Skærme
Fijala 3554
Ny 19" CRT søges
Fra : MKH1

Dato : 23-09-03 21:40

Jeg har nu besluttet mig for en sådan, men ved ikke hvilke
der er gode.
Den skal gerne kunne arbejde 1280*1024 v. 100Hz, og
selvfølgelig være skarp helt ud i hjørnerne. De to vandrette
striber der er på nogle skærme, er jeg ikke så glad for.
Pris niveau på ca. 3500.- dkr.
Har i nogle gode forslag?

Venligst,
Martin.

Fra : Allan

Dato : 23-09-03 22:10

> [...]
> selvfølgelig være skarp helt ud i hjørnerne. De to vandrette
> striber der er på nogle skærme, er jeg ikke så glad for.

Samsung 957NF ?

Godt nok en del billigere end de 3500,- kr. - Men så kan du jo kaste 1300
kr. efter mig - som tak for det gode råd...

Mvh
Allan

Fra : MKH1

Dato : 23-09-03 22:33

"Allan" <email@erfalsk.dk> wrote

> Samsung 957NF ?
>
> Godt nok en del billigere end de 3500,- kr. - Men så kan du jo kaste 1300
> kr. efter mig - som tak for det gode råd...

Men er den ikke med 2 vandrette streger?

Venligst,
Martin

Fra : ct

Dato : 23-09-03 23:32

de er meget tynde, og tro mig, efter en uge ser du dem ikke. Diamondtron
billedrøret er det værd

Har selv en 959NF

Claus

--
------------
Husk at fjerne FJERNES fra min emailadresse når du mailer mig.

Fra : **TwN**

Dato : 26-09-03 01:00

"Allan" <email@erfalsk.dk> wrote in message

> Samsung 957NF ?
>
> Godt nok en del billigere end de 3500,- kr. - Men så kan du jo kaste 1300
> kr. efter mig - som tak for det gode råd...

uhhm... ikke for at lyde dum... men hvis den ikke hedder 957NF, men
957et-eller-andet, kan det så ikke være lige meget?
og eeeh "Max Resolution: 1920x1200@64Hz" - hvordan kan man så vide hvor
mange Hz den kan klare i 1600x1200?
står nemlig også selv og skal have ny(billig) skærm da den gamle laver sorte
farver om til grønlige og idet den laver billedet mørkere ude i kanterne end
inde i midten...
Okay, den har jo også været tabt en gang

takker på forhånd

**TwN**

Fra : Allan

Dato : 28-09-03 00:17

> uhhm... ikke for at lyde dum... men hvis den ikke hedder 957NF, men
> 957et-eller-andet, kan det så ikke være lige meget?
> [...]

Køb en 957P'er... Der for du MEGET skærm for pengene...

Mvh
Allan

Fra : Henning Larsen

Dato : 24-09-03 15:30

> [...]
> selvfølgelig være skarp helt ud i hjørnerne. De to vandrette
> striber der er på nogle skærme, er jeg ikke så glad for.

Jeg har netop købt en Iiyama HM903DTA til 3395 kr. Det er en fantastisk god
kvalitet, den er bedre end min gamle Sony 400ps som eller var Sony's
topmodel da den var ny. Den har to vga-indgange, usb-hub og kan klare
1600x1200 ved 100Hz. Det er ganske vist en gittermaske skærm, men de to
striber er meget svære at få øje på. Kan varmt anbefales. Se www.iiyama.dk

Hilsen Henning

Fra : Lasse

Dato : 24-09-03 20:27

Prøv en LG Flatron, den har IKKE de vandrette streger og er pisse lækker at
se på.

Lasse

Fra : Kay

Dato : 25-09-03 08:19

I know it's awful, but Lasse wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm
saying:

> Prøv en LG Flatron, den har IKKE de vandrette streger og er pisse
> lækker at se på.

Hvor gammel er den LG?

Jeg har to LG flatron 17", men de er hurtigt blevet ringe.

Begge to har fejl i farverne i kanten, og er blevet uskarpe. Desuden
irriterer det mig at der er så stor forskel på billedets størrelse når
skærmen lige er tændt, og når den er blevet varm.

De første problemer med farverne og uskarphed var ikke til at spore i da de
var nye.. Nu er de 2,5 år.

Kay