Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ID-11 kontra D-76 til T-max P3200 film
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 09:57

Hej Gruppe.

Jeg bor på hotel i Århus hele ugen og har taget min fremkaldertank og
negativscanner med. Noget skal aftenerne jo gå med

Jeg har taget en Kodak Proffessional P3200 T.max (den nye type) og skal
bruge fremkalder til den. Jeg har ID-11 og Microdol i tasken, men ikke nogen
af de fremkaldere Kodak anbefaler til P3200 T-max. De anbefaler T-max, T-max
RS, XTOL, D-76 og HC-110.

Fotoforretningerne i Århus midtby er ikke helt klædt på til at kunne lange
S/H fremkalder over disken og nu er mit spørgsmål så: Har nogen af jer
prøvet Microdol eller ID-11 på sådan en film?

Microdol kan anvendes til de langsommere T-max film og jeg har engang hørt
at D-76 og ID-11 er det samme.....

Hilsen
Karsten Hartmann

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-09-03 10:35

<KHS> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> af de fremkaldere Kodak anbefaler til P3200 T-max. De anbefaler T-max,

Uden at kende filmen følgende :
ID-11 og D-76 skulle være så ens som evt. patenter osv. giver mulighed for.
Jeg har benyttet begge og kan ikke se forskel !
Så jeg ville køre på med ID-11 med ro i sindet.
Mvh
Ole

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 10:44

Tak Ole. Jeg prøver..

Jeg var lige en tur på Ilford.com og så at deres 3200 asa S/H film har
eksakt samme tider med ID-11 og D-76. Det er egentlig sjovt at Ilford nævner
andre producenters fremkalder til deres film når Kodak ikke gør, men det er
vel et spørgsmål om hvordan man set på tingene

Nu har jeg lidt at lave i aften

Hilsen
Karsten Hartmann

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 23-09-03 10:38

<KHS> wrote in news:3f700ed8$0$13226$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jeg bor på hotel i Århus hele ugen og har taget min fremkaldertank og
> negativscanner med. Noget skal aftenerne jo gå med

http://www.digitaltruth.com/devchart.html

Her er en kæmpe liste, men der er dog ikke kommentarer med om hvad folk synes
om resultatet, men det kan du efterfølgende søge efter med ->

http://groups.google.com/groups?q=group%3Arec.photo.darkroom&ie=UTF-8&oe=UTF-8
&hl=en

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 10:47

Tak Kenneth.

Digitaltruth kendte jeg ikke. Den vil jeg gemme. De angiver direkte ID-11 og
D-76 i samme linie.

Jeg bruger ID-11 i aften

Hilsen
Karsten Hartmann

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-03 09:38

Jeg brugte ID-11 og det gik som det skulle

Tak for hjælpen i går.

Hilsen
Karsten Hartmann