Garanti og raklamation når man køber la
Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-09-03 08:09

Hvis jeg nu køber en bil i Jylland og bor på Sjælland, betyder det så at jeg
skal køre frem og tilbage hvis der er der skal reklameres i garantiperioden?

Ellers skal jeg hellere forhandle et kontant afslag mod evt mindre småskavanker.

Er der nogen her der har erfaring med at lade Falck slæbe potten frem og tilbage?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Peter G C

Dato : 26-09-03 08:18

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg nu køber en bil i Jylland og bor på Sjælland, betyder det så at
jeg
> skal køre frem og tilbage hvis der er der skal reklameres i
garantiperioden?

Ja.

> Ellers skal jeg hellere forhandle et kontant afslag mod evt mindre
småskavanker.

Det er svært at vurdere - det er jo altid konkret. Hvad kan man forvente af
potten?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-09-03 08:42

Peter G C wrote:
> [...]
>
> småskavanker.
>
> Det er svært at vurdere - det er jo altid konkret. Hvad kan man forvente af

Hvad kan man forvente af en 1997 Toyota 2.0 med 150.000 på uret købt hos en
autoriseret Yoda-forhandler?.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-09-03 08:50

> Hvad kan man forvente af en 1997 Toyota 2.0 med 150.000 på uret købt hos
en
> autoriseret Yoda-forhandler?.

iflg. diverse statistikker og undersøgelser kan du forvente mange problemfri
km. i årene fremover....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-09-03 08:52

Andreas M. Hansen wrote:

> en

> iflg. diverse statistikker og undersøgelser kan du forvente mange problemfri
> km. i årene fremover....

Se det er jo det jeg håber når nu Opel'en skal pensioneres.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-03 20:23

Roberto Saldo wrote:
:: Andreas M. Hansen wrote:
:::: Hvad kan man forvente af en 1997 Toyota 2.0 med 150.000 på uret
:::: købt hos

::: iflg. diverse statistikker og undersøgelser kan du forvente mange
::: problemfri km. i årene fremover....
::
:: Se det er jo det jeg håber når nu Opel'en skal pensioneres.

Hvis du er ude efter en Avensis, så glem 2,0'eren og køb en 1,8 i stedet.

M.v.h.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-09-03 08:52

Roberto Saldo wrote:

> Hvad kan man forvente af en 1997 Toyota 2.0 med 150.000 på uret købt
> hos en autoriseret Yoda-forhandler?.

....at man ikke undgår forhandleravancen *host*...
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-09-03 09:25

> Hvad kan man forvente af en 1997 Toyota 2.0 med 150.000 på uret købt hos
en
> autoriseret Yoda-forhandler?.

Jeg ville forvente en meget tæt på fejlfri bil der holdt i mange år.
Men ville nok prøve at få lidt mere at vide, kender forhandleren historien
på bilen?
Er service overholdt, hvordan var den tidligere ejer osv. osv.
Kan du huske tråden om en dyt der smed olien på vej til Jylland?
Bøvl og besvær med transport af bilen.
Det er derfor jeg vurderer hvad jeg vil, hvis jeg kigger efter bil langt
væk.
Men jyder er gode mennesker, så hvad er der at frygte?
<griner_smørret_og_pudser_glorien.avi>

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-09-03 09:29

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
> Er service overholdt, hvordan var den tidligere ejer osv. osv.
> Kan du huske tråden om en dyt der smed olien på vej til Jylland?

Jeps.

> Bøvl og besvær med transport af bilen.

Ja det er jo skrækscenariet.

> Det er derfor jeg vurderer hvad jeg vil, hvis jeg kigger efter bil langt
> væk.
> Men jyder er gode mennesker, så hvad er der at frygte?
> <griner_smørret_og_pudser_glorien.avi>

At de nok skal tørre sådan en Kjøvenhaunersnude der knapt er tør bag ørene.

Jeg kan ikke finde en ordentlig Carina-E 2.0 (gerne Gli) med 5 døre her på
Sjælland.
Så må man jo ta' fastlandet til hjælp ... måske.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 26-09-03 11:54

On Fri, 26 Sep 2003 10:29:07 +0200, Roberto Saldo <rs@Oersted.DTU.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke finde en ordentlig Carina-E 2.0 (gerne Gli) med 5 døre her på
>Sjælland.
>Så må man jo ta' fastlandet til hjælp ... måske.

Je kiggede lige på BilBasen (har du sikkert også gjort - jævnligt) for
at se om der var hold i din påstand...og det har du jo ret i...kun en
enkelt 2.0 st.car i Nordsjælland...resten på Fyn og i Jylland...

BTW: det var sq da uhyggeligt så mange 1,6'ere der var...uhadada...

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-09-03 11:52

Thore Sorensen wrote:

> [...]
> enkelt 2.0 st.car i Nordsjælland...resten på Fyn og i Jylland...
>
> BTW: det var sq da uhyggeligt så mange 1,6'ere der var...uhadada...

Jeg har været ude og kjøre i et par stykker, det er en trist oplevelse.
Måske må jeg så nøjes med en 1.8'er.

Den skulle så til gengæld gå længere på literen end 1.6'erne.

Suk.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-03 20:24

Roberto Saldo wrote:
:::: Jeg kan ikke finde en ordentlig Carina-E 2.0 (gerne Gli) med 5
:::: døre her på Sjælland.
:::: Så må man jo ta' fastlandet til hjælp ... måske.
:::
:: Jeg har været ude og kjøre i et par stykker, det er en trist
:: oplevelse. Måske må jeg så nøjes med en 1.8'er.
::
:: Den skulle så til gengæld gå længere på literen end 1.6'erne.

GLEM 2,0 - køb en 1,8. Billigere i forsikring og kører op til 50% længere på
literen.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-03 10:30

> [...]
småskavanker.

> Er der nogen her der har erfaring med at lade Falck slæbe potten frem og

En kollega købte sidste år en Peugeot 206 GTi i Silkeborg.

Han aftalte med forhandler, at evt. garantisager skulle laves ved aut.
Peugeot værksted i Aalborg/Nørresundby. Min kollega skulle så bare betale
regningen og sende den til forhandler. De par gange den var inde, var der
ikke vrøvl med at få penge ved forhandler.

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-09-03 09:19

Bjørn wrote:
> [...]
> regningen og sende den til forhandler. De par gange den var inde, var der
> ikke vrøvl med at få penge ved forhandler.

Det lyder da lovende.
Hvis Yoda kan gøre noget tilsvarende ville det være perfekt.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-03 20:26

Roberto Saldo wrote:
[...]

Har ikke haft problemer m.h.t. Falck. De skal blot vide, hvor bilen skal
hen.

M.v.h.