Opera 7.20 final frigivet
Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-09-03 18:23

Ændringer: http://www.opera.com/windows/changelogs/720/

Hent: http://www.opera.com/download/

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 23-09-03 22:32

On Tue, 23 Sep 2003 19:23:24 +0200, Christian Bohr-Halling wrote in
dk.edb.internet.software.browser
<e301nvg338re7jojhq4ghtvcnm72ht01fj@dtext.news.tele.dk>:

>Ændringer: http://www.opera.com/windows/changelogs/720/
>
>Hent: http://www.opera.com/download/

Og nu virker den med Nordea Netbank igen - hurra.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-09-03 19:32

Tue, 23 Sep 2003 23:32:27 +0200, Svend Erik Jensen <invalid@onmylocal.net>
skrev:

> Og nu virker den med Nordea Netbank igen - hurra.

En af de ting, jeg allerede er forelsket i, er "." og "," -- altså hhv.
søgning efter tekst og links på siden.

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-09-03 20:11

Således skrev Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> i
dk.edb.internet.software.browser Wed, 24 Sep 2003 20:32:12 +0200:

>En af de ting, jeg allerede er forelsket i, er "." og "," -- altså hhv.
>søgning efter tekst og links på siden.

Uhh shiny...

Jeg skal vist til at læse changeloggen, for det var da ganske genialt.

Knud
--
"Nice boy, but about as sharp as a sack of wet mice."
-- Foghorn Leghorn

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-09-03 21:39

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> posting:

>Jeg skal vist til at læse changeloggen, for det var da ganske genialt.

Sørg nu for ikke at læse over denne:
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/LukkedeVin.gif -- dejligt,
når man får lukket et vindue lidt for tidligt.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 24-09-03 19:36

On Tue, 23 Sep 2003 23:32:27 +0200, Svend Erik Jensen
<invalid@onmylocal.net> wrote:

> [...]

Det er kun den engelske version - kan den installereres oven i en
dansk ver. 7.11?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-09-03 21:31

Jesper Hansen <sebulba_@mailme.dk> posting:

>Det er kun den engelske version - kan den installereres oven i en
>dansk ver. 7.11?

Ja, sådan er det normalt. Jeg kan dog ikke huske, om den skifter
over til engelsk af det, men i så fald er der ikke de store
problemer i at skifte tilbage igen. Der vil dog være mangler i
oversættelsen.

Man kan jo så prøve denne til den danske bliver frigivet[1]:
<http://my.opera.com/forums/showthread.php?s=ea25b8c73e476338dd41b5870cdc255a&threadid=31533>.
Det har jeg dog ikke selv.

[1] Hvilket ikke er det samme som færdig.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 24-09-03 21:58

On Wed, 24 Sep 2003 22:30:30 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

> [...]
>over til engelsk af det, men i så fald er der ikke de store
>problemer i at skifte tilbage igen. Der vil dog være mangler i

Ok..

>Man kan jo så prøve denne til den danske bliver frigivet[1]:
><http://my.opera.com/forums/showthread.php?s=ea25b8c73e476338dd41b5870cdc255a&threadid=31533>.
>Det har jeg dog ikke selv.

Ok igen

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-09-03 15:08

Christian Bohr-Halling skrev:

> En af de ting, jeg allerede er forelsket i, er "." og "," --
> altså hhv. søgning efter tekst og links på siden.

Når man først har prøvet det, er det svært at undvære. Mozilla har
haft det siden version 1.2.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-09-03 17:22

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>Når man først har prøvet det, er det svært at undvære. Mozilla har
>haft det siden version 1.2.

Man kan ikke være først med alt, hvilket Mozilla er et klart billede
på. Mozilla hugger MDI (den har da MDI?) og mouse-gestures (den har
da per standard mouse-gestures?) fra Opera.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-09-03 20:57

On Thu, 25 Sep 2003 16:07:52 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Når man først har prøvet det, er det svært at undvære. Mozilla har
>haft det siden version 1.2.

Hvad fabler I om? Ku' I lige bøje det i neon?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-09-03 20:42

> [...]

> billede på. Mozilla hugger MDI (den har da MDI?) og
> mouse-gestures (den har da per standard mouse-gestures?) fra

Ja. Mouse-gestures er vist nok "kun" et plug-in. Men det er da også
glimrende at en god ide i én browser kan sprede sig til andre.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Jesper Harder

Dato : 25-09-03 23:33

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> writes:

> Mozilla hugger MDI (den har da MDI?)

Nej, heldigvis ikke. Mozilla bruger "tabbed browsing" ikke MDI.

> og mouse-gestures (den har da per standard mouse-gestures?) fra
> Opera.

Det lyder som om du tror at musefagter er noget Opera har opfundet.
Det er det ikke. Emacs har haft det siden 1997:

,----

`----

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-09-03 12:18

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> posting:

>Det lyder som om du tror at musefagter er noget Opera har opfundet.
>Det er det ikke. Emacs har haft det siden 1997:

I know. At se det smarte i at få det overført til en browsers
grænseflade var Operas "ting".

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-03 10:26

Peter Loumann skrev:

[citater ombyttet]

> Hvad fabler I om? Ku' I lige bøje det i neon?

Det her:

Mozilla kalder det "type ahead find". Det går ud på at man kan
skrive sig frem til et link eller evt. en tekst der findes på
siden. Hvis jeg fx går ind på Dr.dk og skriver "mu" bliver linket
"musik" valgt. Trykker jeg herefter Enter, følges linket. Hvis man
taster "/" før søgeteksten, søges der i alle ord på siden.

I Opera skal man taste "," efterfulgt af en søgetekst for at finde
links og "." for at søge i hele teksten.

Når man har markeret et link kan man i begge browsere følge det ved
at trykke Enter. Opera har dog en lille fordel her, fordi den ikke
lader sig påvirke af evt. onfocus=blur på links. På fx politiken.dk
kan man med Mozilla ikke bruge tastaturet til at følge links,
p.g.a. onblur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-09-03 11:32

On Fri, 26 Sep 2003 11:26:26 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>"musik" valgt. Trykker jeg herefter Enter, følges linket. Hvis man
>taster "/" før søgeteksten, søges der i alle ord på siden.

Orv ja! Det havde jeg ikke set før. Måske man sku' overveje at læse
hjælpefiler ...

>I Opera skal man taste "," efterfulgt af en søgetekst for at finde
>links og "." for at søge i hele teksten.

Men det kan jeg ikke få til at virke, ver. 7.11.

Hvad er onblur?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-03 11:46

Peter Loumann skrev:

> Men det kan jeg ikke få til at virke, ver. 7.11.

Det er så vidt jeg ved først med fra 7.20.

> Hvad er onblur?

En skrivefejl for onfocus/blur. På fx Politikens sider står links
således:

Blur-metoden fjerner den stiplede linje der markerer at et element
er markeret. Nogle webdesignere vil ikke have deres fine design
spoleret af den slags. Desværre betyder brugen af blur også at
navigering uden mus bliver temmelig besværligt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-09-03 12:31

On Fri, 26 Sep 2003 12:46:10 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Det er så vidt jeg ved først med fra 7.20.

Aha. Der skal opgraderes.

>Blur-metoden [...]

Tak for din tålmodighed!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper Harder

Dato : 27-09-03 01:09

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> writes:

> Jesper Harder <harder@myrealbox.com> posting:

> I know. At se det smarte i at få det overført til en browsers
> grænseflade var Operas "ting".

Der findes også en browser til Emacs, så man kan heller ikke give
Opera æren for at være den første browser med musefagter.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-09-03 13:13

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> posting:

>Der findes også en browser til Emacs

Hvad hedder den?

Fra : Jesper Harder

Dato : 27-09-03 17:23

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> writes:

> Hvad hedder den?

W3, <http://www.cs.indiana.edu/elisp/w3/docs.html>.

I modsætning til Opera er den rasende langsom

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-09-03 00:18

Christian Bohr-Halling skrev:

>Hent: http://www.opera.com/download/

Det skulle jo da afprøves, og uden at have prøvet ret meget af det,
har jeg fundet ud af, at den til forskel fra sine forgængere åbenbart
ikke kan klare http://aner.dk/off/dyn/anetavle.shtml hvorfor mon det?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-03 10:33

Kaj Svenningsen skrev:

> [...]
> det, har jeg fundet ud af, at den til forskel fra sine
> forgængere åbenbart ikke kan klare ikke kan klare

Den ser fin ud her. Dog er Opera tilsyneladende ikke så glad for at
loade billeder i et hug. På nogle sider kommer billeder først frem
ved reload eller direkte med "load image".
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-09-03 19:22

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Den ser fin ud her.

Underligt. Her kommer træet slet ikke i rammen, så man kan komme
videre.

>Dog er Opera tilsyneladende ikke så glad for at
>loade billeder i et hug. På nogle sider kommer billeder først frem
>ved reload eller direkte med "load image".

Det lyder ikke som et fremskridt.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-09-03 20:48

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> posting:

>Underligt. Her kommer træet slet ikke i rammen, så man kan komme
>videre.

Har du aktiveret Java?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-09-03 00:55

Christian Bohr-Halling skrev:

>Har du aktiveret Java?

Ja, men jeg hentede en ny kopi og installerede. Det virkede.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-09-03 20:48

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>loade billeder i et hug. På nogle sider kommer billeder først frem
>ved reload eller direkte med "load image".

Har du et eks.?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-09-03 21:21

On Fri, 26 Sep 2003 21:48:26 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

> Har du et eks.?

Før beta 10 eller 11 (var det vist) havde jeg et lignende problem. Billeder
der skulle dukke op i et nyt vindue kom ikke frem før man opdaterede som
beskrevet. Med 7.2 'final' er jeg ikke stødt på det igen.

Nu virker 'View' link'ene igen.
http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=1

--
Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-03 21:04

> Har du et eks.?

Det var bl.a. på dr.dk - men jeg kan ikke genskabe det på min
hjemmemaskine. Så vidt jeg husker var den sat til at udgive sig som
IE.