Mella parret
Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-04-01 21:44

Hej alle

I går var jeg i Sverige med Mella og i aften kl. 20,45 parrede hun 1. gang.
Kryds fingre og poter, at der kommer små somali bebisser ud af det.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-04-01 22:17

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse news:9at6ra$21t2$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle
>
> I går var jeg i Sverige med Mella og i aften kl. 20,45 parrede hun 1. gang.
> Kryds fingre og poter, at der kommer små somali bebisser ud af det.

Okay Nina, jeg skal nok krydse fingre - hvis du altså gør gengæld. Eika og jeg er 14 dage foran

Jeg tror, hun er drægtig, for de sidste to dage har
hun været lidt irritabel og blevet gnaven, hvis en af
de andre katte har lagt sig oven på hende.

Er det forresten normalt med en stærkt forøget
appetit så tidligt i en drægtighed ? Alle misserne
blev fodret ca. kl. 19:00-19:30 og da blev hun mæt,
for hun levnede. Men ca. kl. 22:00 var hun helt vild
af sult og jeg blev nødt til at fodre hende igen,
hvilket jeg aldrig plejer. Hun spiste en
kæmpeportion og var så grådig, at hun slugte det
hele uden at knase. Jeg havde en eller anden
forestilling om, at sådan noget blev aktuelt de
sidste uger af drægtighedsperioden. Jeg er lidt i
tvivl om, hvad der er bedst, for hun skal naturligvis
have, hvad hun har brug for, men det er jo heller
ikke sundt, hvis hun bliver for tyk, når hun skal
føde.... Hun er dog meget slank i dag, så hun tager
ikke skade af lidt på sidebenene.

--
Hilsen Helle
Cats are smarter than dogs. You can't get eight

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-04-01 00:07

Hej Helle

Jeg har altid mad stående til mine, og har aldrig haft problemer med
overvægt, nu når hun er gravid skal hun bare have lov at spise alt hvad hun
kan.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-01 01:31

ja det er også min oplevelse Melissa spiste også ret meget, når hun havde
været ude på sjov, men til gengæld forsvandt det ret hurtigt i forbindelse
med die-givning..
Jeg har en fin fornemmelse af at gravide hunkønsvæsner, selv fra naturens
side sørger for at få det de har behov for "læs underlige kostvaner".
Så det kunne da være at du skulle få en foderstofbil til at køre forbi hvor
de nu end producerer favoritmærket, sådan 20 ton skulle vel være rigeligt,
så kan de andre "madorgler" også komme til en gang i mellem ;)))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-01 12:14

Jamen så krydser vi fingre og poter her ;))
hvis du så til gengæld lover at vi får lov at se de små når de engang synes
at tiden er inde ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-04-01 08:56

Hej Helle

Min erfaring siger mig, at det er meget individuelt hvornår de begynder at
spise mere... Men når killingerne er meget store - altså de sidste par uger
af graviditeten, så begynder de at spise mindre og oftere fordi de små jo
"fylder" det hele, så der ikke kan være så meget ad gangen. Og nu er Eika jo
en aby, så mon ikke hun udnytter situationen - du skal bare give hende
det hun vil have, det hele forsvinder igen hurtigt efter fødslen når de
ammer.

Og kryds også lige fingre for mig - jeg har en der kan føde hvad øjeblik det
skal være!

Mange hilsner
Camilla

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-04-01 18:06

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:9aue5l$36j$1@news.cybercity.dk...

Tak for svarene allesammen !

Og nu er Eika jo
> en aby, så mon ikke hun udnytter situationen - du skal bare give hende
> det hun vil have, det hele forsvinder igen hurtigt efter fødslen når de
> ammer.

Hmmm.....det er værre med Chabél - han skal jo
desværre ikke amme, selvom man kunne tro, at
han kunne med det "yver" han snart render rundt
med..... Jeg er i hvert fald sikker på, at hvis jeg
spurgte ham skulle Eika være drægtig året rundt,
så han kunne proppe mad i hovedet, til ham
antager form af et badedyr....*suk*