Svage bremser.
Fra : Stefan

Dato : 22-09-03 19:27

Hej allesammen.
Da jeg var ude og køre i min 1994 VW Transporter i dag, mistede den pludseligt
bremsetryk (øget pedalvandring). Det var da jeg lavede en rimelig kraftig
opbremsning. Bremserne har i noget tid været lidt mistænkelige, men i dag gav den
efter. Det var som om pedalen lige fik trådt igennem en "bobbel".
Da jeg kom hjem fik jeg løftet bagenden for at kontrollere bremserne. Min kæreste
sad i bilen og trådte på bremsepedalen, mens jeg forsøgte at dreje hjulet rundt.
Venstre baghjul bremsede kun meget svagt (jeg kunne dreje det med hånden) hvor i
mod højre bagbremse blokerede helt...som det skal når man jokker pedalen helt i
bund.
Da det hele blev gjort på en parkeringsplads uden lys, så vil jeg vente til i
morgen med at skille bremsen ad. Er der nogen der kan komme med et bud på hvad der
kan være galt? Jeg mistænker bremsecylinderen der presser bakkerne ud...er det
helt ved siden af. Der var ingen synlig lækage! Håndbremsen har sat sig en gang
imellem!
Nogle forslag. På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Stefan