Hvordan sender jeg en motor med pakkepost?
Fra : Jonas R.

Dato : 24-09-03 21:57

Det firma jeg arbejder for bruger normalt DHP mener jeg de hedder, et pakke
firma! Jeg skal have sendt en motor afsted, den er på en palle, men hvad gør
man? Spænder den fast på pallen og pakker den ind i et eller andet eller
hvad?

MVh
JOnas

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Min Bil: http://www.skumlern.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-03 21:11

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse news:bkt0e9$776$1@sunsite.dk...
> [...]
> man? Spænder den fast på pallen og pakker den ind i et eller andet eller

Spænder den fast på pallen, og ringer efter en fragtmand.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Jonas R.

Dato : 24-09-03 22:03

SNIP
> Spænder den fast på pallen, og ringer efter en fragtmand.
Hmm det lyder skisme dyrt, kan jeg ikke bare bruge det pakkeservice de
kommer jo i bil og det hele eller skal jeg virkelig bruge en fragt mand?

Jonas

Fra : John Sahl

Dato : 24-09-03 22:09

Jonas R. wrote:
> Hmm det lyder skisme dyrt, kan jeg ikke bare bruge det pakkeservice de
> kommer jo i bil og det hele eller skal jeg virkelig bruge en fragt
> mand?

Det er nok lettere at spørge den pakkeservice?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Stem Cutter ud af BigBrother

Fra : Jonas R.

Dato : 24-09-03 22:09

SNIP
> Det er nok lettere at spørge den pakkeservice?

Ja men var også mest hvordan jeg skulle pakke den ind! Men jeg må jo lige
høre Pakkefirmaet om de kan. Men tak for inputs!

Jonas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-03 21:27

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Ja men var også mest hvordan jeg skulle pakke den ind! Men jeg må jo lige
> høre Pakkefirmaet om de kan. Men tak for inputs!

Nu er det jo dk.fritid.bil, så jeg formoder, at der er tale om en bilmotor.
Jeg tror at denne vejer så meget, at det vil være billigere at sende den med fx.
Danske Fragtmænd.
Men løft telefonen (i morgen) og spørg DHP, DPD eller hvem du bruger.

Fra : John Sahl

Dato : 24-09-03 22:30

Morten Fruergaard wrote:
> Nu er det jo dk.fritid.bil, så jeg formoder, at der er tale om en
> bilmotor. Jeg tror at denne vejer så meget, at det vil være billigere
> at sende den med fx. Danske Fragtmænd.

Jeg husker da i al fald ikke Danske Fragtmænd som specielt
dyre ved forsending af motorer eller dæk for den sags skyld.

> Men løft telefonen (i morgen) og spørg DHP, DPD eller hvem du bruger.

God idé

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-09-03 22:43

John Sahl wrote:

> Jeg husker da i al fald ikke Danske Fragtmænd som specielt
> dyre ved forsending af motorer eller dæk for den sags skyld.

Nu er det vel også kun sådan nogle små Uno en-komma-nærig motorer
du sender?!?

> Stem Cutter ud af BigBrother

Stem Bigbrother ud af mit TV..

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 24-09-03 22:50

Thomas Strandtoft wrote:
> Nu er det vel også kun sådan nogle små Uno en-komma-nærig motorer
> du sender?!?

Jeg har i al fald endnu ikke sendt en V8'er *G* Men
ellers har jeg da sendt en Sierra V6'er på et tidspunkt.

> Stem Bigbrother ud af mit TV..

Det skal da også ses på stream

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-03 21:54

> Jeg husker da i al fald ikke Danske Fragtmænd som specielt
> dyre ved forsending af motorer eller dæk for den sags skyld.

Et dæk koster 64,50 kr + moms og olietillæg fra Herning til KBH.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-09-03 02:20

Jonas R. wrote:
[...]

Ring evt. til Post Danmark, så kommer de og leverer et post-bur (samme
størrelse som en palle). Den kan du fylde op til 500 kg i. Koster uanset
mængde kr. 250,-

M.v.h.

Fra : Jensn

Dato : 25-09-03 05:10

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ring evt. til Post Danmark, så kommer de og leverer et post-bur (samme
> størrelse som en palle). Den kan du fylde op til 500 kg i. Koster uanset

.....lidt afhægig af hvor langt i landet den skal

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik B.

Dato : 25-09-03 10:58

Jensn wrote:
::: Ring evt. til Post Danmark, så kommer de og leverer et post-bur
::: (samme størrelse som en palle). Den kan du fylde op til 500 kg i.
::: Koster uanset mængde kr. 250,-
:::
::: M.v.h.

::
:: ....lidt afhægig af hvor langt i landet den skal

Nope! Det er en enhedspris, Post Dk har indført for netop at konkurrere med
Fragtmændene.

M.v.h.

Fra : Jensn

Dato : 25-09-03 11:23

> [...]
> :: ....lidt afhægig af hvor langt i landet den skal
>
> Nope! Det er en enhedspris, Post Dk har indført for netop at konkurrere

OK - det er da rimeligt nyt, er det ikk' ?

"Førhen" var det da postnummer-bestemt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik B.

Dato : 25-09-03 15:59

Jensn wrote:
:: OK - det er da rimeligt nyt, er det ikk' ?
::
:: "Førhen" var det da postnummer-bestemt

Nææææh, har været sådan de seneste 6-8 år.

M.v.h.

Fra : Tigeren

Dato : 25-09-03 12:26

Min kæreste og jeg har fået fragtet en knallert fra Jylland til Sjælland af
et fragtfirma for 410 kr.

Det er da til at overkomme.

Lasse

Fra : Møller

Dato : 25-09-03 12:34

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> wrote in message
> Min kæreste og jeg har fået fragtet en knallert fra Jylland til Sjælland
> [...]

Tapper vand, benzin og olie af,
Sørger for at den ikke kan svine: dryppe olie, vand eller hydraulikvæske.
Spænder den på en palle
Kommer evt. først kraftig plast over.
Aftaler en pris med en vognmand der så henter den på din adresse, han har
løftegrej med, og så får du den leveret på modtagerens fortov.
Ring til nærmeste vognmandscentral.
Der kunne jo også bære en her i gruppen der skal lige forbi med en trailer
)

Fra : Henrik B.

Dato : 25-09-03 16:00

Tigeren wrote:
:: Min kæreste og jeg har fået fragtet en knallert fra Jylland til
:: Sjælland af et fragtfirma for 410 kr.
::
:: Det er da til at overkomme.

Post Danmark - 250,-

M.v.h.

Fra : Tigeren

Dato : 25-09-03 21:34

Ja, det er billigere. Den pris havde de bare ikke dengang den skulle
sendes..

Lasse