Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sammenhæng mellem zoom-linser på SLR og zo~
Fra : Brian Ipsen

Dato : 24-09-03 14:32

Hej!

Hvordan finder man lige sammenhængen mellem zoom funktioner på
digitale kameraer og spejl-refleks ??
Eks. Hvis jeg har et 75-300mm objektiv til mit Canon spejlrefleks -
hvad vil det så svare til, hvis man ser i den digitale verden, hvor de
"kun" regner i "gange zoom" ??

/Brian

Fra : Tom

Dato : 24-09-03 15:01

Hvis det er Canon EOS-10D skal du gang med 1.6, altså bliver det 120-480.

Fra : peter frederiksen

Dato : 24-09-03 15:10

det er 4 gange zoom ,fra 75 til 300 mm
på samme måde bliver 25mm til 175mm til 7x zoom
forlængelsen på 1,6 er en anden siskussion
peter

Fra : Brian Ipsen

Dato : 24-09-03 19:31

On Wed, 24 Sep 2003 16:09:54 +0200, "peter frederiksen"
<peter.fred@mail1.stofane.dk> wrote:

>det er 4 gange zoom ,fra 75 til 300 mm
>på samme måde bliver 25mm til 175mm til 7x zoom

Ok...Kan se, at PowerShot G5 har 35-140 mm objektiv. Altså også 4 x
zoom. Men det er så lige sammenhængen mellem f.eks. 35-140 og 75-300
jeg måske godt kunne bruge en teknisk forklaring på. At 75-300 er mere
en tele-linse er jeg godt klar over,,,,

>forlængelsen på 1,6 er en anden siskussion

Ja, den del har jeg sådan set fundet ud af....

/Brian

Fra : peter frederiksen

Dato : 24-09-03 21:51

75-300mm er 4x zoom fra de 75 selfølgelig
men fra den almindelige indstilling(uden zomm ind eller ud) på 50 mm er det
6 x zoom
og fra de 35 mm som mange digicams har når de tændes er det ca 10x zoom