Problemer med standard font
Fra : PedN

Dato : 25-09-03 08:59

Hej.. Jeg har lavet en hjemmeside:

www.ejet.dk/pedn/klg/default.htm

og jeg kan sagtens se den, som den skal ses, men jeg har set den
på nogle andre computere, og de kan ikke se den font som hedder
Haettenschweiler, og jeg har altså altid brugt den, og bruger den
også når jeg laver opgaver på min skole (som ikke har installeret
ekstra fonts), så burde da mene at det er en standard font i alle
windows' ?! :)

Problemet er bare at det kontor som jeg i den her uge sidder i
praktik på har 3 computere, som siger det samme.. som laver om på
den font..

Nogle der kan fortælle mig hvad der kunne være galt, og måske
evt. nogle løsninger?! :)

MVH Peter Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-03 09:27

PedN skrev:

>Nogle der kan fortælle mig hvad der kunne være galt,

Haettenschweiler findes ikke på alle systemer.

>og måske evt. nogle løsninger?! :)

Brug en anden font, undlad at fastlægge en font, lev med
problemet, eller lav en gif af alle bogstaverne og sammensæt din
tekst med dem.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-09-03 09:49

"PedN" <pedn@wullamusic.dk> skrev
> [...]
> Haettenschweiler,
>
> Nogle der kan fortælle mig hvad der kunne være galt, og måske

Som Bertel siger: Du kan ikke regne med, at en specifik font findes på alle
computere. Derfor skal du i din fontspecifikation give en række
alternativer - og afslutte med at angive den relevante fontfamilie.

Eks.:

p{
font-family:haettenschweiler, verdana, arial, 'century gothik', sans-serif;
}

.... hvor de fire første er specifikke forslag og sans-serif er fontfamilien.
Husk at fontnavne i to ord skal pakkes ind i anførselstegn og husk at
adskille de enkelte fonte med et komma.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lobais

Dato : 25-09-03 16:19

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
fontfamilien.
> Husk at fontnavne i to ord skal pakkes ind i anførselstegn og husk at

burder man ikke sætte sidste font til serif, når det nu er Arial/Udetaljerede
fonte man vil have?

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 25-09-03 16:51

Lobais <1@3.be> wrote in news:bkv11v$2qa$1@sunsite.dk:

> burder man ikke sætte sidste font til serif, når det nu er
> Arial/Udetaljerede fonte man vil have?

Nej, serif er typer med 'fødder' (Times New Roman, Palatino osv.). Sans-serif
er sjovt nok typer uden 'fødder' (Arial, Verdana, Trebuchet osv.) - sans er
vel fransk for 'uden'.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>