blæser virker kun på trin 3 ( VW golf 2 )
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 22-09-03 21:26

Hej, i morges da jeg skulle på arbejde og ruderne var lidt dukkede fandt jeg
ud af at min blæser kun vil køre på trin 3... 1 og 2 virker ikke.
nogle der ved hvad der kan være galt, mener at have hørt noget engang om at
det var et relæ eller noget ?
men hvor sidder det og kan det købes uorginalt ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Rasmus

Dato : 22-09-03 22:01

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
at
> det var et relæ eller noget ?
> men hvor sidder det og kan det købes uorginalt ?

Det er enten din blæsermodstand som vist nok sidder på selve blæseren, eller
også er det kontakten du drejer på som er i stykker

mvh
Rasmus

Fra : EjS

Dato : 22-09-03 22:05

> [...]
at
> det var et relæ eller noget ?
> men hvor sidder det og kan det købes uorginalt ?

Der sidder en effektmodstand (og hele blæseren) helt nede i højre side under
instrumentbordet og også under beklædningen som bare kan rives af. Hele
blæseren skal drejes af som en skrue men der er en enkelt split du lige skal
bøje lidt. Der hvor ledningerne går ind i blæseren sidder effektmodstanden.
Det lyder lidt besværligt - men prøv dig frem - det er ikke svært. Lig evt.
hen over begge forsæder med hovedet ned under instrumentbordet i
passagersiden op mod døren!

Den er helt sikkert brændt af - enten hele modstanden eller også er det
powerdioden på enden af modstanden der er gået.

Prøv at få fat på en autoelektriker. Dioden koster næsten ingenting. Ellers
kan du købe en ny f.eks. ved Kroghslund i Ålborg - den koster omkring
300-400 dkr. men hæng mig ikke op på det!

Og når du nu har blæseren ude - rens den grundigt og smør den så godt du
kan. Jo større modstand der er i blæseren jo mere effekt afsættes i
modstanden (jo varmere bliver den) - og du vil i modsat fald opleve det
samme igen om et år (jeg snakker af bitter erfaring)...

Du kan evt. finde mere info på www.golf2.dk

Held og lykke!

MVH EjS

Fra : Klaus Jensen

Dato : 23-09-03 09:38

> [...]
jeg
> ud af at min blæser kun vil køre på trin 3... 1 og 2 virker ikke.

Det er åbenbart en meget almindelig Golf-sygdom... Mine to golf-II'ere har
tilsammen 3 gange lavet nummeret plus en anden defekt med blæseren (hvor den
smed damp på ruden istedet). Og idag er blæseren i min fars golf-III stået
af også.

Og jeg har altså ikke chip-tunet blæseren eller noget, det må være en
udbredt svaghed... ;)