Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål vedr. ixus 400
Fra : Rune Jensen

Dato : 23-09-03 20:34

Hejsa

Jeg har et spørgsmål til mit kamera, som jeg ellers er super tilfreds med.
Meeen jeg synes det er lidt underligt, at hvis man slår blitzen fra på auto
mode, så forlænger den lukkehastigheden meeeget, og det betyder tit at mine
billeder bliver udtydelige hvis de bliver taget uden blitz, og uden stativ.
Synes det virker underligt at man skal have stativ og mauel mode for at tage
tydelige billeder uden blitz
Er det mig der er dum eller???

Rune

Fra : nyrup

Dato : 23-09-03 22:02

Det er sikkert fordi du vil tage et billede hvor der er så mørkt, at det
enten kræver lange lukketider eller ekstra lys (i form af blitz eller en
lyskaster...) Ved lange lukketider er det svært at holde kameraet til
strækkeligt i ro og så bliver billedet rystet og uskarpt. Så må man bruge
stativ eller måske noget at støtte kameraet på.
mvh,
Lars-Peder

Fra : Doktoren

Dato : 24-09-03 10:47

> auto
> mine
> stativ.

Jeg har samme ting på mit v3... jeg har af og til eksperimenteret med
at "dække" lidt for blitsen, så der stadig er kort lukketid, men der
må da være en anden måde ????

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-03 22:22

Doktoren <REMOVElkh79@hotmail.com> wrote:

> Jeg har samme ting på mit v3... jeg har af og til eksperimenteret med
> at "dække" lidt for blitsen, så der stadig er kort lukketid, men der
> må da være en anden måde ????

Der skal jo den mængde lys til, der skal til. Bruger man ikke blitz, og
er det halvmørkt, så bliver lukkertiden jo lang. Måske kan I skrue op
for ISO til 200 eller 400. Det svarer til, at man køber en mere
lysfølsom film i et analog kamera. Billederne bliver ganske vist lidt
mere kornede, men så slemt er det heller ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg