Flex liner!!
Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 23-09-03 23:02

.....er i mine øjne noget fanden har skabt!
Har efterhånden set adskillige hunde være tæt på at miste deres liv pga
sådan en, bla min første hund.....

Der er ingen kontrol over hunden, hverken små eller store.

Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der bruger sådanne liner! Ja undskyld
hvis jeg støder nogen :0)

Hilsen Betina

Fra : Pwh

Dato : 23-09-03 23:10

Betina von Ahnen Thygesen wrote:
> [...]
>
> Der er ingen kontrol over hunden, hverken små eller store.
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der bruger sådanne liner! Ja

Helt enig, jeg har også altid undret mig over at folk gider at bruge det lo..
På mig virker det da som en falsk sikkerhedsfornemmelse at bruge
sådan en uden i trafikken. I en skov hvor hunden ikke må værer løs kan
den måske have sin berettigelse.

/Jens

Fra : Kurt Becher

Dato : 24-09-03 03:04

> [...]
> bruge
> sådan en uden i trafikken. I en skov hvor hunden ikke må værer løs kan

Hejsa

Vi bor midt i en skov, hvor vovserne ikke må gå løs pga. vildt.

Jeg har aldrig været den store tilhænger af flexliner, men jeg må dog
indrømme at de har deres berettigelse i vores situation. At gå tur med 10
meter sporline er overhovedet ikke sjovt. Det er det til gengæld med 2
mennesker og 4 vovser i flexliner.

Det kræver dog en vis teknik!!!! Samt evnen til at bide smerten i dig, når
nylonsnoren skærer sig ind i dine knæhaser, lige før den ender i en gordisk
knude, og alt dette bare fordi en kronhjort krydsede vores vej for 3 timer
siden.

Hundene har lært at gå tilbage, hvis de vikler sig omkring et træ el.lign.
Det sjove er, at de går efter lyden af den tynde line, der "hvisler" op ad
barken, når den ruller tilbage.

Til bybrug tror jeg nok, jeg tilslutter mig jeres holdning!

MVH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-09-03 07:01

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> På mig virker det da som en falsk sikkerhedsfornemmelse at bruge
> sådan en uden i trafikken. I en skov hvor hunden ikke må værer løs kan

Vi bruger den når væres hund er i løbetid. Ellers hænger den hjemme på
knagen.

--
mvh/rg. Christian

Fra : x Vuf x

Dato : 26-09-03 10:02

Wed, 24 Sep 2003 00:09:42 +0200, Pwh wrote:

> [...]
>På mig virker det da som en falsk sikkerhedsfornemmelse at bruge
>sådan en uden i trafikken. I en skov hvor hunden ikke må værer løs kan

Jo, der er masser af kontrol med hunden. Man skal bare vide at bruge
linen rigtigt og reagere lynhurtigt. Efter min mening skal man ikke
la' børn gå med en hund i flexline; de kan ikke bruge den rigtigt!

--
Mvh Sonja P. http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk fjern de 3 *
-

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 23:17

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er ingen kontrol over hunden, hverken små eller store.
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der bruger sådanne liner! Ja

Vi har en, som vi bruger når hunden gerne må gå og hyggesnuse, men ikke skal
/ må slippes fri. F.eks i sommerhusområder, skoven, nogen strande m.m.

Ellers vil jeg give dig ret. Man bliver meget bange, når man kommer kørende
i bil og folk går på fortovet med hunden i en 5 m. lang line, så den kan
spadsere direkte ud på kørebanen. Fordi flexien kan blive lang betyder jo
ikke, at man skal have alle de 5 meter rullet ud hele tiden. Den kan også
sagtens bruges fornuftigt.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 24-09-03 06:43

On Wed, 24 Sep 2003 00:01:32 +0200, "Betina von Ahnen Thygesen"
<betina@deskstar.dk> wrote:

>....er i mine øjne noget fanden har skabt!
>Har efterhånden set adskillige hunde være tæt på at miste deres liv pga
>sådan en, bla min første hund.....

Jeg har flex-liner til begge mine hunde, og de fungerer da fint når vi
er ude på vores aften lufte-tur. Nu bor jeg ikke i byen eller bare i
bebygget område, men laaaangt ude på landet, og flex-linerne giver
hundene mulighed for at gå på opdagelse, men jeg stadig har en vis
kontrol med dem. Når der er mørkt herude, så er der virkelig mørkt, og
jeg kan ikke se hvad hundene foretager sig, og derfor vil jeg heller
ikke slippe dem løs, for så finder jeg dem aldrig igen! *G* De er
begge i "lømmel-alderen" med deraf følgende "døvhed", når man kalder.
Skal vi et sted hen, hvor der er mange mennesker og/eller meget
trafik, så bliver det i låste liner, så jeg kan ikke helt se
problemet.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-09-03 06:53

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der bruger sådanne liner! Ja
undskyld
> hvis jeg støder nogen :0)

Du støder skam ikke...
Jeg er en af dem der bruger dem, men kun i yderste nødstilfælde. Mine hunde
skal nemlig ikke fratages en tur til stranden på en lækker dag, men de andre
folk der har besluttet at ta' på stranden skal heller ikke straffes fordi
jeg gerne vil hygge om mine hunde.

Jeg har aldrig oplevet nogen af mine være ved at miste livet på dem, men man
skal da være mere obs med dem end med alm. liner.

Rinnie

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-09-03 07:46

> [...]
> sådan en, bla min første hund.....
>
> Der er ingen kontrol over hunden, hverken små eller store.

Hej Betina.

Jeg mener det drejer sig om overblik og kontrol over sin hund, når man
bruger flexliner.
Jeg bruger stortset ikke andet, når jeg går med Cujo, og det er der 2
årsager til.

1:Cujo snuser gerne meeeeeeeeget længe det samme sted, hvilket han skal have
lov til, vi går jo tur for hans skyld.
2:Min tålmodighed er ikke den bedste.
Hvis han skal snuse, kommer jeg tit til at vente, og det orker jeg ikke
altid, når der er koldt og kl. er 6 om morgenen.

Jeg har pga. dumhed haft 1 dårlig oplevelse med flexline, der sprang ved
købmanden, som jeg også har beskrevet herinde, men det har jeg skam lært af.
Det det drejer sig om er som sagt at have et godt overblik. Hvis man hele
tiden kan se mulige farer (gadehjørner, andre hunde, børn m.m.)og dermed kan
trække hunden til sig, ser jeg intet problem.
Det kræver selvfølgelig en hvis "kontrol" over sin hund. Hvis man ikke kan
stole på sin hund, og dermed stole på at den bliver på fortovet, er
flexliner en dum ide, men hvis den holder sig på fortovet, hvad kan der så
ske?

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Pwh

Dato : 24-09-03 08:04

Ladycatwoman wrote:
> [...]
> bruger flexliner.
> Jeg bruger stortset ikke andet, når jeg går med Cujo, og det er der 2

Hvorfor tager du så ikke skridtet videre og lærer din hund at gå helt uden snor.
Hvis du i forvejen har overblikket og kontrollen over din hund, er der da ikke
lang vej til helt at tage snoren af den når det er forsvarligt.
Dette skal ikke læses som en provokation men som en undren fra min side,
da jeg selv sjældent har Tyson i snor.

/Jens

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-09-03 11:56

> [...]
> lang vej til helt at tage snoren af den når det er forsvarligt.
> Dette skal ikke læses som en provokation men som en undren fra min side,

Hej Jens.

Jeg ville umiddelbart også gerne have Cujo til at gå uden snor, men uden at
være helt 100 på loven, må man vist ikke??
Derudover er Cujo schæfer, og ikke ret mange bryder sig om hunde og specielt
ikke "farlige" hunde, der løber løs, selvom man som ejer godt ved, at
den ikke gør noget, og man har kontrol over den.
Jeg ønsker på ingen måde at gøre mig uvenner med nogen, og derfor er
flexlinen den bedste løsning for os.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Pwh

Dato : 24-09-03 12:21

Ladycatwoman wrote:

> [...]
> godt ved, at den ikke gør noget, og man har kontrol over den.
> Jeg ønsker på ingen måde at gøre mig uvenner med nogen, og derfor er

Ok, der er en forklaring på det meste her i verden ;)
Man kan så sige at du er en mere hensynsfuld hundeejer end jeg er,
jeg har ikke noget imod at tage hensyn til mine omgivelser til en vis grad.
Men Tyson skal heller ikke ligge for meget under for hvad andre mennesker
synes han skal og ikke skal. Jeg har lært ham aldrig at rende hen til folk på gaden
og jeg kan faktisk kun mindes en gang hvor en dame bad mig om at give ham snor på
fordi at hun var bange for hunde generelt, det gjorde jeg selvfølgelig så.
Mht hvad man må ifølge loven på det punkt er jeg faktisk ret ligeglad.
Hvis jeg skulle overholde alle de ind imellem fjollede love og paragraffer der findes
her i landet ville det gå for meget ud over min og Tysons livskvalitet.

/Jens

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-09-03 13:03

Klip

> [...]
der findes
> her i landet ville det gå for meget ud over min og Tysons livskvalitet.

Hej Jens.

Jeg er normalt måske heller ikke den mest lovlydige borger, men da jeg bor i
et område med 350 husstande(boligforening), hvor man ikke må gå med hunden
løs, ønsker jeg ikke noget ballade. Har oplevet en kvinde gå totalt amok,
fordi min hund gik uden snor fra min dør og ud til bilen ca. 10 meter. Hun
havde nemlig ekstremt svært ved at styre sin egen hund, selvom den var i
snor. Der skal lige tilføjes, at Cujo bare gik pænt ud til bilen og på ingen
måde generede nogen.
Nej ingen ballade til mig, hvis det kan undgåes.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Pwh

Dato : 24-09-03 13:16

Ladycatwoman wrote:
> [...]
> jeg bor i et område med 350 husstande(boligforening), hvor man ikke
> må gå med hunden løs, ønsker jeg ikke noget ballade.

Det kan jeg godt følge dig i, pludselig kan du jo risikerer at få
besked på at skaffe dig af med hunden eller flytte hvis du gør dig upopulær.
Jeg bor heldigvis i eget hus og er heldigvis ikke underlagt sådan nogle regler.

/Jens

Fra : Per, Odense

Dato : 24-09-03 07:53

> [...]
>
> Der er ingen kontrol over hunden, hverken små eller store.
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der bruger sådanne liner! Ja undskyld

Hej
Der er da ikke noget i vejen med "pensionistsnoren", den kan/bør bare
ikke erstatte kontrol over hunden. Man skal ikke tage den nemme løsning
og dirigere hunden med snoren, men bruge stemmen, fløjten eller hvad man
nu bruger.
Og så er det for mig at se en ulempe at hunden kan blive vant til at der
godt må være træk i linen hele tiden. Det gør det lidt sværere at få den
til at forstå, at det må der ikke når vi har den korte snor på.

MVH
Per Herholdt, Odense (Per er ikke stødt, Per er skuffet)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-09-03 08:02

On Wed, 24 Sep 2003 00:01:32 +0200, "Betina von Ahnen Thygesen"
<betina@deskstar.dk> wrotd:

> [...]
>
>Der er ingen kontrol over hunden, hverken små eller store.
>
>Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der bruger sådanne liner! Ja undskyld

,,,,man må bare håbe at folk er klar over at de altså kan give sig op
til 10-20 cm hvis de går med en større hund i linen, når den trækker
kommer den længere frem end hvis de havde en rigtig snor på den, jeg
har mødt et par hunde der var ved at få snuden i klemme når ejeren har
stolet på flexlinen.

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Raptor

Dato : 24-09-03 09:27

> [...]
>
> Der er ingen kontrol over hunden, hverken små eller store.
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der bruger sådanne liner! Ja

Jeg kan godt delvis tilslutte mig din holdning, for det kan være en
chokerende oplevelse engang imellem når man er ude at gå og et lille lyn af
en "pensionisthund" iført flexiline og ejer kommer farende rundt om hjørnet
eller vader på kryds og tværs af hele fortovet så man er ved at falde over
line og hund.

eller når sådan en hund pludselig farer i flæsket på ens hund fordi ejeren
åbenbart ikke mener det er nødvendigt at låse linen eller have kontrol med
hunden.

Noget andet er, her i det boligselskab hvor jeg bor, skal hunde føres i snor
således at de bl.a. besørger på græsset mm.
MEN hver dag oplever man at folk med hunde i flexiliner lader dem rende hvor
de har lyst og gøre hvad de har lyst til, også i børnenes sandkasse, og jeg
skal lige sige, nogle samler godt nok op, men det er langt fra alle.

Til sidst vil jeg dog også give nogle af de andre ret, den KAN have sin
berettigelse, eks i en skov hvor hunde ikke må gå løse o.lign.

/Brian

der har en 8 meter flexiline til brug i skoven

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 24-09-03 16:31

Kan da godt se at det er smart når man går i skoven, men nu er det mest i
byområder jeg lægger mærke til flex linerne og meget få kan styre det :0)

Hilsen Betina

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-09-03 17:56

Jeg bruger tit flexline, men for mig er det en selvfølge at man låser
den når man går ved vejen. Vi går dagligt tur ned ad en laaaang sti
ned til en mark hvor Baluka får lov at tonse rundt løs, og der synes
jeg det er rart at han kan gå i flexline på stien, for hvis jeg
slipper ham løs, så ved jeg at jeg ikke kan kale ham tilbage hvis han
ser en anden hund, og det vil jeg ikke risikere. Så jeg er glad for at
bruge flexline, men låser den som sagt når vi går ved en vej.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 24-09-03 21:38

<betina@deskstar.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er ingen kontrol over hunden, hverken små eller store.
>
>Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der bruger sådanne liner! Ja undskyld

Hvis fanden har skabt flexliner, så gad jeg nok vide hvem der har
skabt hunde uden line.

Jeg har brugt flexline til min schæfer gennem ca. 1½ år, det har da
aldrig givet problemer. Man kan have flexlinen kort når det er mest
hensigtsmæssigt, og man kan have den lang når man er i et område hvor
det ikke kan give problemer. What's the problem?

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 24-09-03 22:06

Søren Lausten-Hansen wrote:

> Hvis fanden har skabt flexliner, så gad jeg nok vide hvem der har
> skabt hunde uden line.

Hvis man er troende må det vel værer vorherrer der står for det ;)
Hunde har vel aldrig fra naturens side været udstyret med line.

/Jens (med Tyson 90% uden snor)

Fra : Leyna

Dato : 25-09-03 10:42

On Wed, 24 Sep 2003 20:37:45 GMT, slh@DELETEcity.dk (Søren
Lausten-Hansen) wrote:

> [...]
>hensigtsmæssigt, og man kan have den lang når man er i et område hvor
>det ikke kan give problemer. What's the problem?

Det største problem jeg har med det er at Vaks er så eminent til at
vikle linen omkring træer og småbuske og så et par gange rundt om mine
ben. Så er man godt nok "fanget".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk