[DVD] Irreversible - hvilken udgave?
Fra : Morten DH

Dato : 23-09-03 18:27

Har netop læst lidt om denne film og konkluderet den helt sikkert
repræsenterer et hul i min samling; men som altid er der jo flere
forskellige udgaver - så hvilken en skal jeg vælge?

Jeg kender til en US, en UK, en fransk og en hollandsk udgave.

Så vidt jeg kan finde ud af er de alle uklippede og den franske og den
hollandske har DTS; men ikke undetekster jeg kan læse (engelske ell.
danske), så det lader til jeg skal leve med US eller UK udgaven - og ingen
af dem (US/UK) har de lovede fraklippede scener og kommentary sådan som jeg
læser det...

Nogen der kender til andre udgaver, kommende udgaver eller vil anbefale den
ene frem for den anden?

Hvad med selve filmen? nogen der tør kommentere den?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-09-03 00:23

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med selve filmen? nogen der tør kommentere den?

Man gider jo ikke se den mere end én gang, så hvorfor købe og eje den?

Fra : Emil Rune

Dato : 24-09-03 14:59

"Thomas Mouritsen" <milesinvalid@privat.dk> wrote in message

> "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Man gider jo ikke se den mere end én gang, så hvorfor købe og eje den?

Tal for dig selv.

Emil

Fra : Morten DH

Dato : 24-09-03 16:10

"Thomas Mouritsen" <milesinvalid@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Man gider jo ikke se den mere end én gang, så hvorfor købe og eje den?

Det er en samler-ting, ellers kunne jeg jo bare leje den udgave der engang
kommer i DK

Fra : Per

Dato : 24-09-03 14:46

> Hvad med selve filmen? nogen der tør kommentere den?

Jeg syntes den var ganske god, men mest pga. chock-effekten fra
voldsscenerne. Kronologisk er den opbygget fuldstændigt som Memento.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 25-09-03 15:57

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse

(Minimal spoiler for Irreversible og Memento)

> Jeg syntes den var ganske god, men mest pga. chock-effekten fra
> voldsscenerne. Kronologisk er den opbygget fuldstændigt som Memento.

Nix. Memento veksler mellem to modsat rettede tidslinjer. Den starter med
den kronologiske slutning og veksler herefter mellem at gå tilbage og
springe til begyndelsen og den fremadskridende tidslinje. Den slutter med
den kronologiske midte.

Irreversible derimod starter med sin slutning og bevæger sig blot
kronologisk tilbage. I øvrigt en fascinerende film. Jeg så den i morges og
har brugt det meste af min dag til at tænke over det, den serverer. Selvom
det ville være synd at sige, at det er en behagelig oplevelse, så fortjener
den absolut at blive set på et stort lærred.

MVH
Jens