mail server
Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 23-09-03 18:54

jeg sidder og er ved at kikke på mail enable og sidder lidt fast, for at jeg
kan have en mail add. skal jeg intaste et domæne, skal det være et domæne
man ejer eller hva fan går det lige ud på skal man køb et specielt domæne
til mails, jeg er ret forvirret tror jeg, måske der er nogen der har et link
hvor jeg kan læse lidt om mail servers og domæne, gerne på dansk men ikke et
most
/Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-09-03 19:04

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> wrote:

>jeg sidder og er ved at kikke på mail enable og sidder lidt fast,

Øøhh, hva' er det lige for operativ system og mail program vi snakker
om ?

<mlr>

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 23-09-03 19:07

> Øøhh, hva' er det lige for operativ system og mail program vi snakker
> om ?
mail enable <--- mail servern
Xp er styresystemet

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-09-03 19:17

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man ejer eller hva fan går det lige ud på skal man køb et specielt domæne

Tja, det skal være det domæne mailserveren skal håndtere mails for.

> [...]
link
> hvor jeg kan læse lidt om mail servers og domæne, gerne på dansk men ikke

Hvis ikke det er for at hoste et maildomæne, hvorfor er det så du vil sætte
en mailserver op?

/Brian

Fra : Robert Jensen

Dato : 23-09-03 19:58

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> wrote in message
> [...]
link
> hvor jeg kan læse lidt om mail servers og domæne, gerne på dansk men ikke

du skal så vidt jeg ved eje et domæne.
måden man sørger for at mails bliver vidersendt lige netop til din mail
server er ved at lave en mx record.
vær lige opmærksom på at mange udbydere har lukket for port 25 (smtp) og du
skal derfor gennem deres relay server
dette gøres ved at oprette en sekundær mx record

1. dit domæne
2 relay server

kan ikke lige komme på nogle links, men hvis du søger på www.google.com
mx record, så kommer du meget af vejen.