Outlook er laaaaaaangsomt
Fra : MOA

Dato : 23-09-03 19:24

Hej NG

Jeg har efterhånden flere års mail liggende i min indbakke i outlook hvilket
(tror jeg) gør at outlook kører ekstremt langsomt. F.eks. tager det 1-2
sekunder fra at jeg trykker på "ny besked" til at vinduet popper op.

Vil det hjælpe på hastigheden hvis jeg flytter alle mine gamle mails over i
en ny folder uden for Outlook regi? hvis ja, hvordan gør jeg så det?

Håber nogen kan hjælpe mig da jeg er ved at få spat over hvor langsomt mit
mail program kører.

Mvh Morten

Fra : Nils F.

Dato : 23-09-03 20:00

Hej Morten

Det er ikke på grund af mængden af mails. Derimod lader nogle af de seneste
patches til MS Office XP til at have fået Outlook til at køre ekstremt
langsomt.

Jeg savner to ting: ordentlig information fra Microsoft. Og en rettelse af
problemet. Du har helt ret - det er ulideligt!

Fra : Mikael Andresen

Dato : 23-09-03 20:15

jeg har også store problemer med outlook xp er blevet ulideligt langsomt og
det skal siges jeg kun har to mails liggende..!!!

--
Mvh. Mikael

Husk at fjerne FJERN i min mail-adresse

Fra : pre

Dato : 23-09-03 20:35

Nu fremgår det vist ikke af Mortens indlæg at han bruger XP.

Men jeg ville foreslå dig at kikke på en af de største nyhedsgrupper
overhovedet, nemlig Microsofts XP. Der kan du finde informationer fra
kompetente MVP´ere, incl. løsninger på problemspørgsmål fra folk der
åbenbart har fået en Office uden hjælpetekster og uden de ellers så
lovpriste veje til at følge hvad der foregår bag skærmen.

Næsten hver dag kommer de samme spørgsmål, igen og igen, derfor er der
gennemsnitlig 3-400 indlæg hver dag.

I de sidste dage får MS på pulden fordi de ikke har sørget for at stoppe de
hackere der morer sig med at genere os andre. Du kan læse den tilsvarende
Outlook gruppe, forskellen er ikke så stor.

Brug din installation til at finde hvad der virkelig enerer din Outlook.
pre

Fra : Nils F.

Dato : 24-09-03 04:01

Hej PRE

Det, der har gjort forskellen mellem en hurtig Outlook og den, jeg har nu,
er hentningen af en serie patches til MS Office XP. Først da blev Outlook
langsom.

Min logik siger mig, at årsagen må ligge i nogle af programændringerne, ikke
i min måde at bruge Outlook på.

Jeg kender ikke den nyhedsgruppe, du nævner, og jeg er ikke så begejstret
ved tanken om at skulle igennem hundreder af indlæg for at finde en løsning
på et problem, som jeg har fået ved at hente en patch, som MS har anbefalet.

Hvis jeg som bruger følger softwarebranchens og it-sikkerhedsfolkenes
anbefalinger - nemlig at holde mine programmer og styresystemet ajour - bør
løsningen leveres af dem, der leverede problemet.

Men måske er det bare for tidligt på dagen for mig...

Fra : pre

Dato : 24-09-03 06:43

Hvis vi kan blive enige om at det væsentligste er at finde det der netop
bevirker en forsinkelse så burde det være muligt at klare situationen og jeg
vil da gerne hjælpe til efter bedste evne. Men jeg er nødt til at afvise
din logik eftersom Outlook er et af de mest brugte Office programmer og
trods alt er der kun få meldinger om forsinkelser.

Som et eksempel kan jeg nævne at Win2K næsten dagligt må fortælle en eller
flere spørgere at grunden til en langsom nedlukning skyldes manglende
konfiguration som får programmet til 60 gange at gentage en forespørgsel.
Der kan være andre funktioner i Outlook som aktiveres af programændringer
evt. udefra.

Du burde kunne kontrollere nogle af de ting i de administrative
indstillinger, samtidig tjekker jeg MS for eventuelle fejlnotater.

Fra : pre

Dato : 24-09-03 07:25

OL2002: Outlook Slow to Resolve Name When Name Cache is Full

(292928) - When you have 1,000 names in the name cache (the maximum
that Outlook allows) and you start Outlook, there is a noticeable delay in
displaying the drop-down list when you type a name from the cache. This
delay is only evident on startup.

OL2002: The Outlook View Control Causes Delays in Starting Outlook

(316006) - If you use the Outlook View control in an Outlook Today
page or another Outlook folder home page, the Outlook View control takes a
long time to load and may not appear as expected.

OL2002: (CW) Outlook Connectivity Issues--Outlook Is Slow or Stops
Responding, or You Cannot Open E-mail or Attachments

(320843) - While you use Outlook, one or more of the following
behaviors may occur: Outlook is very slow. You cannot open attachments. You
cannot open e-mail, even though you can log on. Outlook stops responding, or
"hangs."

OL2002: Outlook 2002 Is Slow to Send Long Message Threads with Many
Indentations

(313908) - Outlook 2002 may take more than 12 seconds to send an
e-mail message that contains a very long e-mail thread with many
indentations for each time that the message was replied to or forwarded.
While the message is being processed, Microsoft Word uses...

OL: Large Plain Text Messages Are Slow to Open

(308319) - When you open a large plain text message in Outlook, it may
take a very long time to open and Outlook may appear to stop responding
(hang), and your CPU utilization may go to 100 percent.

Outlook 2002 Takes Long Time to Start and an "Event ID: 10010" Error
Message Is Logged in the Application Event Log

(823661) - Microsoft Outlook 2002 may take an unexpectedly long time
to start, and the following error message may be logged in the Application
event log: Event Type: Error Event Source: DCOM Event Category: None Event
ID: 10010 Description: The server...

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in message
> [...]
>
> Du burde kunne kontrollere nogle af de ting i de administrative
> indstillinger, samtidig tjekker jeg MS for eventuelle fejlnotater.

begin 666 clip_image002.gif
L1TE&.#EA`0`!`( ``/\SS ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("A%$`.P``
`
end

begin 666 clip_image001.gif
L1TE&.#EA`0`!`( ``/\SS ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("A%$`.P``
`
end

Fra : pre

Dato : 24-09-03 07:33

Her en oversigt over nogle KB artikler. Hvis noget synes aktuelt, hent
den her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;

Tilføj først det nummer der står i parantesen.

Fra : pre

Dato : 24-09-03 19:01

Hvis du bruger Messenger funktionen så kik dette klip:
This problem is caused my the instant messanger option
bein enabled in outlook to dissable go.
Tools > Options > Other and remove the tick from instant
messanger and then restart outlook.
Hope this helps.

pre

Fra : Nils F.

Dato : 25-09-03 19:41

Pre,

Jeg bøjer mig i støvet!

Instant Messenger Option var slået til (på dansk ligger den i
Funktioner/Indstillinger/Andet og hedder "Aktiver onlinemeddelelser i
Microsoft Outlook".

Så snart indstillingen var slået fra, vågnede Outlook.

Jeg siger MANGE tak for hjælpen.

Nils

Fra : pre

Dato : 25-09-03 21:30

Det var rart at få en afklaring - den vil nok glæde mange. Tak fordi du
meldte tilbage.

Fra : Ken

Dato : 17-11-03 21:39

Det hjalp også MEGET på min maskine - MANGE tak for det gode hint

mvh
Ken

Fra : pre

Dato : 23-09-03 20:05

Nu kan jeg ikke se hvordan du har arrangeret dine mails, jeg kan heller ikke
se hvilken Outlook du bruger.
De fleste får nok Outlook til at flytte læste mails over i en anden mappe,
andre lader Outlook arkivere efter et eller andet princip - og der er dem
der kopierer mails til en kopi af pstfilen.

Outlook håndterer uden videre pst.filer på op til 2MB, men logik og din
hjælpetekst siger noget andet.

Højreklik til højre på den grå bjælke i Outlook idag og se fakta om
folderne.
pre

Fra : MOA

Dato : 23-09-03 22:07

Hejsa

Undskyld mit mangelfulde første indlæg.

Jeg bruger office 2000 dvs. eventuelle XP problemer burde ikke spille ind?
(bruger også Win2k som styresystem, XP sucks

Morten

Fra : pre

Dato : 24-09-03 07:00

Hvad jeg skrev var ud fra et gæt på netop OF2000.
Det kunne måske være interessant for dig at kikke på www.slipstick.com hvor
al viden om og alle filer der kan bruges med Outlook er samlet. Du kan
kikke, du kan søge, evt. på BackUp som kunne være aktuelt for dig.
Siden er meget stor, men også godt organiseret.

Fra : MOA

Dato : 24-09-03 09:29

Takker, jeg kigger på det

Mvh Morten

Fra : MOA

Dato : 25-09-03 19:27

Jeg syntes ikke jeg har kunne finde en løsning på problemet, andre bud??

Mvh Morten

Fra : pre

Dato : 27-09-03 18:38

Hvis problemet stadig er uløst:

Close Outlook. Find and rename outcmd.dat to .old. (If using Windows 2000
or XP, you will need to enable searching hidden and system folders.)

Alle andre klager over en langsom Outlook synes løst ved at stoppe den
Messenger Service.

Der er en enkelt henvisning til en defekt .pst fil, hvordan gik det i øvrigt
med at se på de enkelte foldere, og med at komprimere dem?

Fra : MOA

Dato : 28-09-03 15:20

Wauw....så kører det bare perfekt!

Mange tak for hjælpen!

Mvh Morten

Fra : pre

Dato : 28-09-03 10:14

Der dukkede lige en KB artikel frem (290025 ). Der nævnes at udover
Messenger kan også evt. manglende opdatering af SP´er betyde forsinkelser.
Jeg tror ikke der kan findes flere muligheder medmindre vi gennemgår hele
installationen og kontrollerer alt.