Problemer med at installere Fredom Figther~
Fra : Peter Østergaard

Dato : 24-09-03 12:08

Hej,

Jeg har lige fået fingerne in FF og mit Lite-On drev vil ikke læse CD'en.
Jeg har prøvet at sætte CDén i min bærebar og der er ingen problemer. Har I
nogle ideér til hvordan jeg får dette løst. Jeg har fået byttet CDén én
gang.

/Peter

Fra : Michael Holm

Dato : 24-09-03 17:02

Hvor dælen har du fået fat i det?

--Michael

"Peter Østergaard" <peter_oestergaard@removethis_hotmail.com> wrote in
message news:3f717b15$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Michael Holm

Dato : 24-09-03 17:03

Det lyder somom dit CD drev trænger til at blive renset, eller måske
skiftet. Hvis CDen virker i din bærbare, er det jo ikke den der er noget
galt med.

Fra : Mercenary

Dato : 24-09-03 17:13

"Peter Østergaard" <peter_oestergaard@removethis_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f717b15$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg har prøvet at sætte CDén i min bærebar og der er ingen problemer. Har
> nogle ideér til hvordan jeg får dette løst. Jeg har fået byttet CDén én

Nogle drev har problemer med diverse 'kopisikringer'.
Prøv at opdatere firwaren i dit cd-rom drev.

/Merc

Fra : Mercenary

Dato : 24-09-03 17:23

"Mercenary" <Asifyouwouldgetmy@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Har

> Nogle drev har problemer med diverse 'kopisikringer'.
> Prøv at opdatere firwaren i dit cd-rom drev.

Bare for at være flink får du lige et link

http://www.liteonit.com.tw/ODD/english/english-product.htm

/Merc

Fra : Peter Østergaard

Dato : 24-09-03 18:16

Det har jeg allerede prøvet og det hjalp ikke. Jeg har også prøvet at tage
en kopi over på en anden CD vha. min bærebar og det hjalp heller ikke. Jeg
troede at det umiddelbart var CD´en, men det er altså kopisikringen? Hvad
fanden kan jeg nu gøre, når firmware er opdateret????

/Peter

Fra : Jack Ryan

Dato : 24-09-03 19:09

"Peter Østergaard" <peter_oestergaard@removethis_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f71d144$0$13245$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> troede at det umiddelbart var CD´en, men det er altså kopisikringen? Hvad
> fanden kan jeg nu gøre, når firmware er opdateret????

Hvad med at lave et billede ad cden med "CLONECD" og så bruge "DAEMON TOOL"
til at loade det med. Da du har originalen er det fuldt lovligt at gøre det.

Jack Ryan

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 24-09-03 21:24

> Da du har originalen er det fuldt lovligt at gøre det.

Hvor sagde han det?

Spillet er først i handelen fra i morgen af, så han har ikke fået det på en
lovlig måde, uanset original eller ej.

Fra : Peter Østergaard

Dato : 25-09-03 06:23

Hvor er det plat. Hvis den lokale spilpusher har solgt mig spillet en dag
før release, så har jeg vel ikke gjort noget forkert? Ville du vente???

/Peter

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 25-09-03 12:05

> Hvor er det plat. Hvis den lokale spilpusher har solgt mig spillet en dag
> før release, så har jeg vel ikke gjort noget forkert? Ville du vente???

Loven er blevet brudt, og da du har været klar over det, er du medskyldig.

Ikke at jeg havde gjort noget anderledes, hvis det havde været mig, men det
er ikke det der var pointen. Pointen var at loven blev brudt, og at du ikke
var i god tro.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 25-09-03 12:47

>Loven er blevet brudt, og da du har været klar over det, er du medskyldig.

Hvilken lov? Noget man kan blive dømt for? Jeg tvivler!

Fra : Jack Ryan

Dato : 25-09-03 14:28

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse

> Hvilken lov? Noget man kan blive dømt for? Jeg tvivler!

Nej du kan ikke men den forhandler der har solgt det før tid kan. Kan huske
et par dage før diablo2exp kom få gaden. Var jeg inde og snakke med en
forhandler her hvor jeg bor, og jo de havde fået spillet hjem men han kunne
ikke sælge det til mig, fordi vis det blev opdaget at han havde solgt det
før tid ville han få en bøde/bod på 20.000 kr. ad han forhandler/importør.

Jack Ryan

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 25-09-03 15:16

> [...]
> før tid ville han få en bøde/bod på 20.000 kr. ad han forhandler/importør.

Der var tale om en særlig underskrevet aftale med den danske distributør.

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 25-09-03 15:17

> Hvilken lov? Noget man kan blive dømt for? Jeg tvivler!

Aftalebrud er ulovligt.

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 25-09-03 15:22

> Aftalebrud er ulovligt.

Men du kan nok ikke blive dømt for det som køber - det er bare ikke mere
ærligt af den grund.

Fra : Brian Høy

Dato : 25-09-03 16:36

> Loven er blevet brudt, og da du har været klar over det, er du medskyldig.

Nope... Aftaler er bindende for dem der indgår dem, og man kan ikke lave
bindende aftaler for 3. mand.

At forhandler har (hvis han har, hvilket ikke er kundens problem at vide),
en aftale om ikke at sælge før release datoen, og bryder denne, bliver de
solgte cd'er ikke ulovlige forlæg, og er således lovlige at kopiere i
henhold til loven.

> [...]
det
> er ikke det der var pointen. Pointen var at loven blev brudt, og at du

Hvordan ved du om han var i god tro? og god tro i forhold til hvad? en
aftale der ikke vedrører ham?

PS: CloneCD er tilsyneladende ikke på markedet mere ifølge www.elby.de

FUT: dk.videnskab.jura

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 25-09-03 17:44

> Nope... Aftaler er bindende for dem der indgår dem, og man kan ikke lave
> bindende aftaler for 3. mand.

Du har ret - Og deraf mit senere indlæg:
"Men du kan nok ikke blive dømt for det som køber - det er bare ikke mere
ærligt af den grund.".

Der er folk der lever af at sælge spil, som får ødelagt deres forretning af
at der er "nogen" der ikke kan finde ud af at opretholde udgivelsesdatoerne.

> Hvordan ved du om han var i god tro? og god tro i forhold til hvad? en
> aftale der ikke vedrører ham?

Som sagt - Han vidste godt det ikke var den pågældende dag at spillet
udkom - det fremgår da også af hans senere indlæg, omend det er læst mellem
linierne. Og du har ret - han er ikke skyldig i noget som helst.

> PS: CloneCD er tilsyneladende ikke på markedet mere ifølge www.elby.de

Et godt værktøj med samme funktioner skulle være Alcohol 120%. Google er din
ven.