Skærme
Fijala 3554
Problem med DVI
Fra : Kim Correll

Dato : 25-09-03 17:53

Halløj dér

Jeg har et problem med min nye Viewsonic VP201b. Jeg kan ikke starte pc'en
med DVI som eneste tilslutning, den siger simpelthen "no signal".
Kun hvis jeg starter i VGA og så vælger DVI som klon-output kan jeg aktivere
den.

Hvad kan det skyldes? Kan det have noget at gøre med at DVI-kablet er et
18+1 fra standard? Jeg har bestilt et 24+1 kabel for at se om det kan have
noget med det at gøre.

Hilsen
Kim

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-09-03 21:19

Kim Correll skrev:

> [...]
> starte pc'en med DVI som eneste tilslutning, den siger simpelthen
> "no signal". Kun hvis jeg starter i VGA og så vælger DVI som

Jeg er ikke helt med. Vil det sige at hvis du starter computeren når
skærmen er koblet til via DVI-kablet, så kommer der ikke noget billede
på skærmen? Hvis det er tilfældet så har jeg ikke det problem med en
VP201s som vel er identisk med VP201b, lige bortset fra farven.

Min står til 'Auto Search' inde i 'Input Priority'.

Madsen.

Fra : Kim Correll

Dato : 25-09-03 21:32

> [...]
> VP201s som vel er identisk med VP201b, lige bortset fra farven.
>
> Min står til 'Auto Search' inde i 'Input Priority'.

Min står også til auto search, men hvis der ikke er et VGA kabel tilsluttet,
starter maskinen simpelthen ikke op. Det er det samme på to maskiner.

Hilsen
Kim

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-09-03 21:44

Kim Correll skrev:

> Min står også til auto search, men hvis der ikke er et VGA kabel
> tilsluttet, starter maskinen simpelthen ikke op. Det er det samme
> på to maskiner.

Nu blev jeg nysgerrig så jeg har lige prøvet at koble CRT'en fra så
der kun er koblet TFT'en til via DVI. Der var ingen problemer med at
starte og TFT'en tændte med det samme. Jeg bruger det DVI-kabel som
fulgte med til skærmen og grafikkortet er et Matrox Parhelia.

Madsen.

Fra : Kim Correll

Dato : 25-09-03 21:58

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> starte og TFT'en tændte med det samme. Jeg bruger det DVI-kabel som
> fulgte med til skærmen og grafikkortet er et Matrox Parhelia.

Ok, jeg må prøve helt at fjerne VGA kablet i morgen, men jeg tror ikke det
gør nogen forskel om der sidder VGA på, via en switch til en anden maskine,
som iøvrigt er slukket.

Måske er det en bytter igen... Suk!

Hilsen
Kim

Fra : Henrik H.

Dato : 26-09-03 15:30

"Kim Correll" <bodybike[REMOVE]@[REMOVE]tdcadsl.dk> wrote in message

> Ok, jeg må prøve helt at fjerne VGA kablet i morgen, men jeg tror ikke det
> gør nogen forskel om der sidder VGA på, via en switch til en anden
> [...]

Hej Kim,

Har lige modtaget en Viewsonic VP181s og har samme problem som dig. Den
finder ikke noget signal når man bruger DVI-input under opstart. Har forsøgt
med 2 forskellige grafikkort et Suma Geforce 3 ti200, og et MSI Geforce
ti4200 - begge har samme problem. Der er en jo en tydelig forskel mellem
analog og digital så det skal jo bare virke - hvis du finder ud af en
løsning så sig egentlig til, ellers må vi hive fat i producenten.

Vh.

Henrik

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-09-03 22:08

Kim Correll skrev:

> Måske er det en bytter igen... Suk!

Træls hvis du skal til det igen igen.

Madsen.

Fra : JK

Dato : 26-09-03 14:46

On Thu, 25 Sep 2003 18:52:51 +0200, "Kim Correll"
> [...]

>18+1 fra standard? Jeg har bestilt et 24+1 kabel for at se om det kan have

Jeg har ikke noget problem med min gamle eizo tft (L365) med både dvi
og analogt kabel tilsluttet. Jeg har 2 computere tilkoblet, den ene
med DVI og den anden analogt. Kun een er tændt ad gangen. Det virker
fint.

Grafikkortet er noget radeon på begge.

hilsen

John