Brugt polo hvad skal jeg vide
Fra : Søren Emig

Dato : 25-09-03 12:48

Ser på en brugt polo 1,6 fra 94
den har kørt 50.000 km og ser ud til at være i perfekt stand.

Er der noget jeg skal vide om modellen eller specielt se efter?

Mvh
Søren Emig

Fra : Carsten Juul Jensen

Dato : 25-09-03 15:58

"Søren Emig" <soren@_nospam_robtech.dk> skrev i en meddelelse
> Ser på en brugt polo 1,6 fra 94
> den har kørt 50.000 km og ser ud til at være i perfekt stand.

Sørg for at være sikker på kilometertallet passer, og så har jeg hært om
problemer med gearkasserne, specielt 1,6 da den har størst moment.
Prøv at se på www.vagcars.dk der sidder rigtig mange poloejere.

/Carsten

Fra : Olesen

Dato : 25-09-03 17:01

> [...]
> den har kørt 50.000 km og ser ud til at være i perfekt stand.
>
> Er der noget jeg skal vide om modellen eller specielt se efter?

Slidte hjullejer (typisk 50.000 km)
Utæt gearkasse
Rust i dørene (v/dørbunde samt ledningsføringer)
Resonans/støj
Vandpumpe
Tændkabler/rotordæksel
Raslen fra gearskiftemekanismen
Svag antenne til radioen
Ledningsforbindelser til startspærren.
Dårlige og løse beslag til sæderne.

...ellers en fin vogn..

Fra : "-

Dato : 25-09-03 21:55

> "Søren Emig" <soren@_nospam_robtech.dk> skrev i en meddelelse

> Slidte hjullejer (typisk 50.000 km)
-----
Intet problem, min har kørt 200000km nu med aluer det meste af tiden, dog
kan forhjulslejerne godt have tendens til den, baghjulslejerne kan strammes
op.
-----
> Utæt gearkasse
-----
har aldrig haft problemer i den retning, tilgengæld gav min gearkasse op
efter omkring 170000km og det er ikke uanmindeligt for en 1.6, dog skal det
siges at jeg har fået skiftet bundkarret, der var tærret.
-----
> Rust i dørene (v/dørbunde samt ledningsføringer)
-----
Generelt rust, den vandfarve som de er lakeret med, er ikke særlig god.
-----
> Resonans/støj
-----
Ikke utænkeligt, men det er vel generelt at man altid skal lytte efter det.
-----
> Vandpumpe
-----
Skiftet på min ved 120000 km, ikke særligt dyrt.
-----
> Tændkabler/rotordæksel
-----
Kører med de org. endnu, ingen problemer der, og tændrørerne skal skiftes
for hver 60000 km.
-----
> Raslen fra gearskiftemekanismen
-----
har aldrig haft det problem, skør ledene engang imellem og den er 1
fingerbetjent efter 200000km.
-----
> Svag antenne til radioen
-----
Enig.
-----
> Ledningsforbindelser til startspærren.
-----
har hørt om det, ikke oplevet det, det er vist bundstykket i tændingslåsen
den somregel er gal med.
-----
> Dårlige og løse beslag til sæderne.
----
Enig..... sæderne er pisse dårlige og uholdbare, dog passer golf III sæder
lige over i, og de er noget bedre at sidde i, specielt fra gti/vr6
-----

> ..ellers en fin vogn..
-----

enig, er stadig glad for min efter 5,5 år og 150000km+ i den.

Mvh. Lasse Jensen
www.polopower.dk

Fra : Olesen

Dato : 26-09-03 17:32

"-<PoloPower>-" <dj@[slet]privat.dk> skrev i en meddelelse

> -----
>
> enig, er stadig glad for min efter 5,5 år og 150000km+ i den.

...også glad for min efter 23 år og 325.000 km..)

(dog ej i rute..)