Små krabber i saltvandsakvariet
Fra : Christian Møller Ols~

Dato : 22-09-03 20:01

Hej gruppe

For nyligt har jeg opstartet et saltvandsakvarie med levende sten. De
levende sten fik en ferskvandskur, men alligevel har mindst 2 små krabber
overlevet. Jeg har hørt at krabberne ikke er helt på bølgelængde med
koraller, så er der nogen der har en god måde at indfange dem på?..., eller
er deres tilstedeværelse ikke noget problem?

--
Mvh Christian

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-09-03 21:10

Christian Møller Olsen <cmo@webspeed.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f6f4780$0$32500$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
eller
> er deres tilstedeværelse ikke noget problem?

Det bedste sted hvor du kan få svar på dit spørgsmål er på
http://www.nordicreefforum.dk/
Det er stedet hvor stort set alle med saltvand holder til.

Med mindre det er krabber der holder til i koraller eller anemoner, så er
krabber som regel ikke
så heldige at have i akvarierne, da det ikke så meget er korallerne de kan
skade, men at de kan tage fisk,
om natten. Om kabbben er skadelig eller ej, kræver det et foto af dyret,
fordi der er så enormt mange forskellige arter.

Hvis krabberne er så små at de evt. kan kome ind i en sodavandsflaske, så
forsøg med en sådan, læg noget foder ind i bunden af flasken
og læg så flasken på bunden af akvariet, og håb på at en eller begge
bliver lokket ind. Vil som regel ske om natten.

Hvor længe stod den ferskvandskur på?? Det kan ikke have været mange
minutter, for så havde krabberne ikke overlevet.

Carsten

Fra : Christian Møller Ols~

Dato : 22-09-03 21:46

Hej Carsten.

Tak for svaret!

Jeg har kun lige kunne skimte en klo eller et par ben af krabberne, når jeg
så prøver at fange dem med en madpincet er de selvfølgelig væk..., så det
bliver lidt svært med et billede. Men jeg vil prøve dit trick med
colaflasken..., tak!

Stenene lå i ferskvand i et døgns tid, men som du siger var det vist ikke
helt nok.

Mvh Christian