|
| Spam og TDC POP3 Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 22-09-03 20:32 |
|
Hej
Hvorfor kan TDC ikke filtrere spam mails eller sætte en virusscanner på
deres mail server?
Jeg er bare total træt af, at min pop3 er fyldt til randen på 2-3 timer
(omkring 100 mails med vedhæftede filer).
Jeg har aktiveret TDC's spamfilter, men det hjælper ikke et hak. Og et
personligt filter hjælper heller ikke, så længe at afsender adressen er
forskellig næsten hver gang :(
Så gør dog noget
/Hans
| |
Calle. (22-09-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 22-09-03 21:05 |
|
Hans Mouridsen wrote:
> Hej
>
> Hvorfor kan TDC ikke filtrere spam mails eller sætte en virusscanner
> på deres mail server?
>
> Jeg er bare total træt af, at min pop3 er fyldt til randen på 2-3
> timer (omkring 100 mails med vedhæftede filer).
>
> Jeg har aktiveret TDC's spamfilter, men det hjælper ikke et hak. Og et
> personligt filter hjælper heller ikke, så længe at afsender adressen
> er forskellig næsten hver gang :(
>
> Så gør dog noget
>
eller gør det selv www.spampal.org
--
Calle
| |
Christian Joergensen (22-09-2003)
| Kommentar Fra : Christian Joergensen |
Dato : 22-09-03 21:09 |
|
On Mon, 22 Sep 2003 21:31:59 +0200, Hans Mouridsen wrote:
> Hvorfor kan TDC ikke filtrere spam mails eller sætte en virusscanner på
> deres mail server?
Overvej de ressourcer det ville kræve at scanne alle mails. Jeg tror ikke
det er småting når man skal gøre det for så mange kunder som der nu
benytter deres mail-service.
Måske kan det løses i din ende af kæden istedet? Jeg ved ikke hvilket
system du kører - men du kan vel opsætte diverse regler ud fra nogle
fællestræk i mailsne?
FUT: dk.edb.internet.software.mail+news
--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |
| |
Calle. (22-09-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 22-09-03 21:16 |
|
Christian Joergensen wrote:
> On Mon, 22 Sep 2003 21:31:59 +0200, Hans Mouridsen wrote:
>
>> Hvorfor kan TDC ikke filtrere spam mails eller sætte en virusscanner
>> på deres mail server?
>
> Overvej de ressourcer det ville kræve at scanne alle mails. Jeg tror
> ikke det er småting når man skal gøre det for så mange kunder som der
> nu benytter deres mail-service.
>
TDC reklamerer med at man kan aktivre spamfilter på deres mailadresser, de
skal bare få den til at fungere
--
Calle
| |
Jesper Dybdal (22-09-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Dybdal |
Dato : 22-09-03 22:19 |
|
Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote:
>On Mon, 22 Sep 2003 21:31:59 +0200, Hans Mouridsen wrote:
>
>> Hvorfor kan TDC ikke filtrere spam mails eller sætte en virusscanner på
>> deres mail server?
>
>Overvej de ressourcer det ville kræve at scanne alle mails. Jeg tror ikke
>det er småting når man skal gøre det for så mange kunder som der nu
>benytter deres mail-service.
Ja, hvis vi snakker om en fuld virusscanner. Men et simpelt filter
der lige genkender det nuværende akutte problem er jo ikke
tilnærmelsesvis så dyrt i maskinresurser. Men det er naturligvis
heller ikke ligefrem helt gratis.
Svjh satte TDC faktisk engang i en lignende situation (Klez, måske?)
et filter på.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).
| |
Bjarke Andersen (22-09-2003)
| Kommentar Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 22-09-03 23:52 |
|
"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> crashed Echelon writing
news:bknipi$q40$1@sunsite.dk:
> Hej
>
> Hvorfor kan TDC ikke filtrere spam mails eller sætte en virusscanner på
> deres mail server?
Ved et filter, ville de måske komme til at blokere for mails som ikke
skulle blokeres. Og majoriteten vil sikkert gerne have en "ren" forbindelse
hvor ting, ukendte for kunden, bliver sorteret fra.
> Jeg er bare total træt af, at min pop3 er fyldt til randen på 2-3 timer
> (omkring 100 mails med vedhæftede filer).
>
> Jeg har aktiveret TDC's spamfilter, men det hjælper ikke et hak. Og et
> personligt filter hjælper heller ikke, så længe at afsender adressen er
> forskellig næsten hver gang :(
Der er mange som er træt af det, men du kunne sætte dig ind i hvordan spam
måske fungerer. Fx. ville det være en kanon god idé at maskere din
emailadresse, da en af måder at skaffe emailadresser på ofre er ved at
skanne usenet/newsgroup servere for emailadresser, eller emailadresser
listet på hjemmesider.
Du kunne også starte med at bruge et ordentligt filter. Jeg ved ikke om du
også bruger Outlook Express (OE) til mail som du gør til usenet, men
istedet for at blokere på emailadresser, som alligevel er falske og ændrer
sig fra gang til gang, så brug dog keywords.
Prioritér din indkomne mail f.eks. som jeg selv:
1. Alle indkomne mails skal i folder "detected spam"
2. Alle mail som indeholder disse emailadresser er ok og skal flyttes til
folderen "OK Mail"
3. Alle mails med ordet mortgage, pharmacy, sex, pussy, loan, Viagra osv
osv. skal slettes.
Bare ved at selv lave sådan et filter, og det kan gøres ret nemt i OE, så
kan du skære en del mail fra.
I starten skal du nok lige se bort fra regel nr. 3, bare for at være sikker
på at alle som skal under regel 2 er med.
> Så gør dog noget
Det hjælper som regel at starte selv.
--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address
| |
Bjarke Andersen (23-09-2003)
| Kommentar Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 23-09-03 00:02 |
|
Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> crashed Echelon writing
news:Xns93FF8DB82846bjoegdk@130.225.247.90:
> Der er mange som er træt af det, men du kunne sætte dig ind i hvordan
> spam måske fungerer. Fx. ville det være en kanon god idé at maskere
> din emailadresse, da en af måder at skaffe emailadresser på ofre er
> ved at skanne usenet/newsgroup servere for emailadresser, eller
> emailadresser listet på hjemmesider.
Så fandt jeg endelig det link jeg godt ville have haft inkl. i min
oprindelige post.
http://www.cdt.org/speech/spam/030319spamreport.shtml
En ret så god rapport over, hvordan spammere finder frem til folk og
hvordan man kan undgå at det sker.
--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address
| |
S. Andersen (23-09-2003)
| Kommentar Fra : S. Andersen |
Dato : 23-09-03 11:16 |
|
"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> wrote in message
news:bknipi$q40$1@sunsite.dk...
snip [masser a spam/brok over spam]
---
I 99 ud af 100 tilfælde er folk selv skyld i at de modtager spam, fordi de
f.eks angiver deres "rigtige" mail adresse i nyhedsgrupper, på hjemmesider,
og andre steder.
hom@adslhome.dk er den du opgiver her, og der findes utallige programmer til
at opsnuse mail adresser fra nyhedsgrupper.
Så hvad med du selv gjorde noget ved problemet inden du brokker dig over din
udbyder ?
Jeg har ikke modtaget en eneste spam mail på min TDC konto i 2 år - netop
fordi jeg er meget varsom med hvor jeg udlevere den.
Det er ikke TDC's problem, det er DIT problem
| |
Mads Bahrt (23-09-2003)
| Kommentar Fra : Mads Bahrt |
Dato : 23-09-03 18:09 |
|
Hans Mouridsen wrote:
> Hej
>
> Hvorfor kan TDC ikke filtrere spam mails eller sætte en virusscanner på
> deres mail server?
>
> Jeg er bare total træt af, at min pop3 er fyldt til randen på 2-3 timer
> (omkring 100 mails med vedhæftede filer).
>
> Jeg har aktiveret TDC's spamfilter, men det hjælper ikke et hak. Og et
> personligt filter hjælper heller ikke, så længe at afsender adressen er
> forskellig næsten hver gang :(
>
> Så gør dog noget
>
> /Hans
Jeg kan anbefale at skifte til mozillas mailklient. Den har et
spamfilter der over tid (ret hurtigt) lærer at genkende de mails du ikke
vil modtage. Jeg har over det sidste ½ år kun fået omkring 5 mails den
har "fejlplaceret" - og den bliver hele tiden dygtigere.
MVH
Mads
| |
|
|