drægtig
Fra : Karsten

Dato : 23-09-03 08:59

hej
hvor længer går en tæve drægtig ?? , og mister en ellers god jagttæve noget
ved at få en gang hvalpe ?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-09-03 09:37

"Karsten" <pa2@image.dk> skrev i en meddelelse
> hej
> hvor længer går en tæve drægtig ?? , og mister en ellers god jagttæve
noget
> ved at få en gang hvalpe ?

Omkring 62 dage mener jeg og nej, med mindre hunden bliver syg som følge af
drætighed og hvalpe mister den ikke noget, men hunden bør være
HD-fotograferet osv. for en hund med dårlige hofter der skal føde et kuld
hvalpe er ikke godt! Desuden giver hun jo så temmelig sikkert sine dårlige
hofter videre til hvalpene!

Det er bare vigtigt man sætter sig ind i ernæring og opvækst af hvalpe inden
man få et kuld. Deusden holder jeg personligt på at hvalpene skal
stambogs-registreres, - så er moderen eller faderen ikke reg. og
avlsgodkendt bør man holde sig fra det.
Bare min holdning!

Rinnie

Fra : Kurt Becher

Dato : 24-09-03 03:11

KLIP

> Omkring 62 dage mener jeg og nej, med mindre hunden bliver syg som
KLIP

Hejsa

Bare lige for at komme med lidt insektsex så er jeg ret sikker på at det
er 63 dage....

MVH

Fra : x Vuf x

Dato : 26-09-03 07:23

Wed, 24 Sep 2003 04:10:47 +0200, Kurt Becher wrote:

>Bare lige for at komme med lidt insektsex
>så er jeg ret sikker på at det er 63 dage....

Det er normalen ja. I nat har en af mine hunde
født 5dage før tiden. Altså 58 dage. Det er også
normalt, da det er hendes første kuld.
Man siger 9 uger minus 1 dag.

--
Mvh Sonja P. http://www sonpet.dk sonpet@***pc.dk fjern de 3 *
-

Fra : Karsten

Dato : 24-09-03 10:24

tak for svaret , blot forholder det sig sådan at hverken moderen eller den
kommende far er stambogført , men de ægte hunde , og tæven er ekselent
appatør selv om den ikke er en ren race hund , blot min mening

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-09-03 10:33

> tak for svaret , blot forholder det sig sådan at hverken moderen eller den
> kommende far er stambogført , men de ægte hunde , og tæven er ekselent
> appatør selv om den ikke er en ren race hund , blot min mening

Det er heller ikke apporteringen den er gal med, men du har ingen mulighed
for at se om der skulle skjule sig dårlig HD ved hundenes forfædre. Du kan
godt fotografere din og måske få et godt resultat, men er hun fra hunde med
dårlig HD kan det stadig gå videre til hvalpene, men det er jo så e
vurderings-sag om man vil løbe den risiko at få et kuld hvalpe på en hund
man ikke er sikker på sundhedsmæssigt...
Der kan også gemme sig nogen mentale fejl længere tilbage jo...

Held og lykke!

Rinnie