Søger musikstykke brugt i Idols på tv3
Fra : -= Buster =-

Dato : 25-09-03 01:06

Der er blevet brugt noget baggrundsmusik til programmet idols på Tv3. Ved
desværre ikke hva det hedder og vil enormt gerne have det at vide. stykket
blir tit brugt ved dokumentarfilm om f.eks. rummet eller en slags
trompetfanfaren lige inden en slags præmieoverrækkelse. det starter først
med nogle blæseinstumenter af en art og dernæst trommer og andre ting og
sager.
håber i kan hjælpe mig

Michael

Fra : Dallemusen

Dato : 25-09-03 05:17

Øhh ved godt hvilken en du mener, men kan heller ikke huske hvad den hedder.

Bliver vist brugt i starten af filmen Space Oddesey(SP?)/Rumrejsen 2001.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 25-09-03 07:31

"Dallemusen" <dvnielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hedder.

> Bliver vist brugt i starten af filmen Space Oddesey(SP?)/Rumrejsen 2001.

Also sprach Zarathustra - hvis ikke jeg husker meget fejl - bliver brugt i
indledningen til 2001.
Hvad de bruger i Idols aner jeg ikke

:)

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 25-09-03 09:04

Jeps - af Richard Strauss. Man fristes til at kalde musikvalget mildt
uopfindsomt.

Helt ærligt.. linie 3 har brugt den som intro. Nu mangler den kun at
blive brugt af Finn Nørbygaard...

mvh
Thomas

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-09-03 22:29

"Rocknrolldetective" <blodhunden@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> Also sprach Zarathustra - hvis ikke jeg husker meget fejl - bliver brugt i
> indledningen til 2001.
> Hvad de bruger i Idols aner jeg ikke

Her kan den høres i en øhh... alternativ udgave.
http://www.miserablemelodies.com/ram/portsmouth-also.ram
Der er flere "ofre" på siden
http://www.miserablemelodies.com

Denne kan da også fremhæves
http://www.miserablemelodies.com/ram/portsmouth-bluedanube.ram

Desværre passer dette indlæg dårligt ind i denne gruppe, da dette nærmere er
tortur.

Fra : bonfils

Dato : 26-09-03 08:37

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3f735e2d$0$97239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "Rocknrolldetective" <blodhunden@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [SNIP]

> Her kan den høres i en øhh... alternativ udgave.
> http://www.miserablemelodies.com/ram/portsmouth-also.ram

Jeg plejer ikke at bruge den slags forkortelser, men... ROTFLMAO!

> [...]
> http://www.miserablemelodies.com/ram/portsmouth-bluedanube.ram
>
> Desværre passer dette indlæg dårligt ind i denne gruppe, da dette nærmere

Hvad snakker du om? Jeg synes det er ganske forfriskende.
Var der ikke en stor musikkapacitet, der engang sagde, at Portsmouth
Sinfonia for altid havde ændret hans opfattelse af ouverturen til Wilhelm
Tell?

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Peter G

Dato : 26-09-03 23:23

Martin Johansson skrev:

> Her kan den høres i en øhh... alternativ udgave.
> http://www.miserablemelodies.com/ram/portsmouth-also.ram

Da jeg ikke har (og ikke agter at få det) Real installeret vil jeg spørge
om der findes en venlig sjæl, der kan lade en nysgerrig sjæl høre det på en
anden måde?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).