Datoproblem i Netware
Fra : LH

Dato : 11-01-01 21:36

Hej

Er der nogen der har oplevet at deres Netware 4.x pludselig har skruet
tiden frem til år 2030? Det er formentlig sket ved overgangen til det
nye år!

Nogen der ved hvad det skyldes?

--
LH

Fra : Christian Bering

Dato : 11-01-01 22:52

On Thu, 11 Jan 2001 20:35:31 GMT, LH <8wonder@beer.com> wrote:

>Er der nogen der har oplevet at deres Netware 4.x pludselig har skruet
>tiden frem til år 2030?

Næh. Eller jo, måske. Kan ikke huske, om det var 2030, men i hvert
fald frem.

>Nogen der ved hvad det skyldes?

Enten er din hardware ikke Y2K-compliant, eller også har du ikke
patchet din Netware til en Y2K-compliant version.
Da jeg oplevede problemet, downede jeg vist nok serveren og satte
datoen korrekt ude i DOS, før jeg startede op igen. Så skulle der
køres en "declare new epoch" for at få NDS'en til at falde til ro (læs
mere om denne procedure hos Novell, hvis du har mere end én server i
dit træ).

/Christian