Kat der ikke vil makke ret...
Fra : Osvald

Dato : 24-09-03 18:47

Hej Gruppe
Jeg ´har en klasse kammerat der lige har fået en killing (et par uger siden)
Den tisser og skider alle steder, (og laver andre ulykker, men det er vist
det derer det største problem) hun har heletiden forsøgt sig med
vandpistolen, uden held...
Hun spurgte om der var noget andet hun kunne gøre, en fra klassen sagde at
hun skulle tvære den ned ned i møge,t hårdt så den kunne mærke det, og så
give den et bad bagefter, hun mente den så ville fatte det...
Ok, jeg har egentlig aldrig rigtig brudt mig om katte men jeg syntes nu
alligel det her er ondt, derfor ville jeg spørge om der ikke var en eller
anden der kunne komme med et lidt mere chamerende råd?
Håber i vil hjælpe...
Knus

Fra : Niels Peter

Dato : 24-09-03 18:54

Osvald wrote:

> [...]
> sagde at hun skulle tvære den ned ned i møge,t hårdt så den kunne
> mærke det, og så give den et bad bagefter, hun mente den så ville

Og bagefter er det stensikkert, at problemet bliver endnu værre.
Nu er det lidt svært at afgøre ud fra de oplysninger, der foreligger,
men jeg tror, jeg ville begynde med en ormekur. Hvis den har orm, har
den sikkert også tynd mave, og så bliver den så frustreret, at den
bliver urenlig.
Hvis en ormekur ikke hjælper, skal den til dyrlæge. Det kan tænkes, den
er urenlig, fordi den er syg, og det skal i hvert lige checkes.

Niels Peter
www.bluewhite.dk
"Cats Are People, Too!"

Fra : Eva Hansen

Dato : 25-09-03 12:26

Har hørt der er mange der synes det er en god metode, men jeg synes
altså det ville være synd for katten. Er katten en inde eller udekat?
Som regel lærer killingerne fra moderen hvor så noget foregår. Hvis det
er en indekat, handler det bare om at blive ved og ved med at vise den
kattebakken. Den skal nok lære det. Jeg tror ikke den lærer noget ved at
få hovedet tværet ned i det.

Eva

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-09-03 14:27

Din kammerat kan give killingen mindre plads/lave en kravlegård.

Ellers skal han give killingen gode oplevelser med bakken.

Er killingen taget fra moderen før den var 12 uger, kan urenligheden skyldes
kronisk utryghed.

Bruger han samme kattegrus, som killingen er vant til??

Står kattebakken er forkert sted i killingens øjne?

Der kan være uendeligt mange årsager til urenlighed, men de kan inddeles i
bare 2 grupper: Fysisk sygdom og et råb om hjælp.

Har din kammerat ikke internetadgang? det er altid lettere at hjælpe
direkte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats