Problemer med Golf 1 GTI
Fra : Kim Jensen

Dato : 22-09-03 21:51

Hejsa.
Jeg har et lille problem med en gammel golf GTI fra 79.

Den lader til vil ikke at lade ordenligt. :
Der er ny generator monteret men men men :

Måler over batteripolerne : 12.7V
Sætter den til stel istedet for - og den viser 13.6V.
Drejer nøglen : ca 3V

Ladelampen lyser ikke og den kører fint når den er skubbet igang
Er det batteriet eller er der noget andet galt?
Hvis man kører en lang tur hjælper det ikke på sagen.
--
Venlig Hilsen
Kim Jensen..

Fra : SN

Dato : 22-09-03 22:25

Hej Kim
Det være dårlig stelforbindelse til minus på batteriet, prøv at måle om der
er spændingsfald, fra minus til generatorens stel...
M.v.h
Søren N

"Kim Jensen" <basse12FJERNDETTEVEDPRIVATMAIL@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3f6f60c7$0$7253$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : SN

Dato : 22-09-03 22:55

Hej Kim
Det kan være dårlig stelforbindelse til minus på batteriet, prøv at måle om
der
er spændingsfald, fra minus til generatorens stel / motoren /
stelforbindelsen på gearkassen....

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-09-03 10:25

"SN" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> der
> er spændingsfald, fra minus til generatorens stel / motoren /

Ok jeg prøver lige at måle men det kræver jo at jeg skubber den igang igen

Kim Jensen.

Fra : SN

Dato : 23-09-03 11:51

Hej Kim
bilen behøver ikke at startes for at måle spændingsfald(hvilket kommer af
dårlige forbindelser)!!

message news:3f701154$0$6705$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-09-03 21:22

> Hej Kim
> bilen behøver ikke at startes for at måle spændingsfald(hvilket kommer af
> [...]
Ok jeg var ude og måle og der var lidt spændingsfald,
så jeg lavede en ny stelledning og det hjalp.
Men den lader stadigvæk kun 13.6v.
Ladelampen lyser når bilen startes men lige så snart man rør speederen
så holder den op og kommer ikke igen.
Går man derefter ud og måler så siger den 13.6v og
det er konstant, det er det mest underlige syntes jeg.
Generatoren er en standard 14.4v 58 amp generator.

Kim jensen

Fra : SN

Dato : 23-09-03 23:44

Hej Kim
13.6 v er acceptabelt, der vil være noget fald i spændingen som følge af
forbrug.. ellers prøv at checke kullene på generatoren..
evt sætte nye kul på...

message news:3f70ab77$0$29313$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-09-03 07:21

> [...]
> 13.6 v er acceptabelt, der vil være noget fald i spændingen som følge af
> forbrug.. ellers prøv at checke kullene på generatoren..

Hvis 13.6v er acceptabelt så er det ok. og
jeg tror kullene er ok de er 2 dage gamle ligesom generatoren

Takker

Kim Jensen.

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 24-09-03 13:27

Det er vist kun til allersidst i ladefasen " Gasningen " at spændingen
stiger til over 14 V

Jeg er dog ikke expert...

Mikael