Elvis Hansen (1988) vs Flodder (1986)
Fra : Per Moreau

Dato : 25-09-03 13:24

Alle husker sikkert den noget dårlige Elvis Hansen film
http://us.imdb.com/title/tt0122473/ fra 1988
Men nu husker jeg en hollandsk film fra 1986 der hed Flodder
http://us.imdb.com/title/tt0091060/
2 film, stort set samme handling: Fattigrøvs fammilie der rykker ind i
et rigmands kvarter og en masse ballade sker.
Gad vide om de forsøgte at lave en dansk version af Flodder med den
mislykkedes Elvis Hansen film ?
For Flodder filmen var dælme morsom.

Mvh
Per M.

--
This message is brought to you by:
Thompsons Teeth. The only teeth strong enough to eat other teeth.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 25-09-03 13:33

Per Moreau wrote:

> Gad vide om de forsøgte at lave en dansk version af Flodder med
> den mislykkedes Elvis Hansen film ?

På omslaget til den danske udgivelse af Flodder (VHS) vises der
overskrifter m.v. fra danske aviser, der netop siger noget i retning
af "Elvis Hansen er tyvstjålet fra Flodder"

> For Flodder filmen var dælme morsom.

Hehe, ja ingen tvivl om det ... selvom jeg har et noget anstrengt
forhold til dubbede film, som den danske udgivelse jo var.

Selv er jeg overbevist om at man netop ville lave en dansk version af
Flodder.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 25-09-03 13:34

Anders Thorsen Holm wrote:

> Selv er jeg overbevist om at man netop ville lave en dansk version
> af Flodder.

Og hvis jeg ikke husker meget galt, var der ligefrem en trailer til
"Elvis Hansen" på den danske udgivelse af Flodder!

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 25-09-03 16:50

> [...]
> et rigmands kvarter og en masse ballade sker.
> Gad vide om de forsøgte at lave en dansk version af Flodder med den

Nu har jeg ikke set Flodder filmen, men jeg synes da ikke Elvis Hansen er en
mislykket film, jeg morede mig da ihvertfald en del over den gang de den var
ny (og jeg var knap så gammel).

Man kan vel også sige at de begge har lånt ideen fra Beverly Hillbillies
TV-serien.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 25-09-03 20:41

> [...]
en
> mislykket film, jeg morede mig da ihvertfald en del over den gang de den

Smag og behag.. men på Imdb har den fået 2.1. Det er virkeligt dårligt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-09-03 23:53

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:

> Smag og behag.. men på Imdb har den fået 2.1. Det er virkeligt dårligt.

Ja, men nu handler stemmerne for smalle film på IMDB ikke om filmenes
kvalitet, men om at nogen lige synes, at det er skægt den uge.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Forget the glory. Now for rat where
The RockBear. ((^)) we draw soul together."