Gearkasse til VW Polo
Fra : spuck

Dato : 23-09-03 13:15

Hej

Jeg har en Polo 1.3 fra 92
Gearkassen er lidt utæt, og derfor vil jeg ved lejlighed have den
skiftet. Den nuværende gearkasse er kun en 4-trins, og derfor vil jeg
selvfølgelig gerne have en 5-trins monteret. Jeg har ladet mig
fortælle at man gearkassen fra en golf 2 1.3 passer, men er det
rigtigt?? Har ikke lyst til at købe en gearkasse der ikke passer.
Noget helt andet, hvis man skal købe en gearkasse, kan det så bedst
betale sig at købe en i dk, eller skal man tage til dyskland??

På forhånd tak for hjælpen

Søren

Fra : Brian

Dato : 23-09-03 15:25

Hejsa

spuck wrote:
> [...]
> selvfølgelig gerne have en 5-trins monteret. Jeg har ladet mig
> fortælle at man gearkassen fra en golf 2 1.3 passer, men er det

De Golf 2'er jeg har set med 1.3 motor, har også en 4 trins kasse.. måske
det bare er i de "små" udstyrsversioner ?!

/Brian

Fra : spuck

Dato : 24-09-03 07:10

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> wrote in message news:<3f705813$0$24678$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hejsa

> De Golf 2'er jeg har set med 1.3 motor, har også en 4 trins kasse.. måske
> det bare er i de "små" udstyrsversioner ?!
>
> /Brian

Jeg synes bare jeg har hørt at man kan få en 5 trins til både golf og
polo. Er der nogen der ved mere?

Søren

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 24-09-03 15:20

> Jeg synes bare jeg har hørt at man kan få en 5 trins til både golf og
> polo. Er der nogen der ved mere?
>
> Søren

Det kan man da også. Jeg kører selv med en, men jeg tror ikke at en fra en
golf 2 passer. Jeg er dog ikke 100 % sikker.

Mvh. Ulrich

Fra : spuck

Dato : 25-09-03 07:16

"Ulrich Sørensen" <ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> wrote in message news:<bks97i$9pu$1@sunsite.dk>...

> Det kan man da også. Jeg kører selv med en, men jeg tror ikke at en fra en
> golf 2 passer. Jeg er dog ikke 100 % sikker.
>
> Mvh. Ulrich

jeg læste bare i et tysk forum, at gearkassen fra golf2 1,3 var den
samme, men jeg vil lige være helt sikker inden jeg går i gang med
projektet. Gider ikke købe en gearkasse jeg ikke kan bruge til noget
:)

Søren

Fra : Claus Petersen

Dato : 27-09-03 10:42

"spuck" <spuckok@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Noget helt andet, hvis man skal købe en gearkasse, kan det så bedst
> betale sig at købe en i dk, eller skal man tage til dyskland??

Hej Søren.

Hvilken motortype har du i din Polo. Hvis det er en 2G kan du godt finde en
fem trins gearkasse fra en Golf med 2G motor.
Der findes også en 1,3 motor der hedder AAV, den har lagt i den nyere Polo
III men ikke i en II'er, motorblokken er den samme som 2G. Så en gearkasse
derfra passer sikkert også.
Prøv at spørge ved en ophugger, det ved som regel en masse om hvad der kan
passe sammen. Evt lav en aftale om at du kan få pengene retur hvis ikke det
passer sammen.

www.dataophug.dk er et godt sted at starte.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk