Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Coolpix 4500 - slidt gevind
Fra : Søren Nellemann

Dato : 24-09-03 07:39

Jeg har et problem med et coolpix 4500 hvor gevindet langsomt bliver slidt
ned efterhånden som det gentagne gange skiftevis skrues på 2 forskellige
objektiver.

Der lægger sig noget fint metalstøv på objektiverne og efterhånden må jeg
konstaterer at kameraet kun skal skrues en halv omgang inden det sidder
fast. Så det må ende med at det slet ikke kan sidde fast overhovedet.

Nogle gode råd? Kan gevindet udskiftes f.eks.
Jeg synes nok at jeg er forsigtig med at skrue det af og på.

mvh/Søren

Fra : Birger Borgwardt

Dato : 24-09-03 09:13

In article <bkre5i$167k$1@news.cybercity.dk>, "Søren Nellemann"
<sne@email.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogle gode råd? Kan gevindet udskiftes f.eks.
> Jeg synes nok at jeg er forsigtig med at skrue det af og på.

Blæs metal støvet væk med svag luft eller pensel.
Smør gevindet ned grafitten fra en gammeldags blyant.
(Kør en blyant runt i gevindet, forsigtigt...........)

Det kan være det hjælper, det plejer det.... Uden ansvar osv.....
Den skade der er sket hjælper det jo ikke på

000

Fra : Møller

Dato : 24-09-03 13:30

"Søren Nellemann" <sne@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogle gode råd? Kan gevindet udskiftes f.eks.
> Jeg synes nok at jeg er forsigtig med at skrue det af og på.

Jeg ville nu spørge her:
http://www.dfa-as.dk/static_pages/forside.html

--
Møller