Bios fejl 30 m.fl
Fra : rasmus

Dato : 24-09-03 15:27

Hejsa,

jeg prøver at få liv i en gammel sag ... når den starter kommer følgende:

BIOS (30): Keyboard error, key=FFH
BIOS (61): Hard disk controller error, status=20H
BIOS (23): Hard disk init failed
BIOS (120): PnPISA configuration error, CSN 0 - Function disabled

Nogle gange kommer den også med:

BIOS (88) Auxiliary error

Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre ved det?

ras

Fra : "FalconMan©

Dato : 24-09-03 18:46

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle gange kommer den også med:
>
> BIOS (88) Auxiliary error
>
> Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre ved det?

Hejs & Davs...

Jeg har flg. bud på fejlkoderne:

BIOS (30): For meget kaffe og Cola i klaveret!
BIOS (61): Harddisk controlleren er nææææsten mega-død.
BIOS (23): Harddisk kan ikke mer' p.gr.a. vedv. astma fremkaldt af støv.
BIOS (120): Nyt bundbræt så absolut påkrævet - NU!

BIOS (88) I tvivl? Læs punkt 30 og ned igen...

> Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre ved det?

Tjaaa - måske et nyere bundbræt kunne gøre forunderlige ting og sager? Lige
som at få sig en helt ny svigermor.

Ellers - ved jeg ikke liiiiige hvad der kunne være galt... )))

PS: Dette er skrevet med et lille opmuntrende blink i øjet med håb om at -
du får det løst,,, hmmm - på een eller anden måde...

Mvh.

John

Fra : rasmus

Dato : 24-09-03 20:29

"FalconMan© <[2635·DK]>" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> BIOS (120): Nyt bundbræt så absolut påkrævet - NU!
>
> BIOS (88) I tvivl? Læs punkt 30 og ned igen...

- hehe jeg var kommet til nogenlunde samme diagnose. Men jeg tænkte, at den
måske kunne vækkes til live med en eller anden form for diskette med noget
bundkort-elektrochok på. Men ellers er den godt på vej til de evige
bundkort-marker. Med lidt helt virker cd-drevet, netkortet og lydkortet ...
det kan man altid bruge. Og hvem ved - måske skulle jeg gemme rammene til en
anden god gang jeg fik fat i sådan en gravballemand.

ras

Fra : torben hansen

Dato : 30-09-03 01:58

har du prøvet med et nyt batteri