Formattering af en del af en tekststreng
Fra : Peter Jensen

Dato : 25-09-03 22:19

Hej

Jeg sender mails med php, hvor mailadresserne ligger i en tabel. Det virker
fint, men jeg vil gerne have en del af teksten bold og evt. farven rød. Når
jeg indsætter de sædvanlige HTML-koder bliver koderne blot printet i mailen.

eksempel:
$mail_indhold = "Kære deltagere.\n Bemærk, at festen er flyttet til
<b>fredag den 13.</b> i stedet for lørdag."

Hvordan gør man det i php?

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 26-09-03 00:43

On Thu, 25 Sep 2003 23:19:03 +0200, "Peter Jensen"
<peterskriver@get2net.dk> wrote:

> [...]
>$mail_indhold = "Kære deltagere.\n Bemærk, at festen er flyttet til
><b>fredag den 13.</b> i stedet for lørdag."

Så skal du sende mailen som HTML. Det kan gøres ved at indsætte en
ekstra header i din mail() funktion. Som fx:

<?
$to = "modtager@adresse.dk";
$sub = "HTML-test";
$besked = "<font style='color:red;'><b>Her er en lille
test-tekst!</b></font>";
$header = "From: afsender@adresse.dk\n";
$header .= "Reply-To: svar@adresse.dk\n";
$header .= "Mime-Version: 1.0\n";
$header .= "Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\n";
$header .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n";
mail($to,$sub,$besked,$header);
?>
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-09-03 18:45

"Martin Sveegaard" <sveegaardFJERN_DETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> $header .= "Mime-Version: 1.0\n";
> $header .= "Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\n";
> $header .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n";

Tusind tak for svaret. Det virker perfekt.

Lige en deltajle.Min erfaring har vist, at i variablen $besked virker \n
ikke som newline, her skal bruges <br>

Hvor er nyhedsgrupper dog en pragtfuld ting!

Med venlig hilsen
Peter