
> Tænkte om en volvo b20A kan ligges i ? passer den på samme drev ?

Den passer fint, men husk at topstykket er anderledes på Penta motoren,
noget med større (indsugnings ?) ventiler.
Hvad årgang er den 740 ??
Mvh
Jess

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 26-09-03 21:52

årgangen kender jeg ikk !
men hørte et rygte om at man kan få en med mekanisk indsprøjtning 2,3 var
det vist fra en 240 eller en 740
regnede med at ligge den direkte over med sammen top
er er fw køling