ereg_replace()
Fra : Brian Emilius

Dato : 22-09-03 18:41

Jeg vil gerne med en ereg_replace fjerne alle \ i en streng og erstatte
dem med ingenting, men det kan af en eller anden grund ikke lade sig gøre
sådan som jeg har gjort her:

echo ereg_replace ("\","","$string");

Hvad gør jeg galt?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-09-03 18:51

Brian Emilius wrote:
> Jeg vil gerne med en ereg_replace fjerne alle \ i en streng og erstatte
> dem med ingenting, men det kan af en eller anden grund ikke lade sig gøre
> sådan som jeg har gjort her:

hvad er grunden til at du vil bruge ereg_replace ?
personligt ville jeg bruge str_replace() til så simple erstatninger.

$ny_str = str_replace("\","",$en_eller_anden_var);

--
excuse of the day : The recent proliferation of Nuclear Testing
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-09-03 19:07

"Ulrik Nielsen" <ulrik@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er grunden til at du vil bruge ereg_replace ?
> personligt ville jeg bruge str_replace() til så simple erstatninger.
>
> $ny_str = str_replace("\","",$en_eller_anden_var);

\ skal vel stadig escapes med en \ ?
Så sætningen komme rtil at se sådan ud:
$ny_str = str_replace("\\","",$en_eller_anden_var);

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-09-03 19:25

Benny Nissen wrote:

> \ skal vel stadig escapes med en \ ?
> Så sætningen komme rtil at se sådan ud:
> $ny_str = str_replace("\\","",$en_eller_anden_var);

Ups, jo det skulle være sådan...

Fra : Lobais

Dato : 23-09-03 16:54

Brian Emilius wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Jeg vil gerne med en ereg_replace fjerne alle \ i en streng og erstatte
> dem med ingenting, men det kan af en eller anden grund ikke lade sig gøre
> [...]

Jeg kender ikke helt ereg_replace, men hvis du bruger str_replace skulle du
nok ikke sætte " rundt om variabel navnet...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-09-03 21:05

Lobais wrote:

> Jeg kender ikke helt ereg_replace, men hvis du bruger str_replace skulle du
> nok ikke sætte " rundt om variabel navnet...

Er underordnet i begge tilfælde... du kan godt sætte " rundt om
variablerne som...

$foo = "value";
echo str_replace("ue", "mue", "$foo");

Det er lidt det samme som når du skriver du udskriver en variabel således:

<?php
echo "This is a $foo";
?>

Dog foretrækker jeg selv