Hente en side fra en anden hjemmeside med ~
Fra : J. Nielsen

Dato : 23-09-03 21:32

Hej!

Jeg vil gerne lave noget PHP-kode, der kan hente en bestemt side fra
www.tips.dk (jeg skal bruge informationer om, hvilke hold, der spiller mod
hinanden i den kommende weekend på tipskuponerne Tips 13 og Tips 12).

Jeg kender sidens præcise navn, men hvordan får jeg hentet en kopi af den,
så jeg kan begynde at strippe de informationer, jeg skal bruge?

Jeg har ingen anelse om, hvor jeg skal starte.

Er der nogen, der har nogen ideer?

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen
Aalborg

Fra : Jimmy

Dato : 23-09-03 21:38

"J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg har ingen anelse om, hvor jeg skal starte.
>
> Er der nogen, der har nogen ideer?

http://dk.php.net/function.fopen

Mvh
JImmy

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-09-03 21:38

"J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kender sidens præcise navn, men hvordan får jeg hentet en kopi af den,
> så jeg kan begynde at strippe de informationer, jeg skal bruge?

fopen("http://www.side.dk/enside.htm", "r")

Se mere på:
http://dk2.php.net/manual/en/function.fopen.php

Husk lige på ophavsrettighederne til indholdet.

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-09-03 14:04

Benny Nissen skrev:

> fopen("http://www.side.dk/enside.htm", "r")

Jeg skal have smidt alt indhold fra en anden hjemmeside ind i en tabel
på min egen side. Hvor meget kode skal der til? Jeg forsøgte med ...

<?
$handle = fopen ("http://www.webside.dk", "r");
print $handle;
?>

.... men outputtet bliver "Resource id #3". Hvad gør jeg galt?

--
Mvh. Peter

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-09-03 14:57

"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> print $handle;
> ?>
>
> ... men outputtet bliver "Resource id #3". Hvad gør jeg galt?

Du åbner kun filen. For at læse i den skal du bruge f.eks. fread. Se mere
på:
http://dk.php.net/manual/en/function.fread.php

hvor der også er eksempler på brugen af funktionerne.

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-09-03 15:28

Benny Nissen wrote:
> [...]
> på:
> http://dk.php.net/manual/en/function.fread.php
>
> hvor der også er eksempler på brugen af funktionerne.

http://dk.php.net/fgets ville være mere hensigtsmæssigt i dinne
situation imho... ;)

Ellers som Peder Brodersen skriver http://dk.php.net/file_get_contents

mvh
Johan

Fra : J. Nielsen

Dato : 27-09-03 10:40

> Hvor meget kode skal der til?

Her er det kode, jeg har skrevet for at hente holdnavnene til denne uges
Tips 13 og Tips 12 ved tipstjenesten:

function tips_get_data() {

$url_page13 = "http://www.tips.dk/spil/tips/tips13/ugens_tips13.html";
$url_page12 = "http://www.tips.dk/spil/tips/tips12/ugens_tips12.html";

/* Retrieving Tips-13 */
$page13 = fopen($url_page13, "r");

$i = 1;
while (!feof($page13)) {
$line[$i] = fgets($page13);
$i++;
}

$k = 61;
$offsets = array(61, 18, 18, 20, 18, 18, 20, 18, 18, 20, 18, 18, 18);

$cnt = 0;
for ($g=0; $g<13; $g++) {
$cnt = $cnt + $offsets[$g];
$matches[$g+1] = $line[$cnt];
}

/* Uge hentes */
$uge13 = $line[42];
$dato13 = $line[25];

/* Retrieving Tips-12*/
$page12 = fopen($url_page12, "r");

$i = 1;
while (!feof($page12)) {
$line[$i] = fgets($page12);
$i++;
}

$k = 61;
$offsets = array(61, 18, 18, 20, 18, 18, 20, 18, 18, 20, 18, 18);

$cnt = 0;
for ($g; $g<25; $g++) {
$cnt = $cnt + $offsets[$g-13];
$matches[$g+1] = $line[$cnt];

}

/* Uge hentes */
$uge12 = $line[42];
$dato12 = $line[25];

/* Automatist opdeling af holdene i de 25 kampe */
$i=1;

for ($i=1; $i<26; $i++) {
$notags = strip_tags($matches[$i]);
$trimmed = trim($notags);
$teams = explode("-", $trimmed);
$sides[$i][0] = trim($teams[0]);
$sides[$i][1] = trim($teams[1]);
}

$temp = $uge12;
$uge12 = strip_tags($temp);
$uge12 = trim($uge12);

$temp = $uge13;
$uge13 = strip_tags($temp);
$uge13 = trim($uge13);

$temp = $dato13;
$dato13 = strip_tags($temp);
$dato13 = trim($dato13);

$temp = $dato12;
$dato12 = strip_tags($temp);
$dato12 = trim($dato12);

$sides[26][0] = $uge13;
$sides[26][1] = $dato13;
$sides[27][0] = $uge12;
$sides[27][1] = $dato12;

return $sides;

} /* function */

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-09-03 22:57

On Tue, 23 Sep 2003 22:32:29 +0200, "J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk>
wrote:

>Jeg kender sidens præcise navn, men hvordan får jeg hentet en kopi af den,
>så jeg kan begynde at strippe de informationer, jeg skal bruge?

Fra PHP 4.3.0: file_get_contents()

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: terabyte (og ikke terrabyte)