LÆS IKKE. Test af "no-spam"
Fra : Jasper Norman

Dato : 25-09-03 23:03

Hvis du alligevel læser dette, er jeg ved at forsøge at undgå at modtage ca.
300 virus mails om dagen. Jeg har indtastet en ny e-mail adr. i "tools" og
har (håber jeg) oprettet en signatur med min rigtige e-mail adr. Der er
noget der tyder på at dette begrænser mængden af mails metydeligt.

/Jasper

Fra : Jasper Norman

Dato : 25-09-03 23:42

Det virkede ikke med signaturen sidste gang

Jeg prøver igen.

--
e-mail: ahrensbach@tele2adsl.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-09-03 00:02

Jasper Norman wrote:
> Det virkede ikke med signaturen sidste gang
>
> Jeg prøver igen.

Jeg vil blot informere om testgrupperne. Der er 3 grupper
der hedder noget med news:dk.test og din udbyder har sikkert
og så sin egen test gruppe som er skabt til at fintune sin nyhedslæser
uden der kommer brokrøve og blandre sig og fortæller om denne
grupper er ikke beregnet til test og fis over i en testgruppe og om
hvordan du finder grupperne.

mvh
Henning

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-03 23:50

> [...]

> har (håber jeg) oprettet en signatur med min rigtige e-mail adr. Der er
> noget der tyder på at dette begrænser mængden af mails metydeligt.

En sløret afsenderadresse hjælper på spam. Det her er ikke spam. Det er
virus. Normalt høster en virus eller en orm din adresse fra adressebogen
på en inficeret computer og sender videre til dig eller i dit navn til
andre. Jeg kan dog ikke udelukke, at de der i første omgang sender virus
ud, finder adresser på en af de cd'er, som spammere anvender.
Jeg tror i øvrigt, at stormen er ved at være drevet over for
denne gang. Når der kommer et nyt virusangreb, så kan der være nogle
hektiske dage med masser af e-mail, men så driver det lige så stille
over igen. Jeg regner da med snart at være nede
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 26-09-03 05:57

Den her virus bruger nyhedsgrupperne.

Det er jeg meget sikker på, da jeg fandt e-mail adresser på samtlige aktive
brugere på dk.fritid.bil i en mail jeg fik. Der var b.la. jan @ stevns og
mange flere. Jeg har også forsøgt mig med den klassiske no-spam
e-mailadresse, da keg får næten 300mails om dagen. Så mit mailproblem er
ikke ved at stoppe.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Korsgaard Laursen

Fra : ERLO

Dato : 26-09-03 08:08

Hej
Jeg bruger et program easy notification - det fortæller mig hvad der er i
min "mail-kasse" før jeg henter mails hjem.
For mit vedkommende har det betydet at min tid på nettet er bragt ned fra 40
min til 3.
Mvh. ERLO

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-09-03 08:19

> [...]
> mange flere. Jeg har også forsøgt mig med den klassiske no-spam
> e-mailadresse, da keg får næten 300mails om dagen. Så mit mailproblem er

Føler mig heldig.
Da jeg bruger Hotmail, så filtrer den selv virusmails fra.
Har selv både virusscanner + firewall, der har virket indtil videre

og når jeg har send dette er det 99,99999% sikkert at jeg bliver ramt

Har dog gjrt det at jeg har 2 forskellige mails.
Den anden er ikke ligeså belastet med spam som Hotmail er.

Nok vrøvl om dette fra mig

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : John Sahl

Dato : 26-09-03 11:42

Jasper Norman wrote:
> [...]
> adr. i "tools" og har (håber jeg) oprettet en signatur med min
> rigtige e-mail adr. Der er noget der tyder på at dette begrænser

En mulig løsning er denne lille applikation:

http://www.routeware.dk/remove_ms_virus.zip

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 26-09-03 12:15

> [...]
> har (håber jeg) oprettet en signatur med min rigtige e-mail adr. Der er
> noget der tyder på at dette begrænser mængden af mails metydeligt.

Dk.test eller dk.sikkerhed.virus

Fra : John Sahl

Dato : 26-09-03 12:26

B.Ingebrigtsen wrote:
> Dk.test eller dk.sikkerhed.virus

Hvis du vil vejlede, så gør det lige ordentligt, ok?

FUT: dk.admin.netikette hvilket betyder at svar på dette
indlæg havner i den rette gruppe.

Fra : Ole Hansen

Dato : 26-09-03 12:54

"Jasper Norman" <jaspernorman@hotmail.com> writes:

> [...]
> har (håber jeg) oprettet en signatur med min rigtige e-mail adr. Der er
> noget der tyder på at dette begrænser mængden af mails metydeligt.

Er dk.test nu gået i stykker igen?

--
Ole Hansen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 14:15

> [...]
> har (håber jeg) oprettet en signatur med min rigtige e-mail adr. Der er
> noget der tyder på at dette begrænser mængden af mails metydeligt.

Ret let, sæt OE til at slette mails over 15 kb fra serveren, og informér
dine kontakter om at vedhæftede filer ikke går igennem.

Jeg fik fra ~200 mails om dagen, til 5

// Troels

Fra : John Sahl

Dato : 27-09-03 14:26

Troels [around 9000] wrote:
> Ret let, sæt OE til at slette mails over 15 kb fra serveren, og
> informér dine kontakter om at vedhæftede filer ikke går igennem.

Os der bruger mail til lidt andet end sjov kan ikke bruge
den løsning.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 14:31

> Os der bruger mail til lidt andet end sjov kan ikke bruge
> den løsning.

Man kan svjh lave undtagelser for div. mails? Ellers må du have en mail du
bruger i newsgroups, som du begrænser, og en anden, mere privat mail.?

// Troels

Fra : John Sahl

Dato : 27-09-03 14:37

Troels [around 9000] wrote:
> Man kan svjh lave undtagelser for div. mails? Ellers må du have en
> mail du bruger i newsgroups, som du begrænser, og en anden, mere
> privat mail.?

Jeg har ikke problemet selv

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 14:37

> Jeg har ikke problemet selv

Nåh okay

// Troels

(Der før han satte 15kb+ filter på, modtog op til 400 mails om dagen, med
virus. Damn SwenA?)

Fra : John Sahl

Dato : 27-09-03 14:45

Troels [around 9000] wrote:
> (Der før han satte 15kb+ filter på, modtog op til 400 mails om dagen,
> med virus. Damn SwenA?)

Jeg har med den applikation jeg foreslog, filtreret over 900
virusmails fra siden kl. 22 i går aftes på min kærestes konto.

Sidste OT indlæg fra mig i dag!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 15:06

> Sidste OT indlæg fra mig i dag!

Og det lover du?

// Troels

Fra : Bent Mouritzen

Dato : 27-09-03 15:51

"Troels [around 9000]" <news@FJERNputtitat.dk> skrev i en meddelelse > Ret
let, sæt OE til at slette mails over 15 kb fra serveren, og informér
> dine kontakter om at vedhæftede filer ikke går igennem.

Hej, hvordan gør man det ? kan du kort fortælle?

// Bent M
Mazda 6

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 15:57

> Hej, hvordan gør man det ? kan du kort fortælle?

Meget gerne.

På engelsk hedder det:

Tools -> Message Rules -> Mail.

Så vælger du "New". Tæt på bunden, i det øverste felt, er der noget der
hedder "If the message size is more than size" - den vælger du.

I det næste felt, i bunden, er der noget der hedder "Delete it from server".
Den vægler du.

Så skal du lige klikke på der hvor der står size med blåt, understreget. Så
skriver du hvor mange kb dine mails max må være på, og siger OK. (Jeg har
valgt 15 kb).

Med en smule engelskkundskaber tror jeg du kan gætte dig frem til det i den
danske version; kører en engelsk Windows server.

// Troels

Fra : Bent Mouritzen

Dato : 27-09-03 16:11

> [...]

den
> danske version; kører en engelsk Windows server.

Hej Troels
Jeg takker, jeg får vel også et par hundrede mails med virus
om dagen, og som ser ud som om de kommer fra Microsoft,
så nu prøver jeg det her..

//Bent M
Mazda 6

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 16:55

> Hej Troels
> Jeg takker, jeg får vel også et par hundrede mails med virus
> om dagen, og som ser ud som om de kommer fra Microsoft,
> så nu prøver jeg det her..

Ja - "ser ud" - men gør ikke

Det her tager alt det lort der kommer fra "Microsoft" - dé mails fylder ca.
141 kb

// Troels