Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uklar viewfinder
Fra : Lars Thomsen

Dato : 09-04-01 20:49

Jeg har et EOS600 spejlrefleks, hvor viewfinderen er uklar!
Grunden til denne uklarhed er, at matskiven efterhånden har opfanget
omgivelsernes støv og hår (!)

Desuden er der et lille problem med statusdisplayet i bunden af
viewfinderen, det virker fint, men er *meget* mat og uklar!

Mit spørgsmål, hvordan rengør man matskiven.... (med trykluft og en
pensel uden hår!?)

Hvad kan der gøres med statusdisplayet!? - Kan man ikke udskifte glaset
mellem displayet og vinduet, da jeg tror at det er dét, der er mat!?

Hilsen
Lars

Fra : The Webcat

Dato : 09-04-01 21:11

EOS 300 er et dejligt kamera hus.

Fra : Lars Thomsen

Dato : 09-04-01 21:27

The Webcat wrote:

> EOS 300 er et dejligt kamera hus.
Øh nå! - Mit er et EOS 600 !

Hilsen
Lars

Fra : The Webcat

Dato : 10-04-01 07:08

Jeg udtrykte vist uklart; det lyder dyrt - køb et nyt.:)

Fra : Lars Thomsen

Dato : 10-04-01 13:46

The Webcat wrote:
> Jeg udtrykte vist uklart; det lyder dyrt - køb et nyt.:)
Nååh! - Nej jeg bryder mig ikke om EOS 300! - Desuden så tager mit EOS
600 brændgode billeder!!

Hilsen
Lars

Fra : Rune Rasmussen

Dato : 09-04-01 23:20

ltth00@kom.auc.dk,Ny-Internet writes:
>viewfinderen

Hedder det ikke søgeren ?

Venligst;
Rune Rasmussen

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 10-04-01 02:08

"Rune Rasmussen" <Rune_Rasmussen@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Hedder det ikke søgeren ?
Jo det gør det sikkert på dansk - men vi ved jo hvad han mener! Og
spørgsmålet er ret klart! (Ikke noget med at købe et nyt Nikon eller en
brugt EOS

Jeg ville selv fatte en bøtte isopropylalkokol, en vat pind og en blød klud.
Og så passe på mekanikken... Men der må være nogen der kan give nogle gode
råd - hvem ved; måske ville jeg opdage at isopropylalkokol og matskiver ikke
kan lide hinanden!
Så lad de gode råd flyde til Lars (og os andre

/Anders

Fra : Lars Thomsen

Dato : 10-04-01 06:39

Rune Rasmussen wrote:

> Hedder det ikke søgeren ?

Jo naturligvis, jeg tænkte bare på, at søger incl. statusdisplay, BARE
måtte hedde: viewfinder!
Men du har ret!

Hilsen
Lars

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-04-01 08:49

Hej Lars,

Ingen erfaring selv, men prøv at checke disse links ->

http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000BNW
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000zoj
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000dNe

http://www.photo.net/search/search?sections=static_pages§ions=bboard&sec
tions=comments&query_string=clean+focusing+screen

Hilsen
Kenneth