Bandwidth Controller - Windows
Fra : Sune

Dato : 26-09-03 07:33

Hej

'Nogen' burde prøve dette program og melde tilbage her i gruppen om det virker
http://bandwidthcontroller.com

"Simply allocate the desired bandwidth for a user and the software takes care of the rest."

Det skær nemlig i mine øjne at standardsvaret til folk som gerne vil dele båndbredde imellem flere
maskiner altså får standardsvaret at det ikke kan lade sig gøre og at man bør lave en linuxbox ud af
en gammel PC.

Mvh og god fornøjelse
Sune

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 26-09-03 08:10

Sune wrote:
> Hej

<KLIP>

> [...]
> maskiner altså får standardsvaret at det ikke kan lade sig gøre og at man bør lave en linuxbox ud af

Hvorfor?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-03 08:44

Steen Suder, privat skrev:

>Hvorfor?

Fordi folk der beder om hjælp til at problem, ikke forventer at
blive henvist til et årelangt studium af et helt andet
styresystem end det de er vant til.

--
Bertel

Fra : Sune

Dato : 26-09-03 08:51

On Fri, 26 Sep 2003 09:44:08 +0200, Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Fordi folk der beder om hjælp til at problem, ikke forventer at
>blive henvist til et årelangt studium af et helt andet
>styresystem end det de er vant til.

Hehe. Du har 100% ret.

Derudover er det spild af elektroner hvis det kan lade sig gøre uden en ekstra maskine.

Mvh
Sune

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-03 08:56

Sune skrev:

>Derudover er det spild af elektroner hvis det kan lade sig gøre uden en ekstra maskine.

Ikke blot det. Det vil koste mig ca. 1'200 kr. om året i strøm at
holde en server kørende 24/365. Det skal man også lige tænke på.

--
Bertel

Fra : Per Bau

Dato : 26-09-03 10:49

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Derudover er det spild af elektroner hvis det kan lade sig gøre uden
en ekstra maskine.

Det kan måske lade sig gøre uden en ekstra maskine, men al trafik skal
jo igennem den WinDos maskine der kører softwaren. Den skal jo derfor
være tændt for at det fungerer.

/Per

Fra : Sune

Dato : 26-09-03 11:09

On Fri, 26 Sep 2003 11:48:47 +0200, "Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote:

>Det kan måske lade sig gøre uden en ekstra maskine, men al trafik skal
>jo igennem den WinDos maskine der kører softwaren. Den skal jo derfor
>være tændt for at det fungerer.

Det ved jeg godt.

Måske har nogen alligevel en Windows maskine stående tændt, måske ikke.
Folk kan jo selv bestemme hvad de vil benytte softwaren til.

Mvh
Sune

Fra : Tom

Dato : 26-09-03 09:42

> Fordi folk der beder om hjælp til at problem, ikke forventer at
> blive henvist til et årelangt studium af et helt andet
> styresystem end det de er vant til.

Jeg er Steens gamle mester så jeg havde da forventet dette svar )
Men du har ret det er ikke en løsning jeg kan bruge, den fylder for meget og
bruger for meget strøm.

--
Tom

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-09-03 17:16

Tom wrote:

> dele båndbredde imellem flere

> man bør lave en linuxbox ud af

> Jeg er Steens gamle mester så jeg havde da forventet dette svar )

Det er rigtigt nok

På den anden side er der jo ikke rigtigt nogen der har kunnet påpege
andre teknisk equivalente løsninger der er til at have med at gøre rent
prismæssigt.

Da det ofte er normalt at folk ikke læser tilbage i gruppen eller bruger
tid på at søge på Google, bliver standardsvaret, som en Linuxboks til
båndbreddefordeling er, jo ikke ringere af.

At du kender mig og ved hvad jeg står for (til jer andre: jeg lever af
at lave trafikkontrol og båndbreddefordelings-bokse) berettiger ikke,
efter min mening, en implicit påstand om at standardsvaret, i det
mindste fra min side, er ren retorik.

Er du uenig i dét?

> Men du har ret det er ikke en løsning jeg kan bruge, den fylder for meget og
> bruger for meget strøm.

Så må vi tilbage til laboratoriet

Jeg vil dog gerne rejse spørsmålet til jer der ikke mener at Linuxboksen
er "brugbar": hvilke andre muligheder er der?

Fra : Tom

Dato : 27-09-03 23:21

> På den anden side er der jo ikke rigtigt nogen der har kunnet påpege
> andre teknisk equivalente løsninger der er til at have med at gøre rent
> prismæssigt.

Arh en router med prioritering til under 1000 Kr er da en mulig løsning om
end ikke helt det jeg søger.

> Da det ofte er normalt at folk ikke læser tilbage i gruppen eller bruger
> tid på at søge på Google, bliver standardsvaret, som en Linuxboks til
> båndbreddefordeling er, jo ikke ringere af.

Har skam søget andre steder inden jeg spurgte her, ja jeg har endda spurgt
firmaets egen routerexpert som ikke laver andet end sætte routere op.....og
han kendte heller ikke lige en router der kunne.

> [...]
> at lave trafikkontrol og båndbreddefordelings-bokse) berettiger ikke,
> efter min mening, en implicit påstand om at standardsvaret, i det

Det overrasker mig ikke at din box kører linux frem for alt muligt andet
software, det var det der lå i det.

> Så må vi tilbage til laboratoriet

Ja den skulle gerne kunne nøjes med en 10-20W og ikke fylde mere end
Gyldendahls røde ordborg.

> Jeg vil dog gerne rejse spørsmålet til jer der ikke mener at Linuxboksen
> er "brugbar": hvilke andre muligheder er der?

At leve med det man har, at hive knægtens netledning ud som jeg vitterlig
har gjort når jeg VILLE på, købe boxen med prioritering, eller købe
din.................

--
Tom

Fra : Per Pedersen

Dato : 26-09-03 11:13

Hej Sune
Jeg har testet det omtalte program og kan kun sige at det virker sku godt...
Den eneste ulempe er at der kun er standart båndbredde og at man ikke selv
kan bestemme hvor stor båndbredden skal være...
Men alt i alt så virker det.
Og jeg kan kun anbefale det.
Hilsen Per

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 26-09-03 11:13

> [...]
båndbredde imellem flere
> maskiner altså får standardsvaret at det ikke kan lade sig gøre og at man

Fint nok. Så må vi bare se hvor mange af dem der spørger der vil leve med:

"A single copy of the software is $49.95 US"

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-09-03 14:50

On Fri, 26 Sep 2003 12:13:16 +0200, Stig Meyer Jensen wrote:

> Fint nok. Så må vi bare se hvor mange af dem der spørger der vil leve med:
>
> "A single copy of the software is $49.95 US"

Mjae... så kan de jo prøve et af alternativerne til 20 $ mindre.
http://www.netlimiter.com/

--
Lars

Fra : Sune

Dato : 26-09-03 14:58

On Fri, 26 Sep 2003 15:49:49 +0200, Lars Jørgensen <fake@email.invalid> wrote:

>Mjae... så kan de jo prøve et af alternativerne til 20 $ mindre.
>http://www.netlimiter.com/

Den har jeg også kigget på i dag.
Den kan vist kun sætte begrænsning pr. program og ikke pr. network adapter/IP.

Mvh
Sune

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-09-03 22:52

On Fri, 26 Sep 2003 08:32:57 +0200, Sune <apr2003@tdcadsl.dk>
wrote:

> 'Nogen' burde prøve dette program og melde tilbage her i gruppen om det virker
> http://bandwidthcontroller.com

Jamen, så gør da det.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 26-09-03 23:01

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> 'Nogen' burde prøve dette program og melde tilbage her i gruppen om det
virker
> http://bandwidthcontroller.com

Dur ikke.

Kan ikke installeres på min xp pro, hverken som admin eller bruger med
adminret, for me only eller for alle.....

Men det er jo en Beta version 0 , 0.10
(Den giver en advarsel om 20 fejl i løbet af install, men fejler med en kode
3 ??)

Mvh Jens

Fra : Pjn

Dato : 26-09-03 23:31

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men det er jo en Beta version 0 , 0.10
> (Den giver en advarsel om 20 fejl i løbet af install, men fejler med en

Ingen fejl her med version 0.098 Beta også på XP Pro.

Pjn

Fra : Jens

Dato : 27-09-03 00:21

"Pjn" <pjn@tele2aFJERNdsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen fejl her med version 0.098 Beta også på XP Pro.

Det kan være Norton ikke er så vild med programmet ?

Mvh Jens

Fra : Pjn

Dato : 27-09-03 01:16

> Det kan være Norton ikke er så vild med programmet ?

Det kan ikke være det da jeg har Norton Internet Security og Norton System
Works installeret.

Pjn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-09-03 09:25

Sune wrote:

> [...]
> maskiner altså får standardsvaret at det ikke kan lade sig gøre og at man bør lave en linuxbox ud af

Spørgsmålet om båndbreddedeling er blevet rejst masser af gange
herinde og hidtil har der ikke været nogen som kunne nævne en
løsning til Windows. Jeg har selv ledt på nettet efter en
windowsløsning uden at finde den og endte med at sætte en FreeBSD
boks op til formålet. Fra tid til anden "støvsuger" jeg nettet
endnu en gang når folk spørger, men efter stribevis af mislykkedes
forsøg var jeg nået frem til at den software ikke eksisterede. Jeg
har gennem længere tid holdt et vågent øje med
båndbreddespørgsmålene herinde for at se om andre mon skulle have
fundet noget, men da det heller ikke var tilfældet har mit svar på
spørgsmålet været "Det ser ud som om du er nødt til at sætte en
unixboks op".

Altså ikke i nogen ond mening, ikke udfra et ønske om at promovere
unix, men simpelthen fordi min erfaring siger/sagde at det er den
eneste mulighed på markedet.

At du har fundet noget til Windows er jo herligt, det var på tide
der dukkede noget op.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kas.

Dato : 29-09-03 21:34

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet om båndbreddedeling er blevet rejst masser af gange
> herinde og hidtil har der ikke været nogen som kunne nævne en
> løsning til Windows.

Jeg mener Stonegate kan klare BM:
http://www.stonesoft.com/products/StoneGate/

Kasper

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-10-03 18:03

"Kas." wrote:

> Jeg mener Stonegate kan klare BM:
> http://www.stonesoft.com/products/StoneGate/

Snip fra siden:

"StoneGate Security Gateways, or firewall engines, run on standard
Intel-based hardware. Installation is simplified with the
integrated, Linux-based operating system."

...så det kan næppe siges at være en løsning til windows..

--
Hygge..
Thomas