X-men 2 dumt spørgsmål
Fra : keldorff

Dato : 22-09-03 17:47

Jeg har lige set Xmen2, og syntes det var god action underholdning. Det
undrer mig dog at de har så travlt med at komme ud af dæmningen til sidst,
da de tilsyneladende ikke kan dø. Wolverine får en kugle i panden og
overlever fint - så en smule vand burde da ikke være noget problem. Eller
hva´?

RK

Fra : JKT

Dato : 22-09-03 18:08

hans skellet er lavet af "Adamantium", som er stærkere end noget andet
metal - men manden skal jo trække vejret og det er lidt svært under en flod
af vand

//JKT

Fra : thomas t

Dato : 22-09-03 19:25

> [...]
> metal - men manden skal jo trække vejret og det er lidt svært under en flod

- Iøvrigt er Wolverine i filmen ikke 'rigtig'. I serien ville han _ikke_
kunne blive skudt i hovedet.

Lissom da de skulle lave Superman (1'eren): Lois Lane dør, fordi han vælger
forkert -- no problem, så flyver han rundt om Jorden i superfart, indtil
tiden går baglæns, så han kan nå at redde hende.

Totalt langt ude, spændingen bortfalder, når Hollywood-scriptfolk overdriver
heltenes egenskaber max.

Fra : Morten DH

Dato : 22-09-03 20:05

"thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Totalt langt ude, spændingen bortfalder, når Hollywood-scriptfolk
overdriver
> heltenes egenskaber max.

Ha ha du er da vist ikke MacGyver fan

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 22-09-03 23:34

> Ha ha du er da vist ikke MacGyver fan

Hvad mener du? Er et styks antiluftskyts da svært at lave ud af en kuglepen,
en gummibåd, lidt tyggegummi, kulsyre og noget staniol? :P

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-03 00:27

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> skrev:

> - Iøvrigt er Wolverine i filmen ikke 'rigtig'. I serien ville han
> _ikke_ kunne blive skudt i hovedet.

Øh, hvorfor ikke?

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-09-03 01:42

Mark Thomas Gazel wrote:

> Øh, hvorfor ikke?

citat fra tidligere:

hans skellet er lavet af "Adamantium", som er stærkere end noget andet
metal

dvs. det kan ikke trænge igennem kraniet. Det kan kun lave en
overfladisk skade i huden.

Elementært, kære Watson

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Citatteknik, signatur...hvad er nu det for noget?
Læs mere på http://www.usenet.dk/netikette

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-03 07:17

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev:

> [...]
> andet metal
>

> dvs. det kan ikke trænge igennem kraniet. Det kan kun lave en

Præcis som i serien (sjovt nok), så der ville han også kunne blive skudt i
hovedet uden problemer.

> Elementært, kære Watson

Nej.

Fra : thomas t

Dato : 23-09-03 10:31

> [...]
> metal
>

> dvs. det kan ikke trænge igennem kraniet. Det kan kun lave en

Måske er det mig, der ikke har læst X-Men i for lang tid: Jeg er ret sikker
på, at han oprindeligt ikke havde _kranium_ af adamantium. (?)

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-09-03 22:45

*** Spoiler alert ***
Af hensyn til læsere fra dk.kultur.tegneserier der ikke har set filmen.

thomas t wrote:

> Måske er det mig, der ikke har læst X-Men i for lang tid: Jeg er
> ret sikker på, at han oprindeligt ikke havde _kranium_ af
> adamantium. (?)

Helt oprindeligt havde han slet ikke et skelet af stadset: Han havde
blot nogle handsker med kløerne i. Det blev dog _ret_ hurtigt ændret.
Jeg erindrer ikke detaljerne, men jeg mener det blev rettet i en
historie hvor de var fanget og han skar sig løs uden handsker, hvortil
Banshee overrasket bemærkede at kløerne var en del af ham selv.

Jeg kan ikke huske om han rendte rundt uden adamantiumkranium på noget
tidspunkt, men måske gutterne i dk.kultur.tegneserier kan?

Under alle omstændigheder er der intet i vejen for at han i filmen har
forstærket kranium, men stadig bliver slået bevidstløs - det er trods
alt lidt af et smæld der gives til hovedet. Kuglen kan vel have givet
en hjernerystelse, som han heler i løbet af et minuts tid?

XFUT til dk.kultur.tegneserier
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : thomas t

Dato : 23-09-03 23:57

Nå, så skal jeg selv op og rette i hvadfor en gruppe, det sendes til. (kan
se, det er blevet sendt til begge, selv om jeg svarede i .tegneserier.)

Beklager, jeg er ny i krydsposting.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 23-09-03 07:04

"thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> - Iøvrigt er Wolverine i filmen ikke 'rigtig'. I serien ville han _ikke_
> kunne blive skudt i hovedet.

Naeee det er jeg nu ikke sikker på, han har overlevet ret mange vilde ting i
serien, sværd i hjertet, Adamantium skellettet revet ud af kroppen osv, og
som bliver skrevet senere så ville kuglen jo ikke nå ind til hjernen, på
grund af Adamantiumet. Så jeg tror nu sagtens bladenes Wolverine kunne klare
dette også

Mvh. Brian

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-03 00:29

> [...]

> til sidst, da de tilsyneladende ikke kan dø. Wolverine får en kugle i
> panden og overlever fint - så en smule vand burde da ikke være noget

Lad mig gætte. Du har ikke set X-men (1).

De er X-men, ikke highlandere. De har hver især specielle kræfter.
Udødelighed er ikke en af dem.

Fra : Per

Dato : 23-09-03 07:59

> De er X-men, ikke highlandere. De har hver især specielle kræfter.
> Udødelighed er ikke en af dem.

Highlandere kan da også dræbes. Logan er da tæt på udødelig. Han ældes ikke
ligesom de andre.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-03 08:13

Per <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev:

> Highlandere kan da også dræbes. Logan er da tæt på udødelig. Han
> ældes ikke ligesom de andre.

Nu nævnte jeg highlandere, da det handlede om død ved drukning og jeg ikke
kender en superheltegruppe, der hedder The Immortals.

Logan er selvfølgelig svært at få has på, grundet hans helingsfaktor, men
jeg er ret sikker på, han kan drukne.

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-09-03 09:23

Har du nogensinde hørt om udtrykket SPOILERALERT !!!

?

/jim

Fra : Tenzel Kim

Dato : 23-09-03 11:08

Jim Andersen wrote:
> Har du nogensinde hørt om udtrykket SPOILERALERT !!!

Som om at man ikke burde kunne regne ud at i en post med navnet "X-Men 2
dumt spørgsmål" vil der være en rimelig sandsynlighed for at der bliver
spurgt om noget der sker i filmen. Så hvis ikke man har set den holder
man sig bare væk.

Tenz.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-09-03 17:24

> [...]
> dumt spørgsmål" vil der være en rimelig sandsynlighed for at der bliver
> spurgt om noget der sker i filmen. Så hvis ikke man har set den holder

Stadigvæk er det almen høflighed at huske ordet 'spoiler', men fuck nu
det...