Mine Malawi'er ???
Fra : Jesper Laursen

Dato : 22-09-03 22:28

Hej !

Jeg har anskaffet mig nogle Malawi'er

Men jeg har ikke fået at vide hvilken arter det er.

Er der mon en venlig sjæl der kan fortælle mig navne på dem ?

Så ville jeg blive meget glad

Hilsen Jesper

SE FISKENE HER !!!
http://jagger.frac.dk/mine_malawi_cichlider.htm

Fra : Simon Rasch

Dato : 24-09-03 11:11

Hej Jesper

Jeg tror de første er Aulonocara? Der findes så mange varianter af
Aulonocara, så jeg kan ikke sige hvilke der i givet fald er tale om.

De sølvfarvede kunne måske være Copadichromis borleyi ?

De sidste 2 billeder ligner S. fryeri og så alligevel ikke.

At jeg ikke kan sige det med sikkerhed, skal jo ikke afholde mig fra at
komme med et skud fra hoften Håber at andre vil rette, hvis jeg har
taget fejl.

Mvh
Simon

Jesper Laursen <jesperFJERN@laursen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f6f697a$0$54834$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jesper Laursen

Dato : 24-09-03 12:05

Hej igen !

Jeg har nu ledt med lys og lygte efter navne på mine fisk
og er kommet frem til nogle.

Er der en der vil være så venlig at tjekke om jeg har ramt rigtigt
jeg kan ihvertfald ikke finde andre fisk der minder mere om mine
end dem jeg har fundet her.

SE FISKENE OG NAVNE HER !!!
http://jagger.frac.dk/mine_malawi_cichlider.htm

Jesper

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-09-03 17:11

Jesper Laursen <jesperFJERN@laursen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f717a42$0$54818$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er der en der vil være så venlig at tjekke om jeg har ramt rigtigt
> jeg kan ihvertfald ikke finde andre fisk der minder mere om mine

Det ser meget rigtigt ud, den fisk som du ikke har et navn på er
formentlig en Aulonocare jacobfreibergi.
Jeg mener det ud fra farven på finnerne, der er ikke så mange andre der
har hvide kanter på halefinnen.

Og så lige en rettelse! No.2a+b hedder ikke som du har skrevet, men
Aulonocare stuartgranti "maleri",
det er ikke en sp. og så staves artnavnet i et ord!

Carsten

PS: Hvorfor fik du ikke navnene med da du købte dem?? Det er da meget
lettere og mere sikkert.