/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Rembrandt - Dansk film som de er flest...
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~


Dato : 22-09-03 17:21

Jeg var inde og så Rembrandt i går. Det er sådanset en udmærket film, men
for helvede hvor vi trænger til noget fornyelse i dansk film!! Det er de
samme uskadelige feel-good historier vi har set i flere år! Historien skæres
over samme læst som Blinkende Lygter, I Kina Spiser De Hunde (1+2), De
Grønne Slagtere, Okay og en masse andre. Jeg ved godt at sidstnævnte ikke
hører til i samme kategori som de øvrige, genremæssigt, men historien bliver
på et uskadligt plan uden bid: vi ser nogle mennesker med nogle mål og
drømme, de har de ikke så let i hverdagen, vi griner lidt, de græder lidt,
så får de snakket lidt og så ender det hele godt. Det er stort set måden
danske film skæres i øjeblikket.

Og castingen skæres over samme læst. Får folk aldrig nok af Paprika Steen,
Nikolaj Lie Kaas hhv. Coster Waldau, Lars Mikkelsen og alle de andre?!! Det
er de sikre heste der bliver spillet på hver gang - jeg vi godt snart se en
film som Festen igen (historie- og cast-mæssigt. Dogme er jeg også træt af)!
Den bed fra sig - havde en masse nye ansigter med og handlede om noget andet
end om småkriminelle der indser at der er andet i livet end at begå
forbrydelser. Bla bla bla! Hvor er det kedeligt!

Det var mit sure opstød for idag.


--
Mvh
Mikkel Selsøe Sørensen



 
 
Sparre (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Sparre


Dato : 22-09-03 18:57

> Bla bla bla! Hvor er det kedeligt!

Har ikke set Rembrandt, men jeg er helt enig med dig, lad os se lidt mere
eksperimenterende dansk film...det ville være rart..

--
Sparre



Jens Thomsen (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 22-09-03 22:04


"Sparre" <christian@etdomæne.dk> skrev i en meddelelse
news:bknd4i$ccd$1@dknews.tiscali.dk...
> > Bla bla bla! Hvor er det kedeligt!
>
> Har ikke set Rembrandt, men jeg er helt enig med dig, lad os se lidt mere
> eksperimenterende dansk film...det ville være rart..

Tja, du kan da starte med at fange Reconstruction på fredag. Den falder en
del udenfor dansk films slagne vej.

MVH
Jens


Niels Søndergaard (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 22-09-03 22:59

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev:

>
>"Sparre" <christian@etdomæne.dk> skrev i en meddelelse
>news:bknd4i$ccd$1@dknews.tiscali.dk...
>> > Bla bla bla! Hvor er det kedeligt!
>>
>> Har ikke set Rembrandt, men jeg er helt enig med dig, lad os se lidt mere
>> eksperimenterende dansk film...det ville være rart..
>
>Tja, du kan da starte med at fange Reconstruction på fredag. Den falder en
>del udenfor dansk films slagne vej.

God fornøjelse, siger jeg bare. (Ja, det var ironisk.)

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Jakobsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Jakobsen


Dato : 23-09-03 08:04


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:73sumvg6tju5akatblr60haoq7jrmf0bda@4ax.com...

> >Tja, du kan da starte med at fange Reconstruction på fredag. Den falder
en
> >del udenfor dansk films slagne vej.
>
> God fornøjelse, siger jeg bare. (Ja, det var ironisk.)

Mener du det? Jeg glæder mig rigtig meget til at se den. Har du set
Virginity eller Anxiety, Boes to andre (kort)film? Filmen skulle efter
sigende bygge videre på samme univers, og efter de klip jeg har set synes
jeg det ser helt vildt godt ud.

MP



Niels Søndergaard (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 23-09-03 09:24

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> skrev:

>Mener du det?

Ja, det gør jeg. Jeg har ikke set den, men mine ligesindede bekendte,
som har, er løbet skrigende væk. Og så får jeg udslæt af at se på
Nikolai Lie Kaas. Åh, nu fik jeg det bare af at skrive hans navn.
Kradse, kradse.

>Jeg glæder mig rigtig meget til at se den. Har du set
>Virginity eller Anxiety, Boes to andre (kort)film? Filmen skulle efter
>sigende bygge videre på samme univers, og efter de klip jeg har set synes
>jeg det ser helt vildt godt ud.

Jamen så god fornøjelse. Denne gang er det ikke ironisk ment. Det er
en god ting, at der bliver lavet film for enhver smag - bare jeg ikke
skal se dem.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Sparre (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Sparre


Dato : 23-09-03 04:29

> Tja, du kan da starte med at fange Reconstruction på fredag. Den falder en
> del udenfor dansk films slagne vej.

Ja, fangede lige Filmland 5 min efter jeg havde skrevet indlægget, den film
ser lidt små underlig ud...hehe

--
Sparre



SJ (22-09-2003)
Kommentar
Fra : SJ


Dato : 22-09-03 19:46

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bkn7i4$2mnc$1@news.cybercity.dk...
> Jeg var inde og så Rembrandt i går. Det er sådanset en udmærket film, men
> for helvede hvor vi trænger til noget fornyelse i dansk film!! Det er de
> samme uskadelige feel-good historier vi har set i flere år! Historien
skæres
> over samme læst som Blinkende Lygter, I Kina Spiser De Hunde (1+2), De
> Grønne Slagtere, Okay og en masse andre. Jeg ved godt at sidstnævnte ikke
> hører til i samme kategori som de øvrige, genremæssigt, men historien
bliver
> på et uskadligt plan uden bid: vi ser nogle mennesker med nogle mål og
> drømme, de har de ikke så let i hverdagen, vi griner lidt, de græder lidt,
> så får de snakket lidt og så ender det hele godt. Det er stort set måden
> danske film skæres i øjeblikket.
>
> Og castingen skæres over samme læst. Får folk aldrig nok af Paprika Steen,
> Nikolaj Lie Kaas hhv. Coster Waldau, Lars Mikkelsen og alle de andre?!!
Det
> er de sikre heste der bliver spillet på hver gang - jeg vi godt snart se
en
> film som Festen igen (historie- og cast-mæssigt. Dogme er jeg også træt
af)!
> Den bed fra sig - havde en masse nye ansigter med og handlede om noget
andet
> end om småkriminelle der indser at der er andet i livet end at begå
> forbrydelser. Bla bla bla! Hvor er det kedeligt!

Livet er for kort til danske film med dårlige skuespillere!
Næh, amerikanske film rules!



Jim Andersen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 23-09-03 09:25

SJ wrote:

> Livet er for kort til danske film med dårlige skuespillere!
> Næh, amerikanske film rules!

YES !!, Specielt dem med Brad Pitt !

/jim



SJ (23-09-2003)
Kommentar
Fra : SJ


Dato : 23-09-03 21:50

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:bkp1m9$bg8$1@sunsite.dk...
> SJ wrote:
>
> > Livet er for kort til danske film med dårlige skuespillere!
> > Næh, amerikanske film rules!
>
> YES !!, Specielt dem med Brad Pitt !

Troll!



Jakobsen (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Jakobsen


Dato : 22-09-03 21:15


"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> wrote in message
news:bkn7i4$2mnc$1@news.cybercity.dk...

>men historien bliver
> på et uskadligt plan uden bid: vi ser nogle mennesker med nogle mål og
> drømme, de har de ikke så let i hverdagen, vi griner lidt, de græder lidt,
> så får de snakket lidt og så ender det hele godt. Det er stort set måden
> danske film skæres i øjeblikket.


Jeg er enig. Uopfindsom, halvkedelig, halvsjov (kun halv), trist film der
ikke rigtig rykker.

MP



Niels Søndergaard (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 22-09-03 21:54

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> skrev:

>Jeg er enig. Uopfindsom, halvkedelig, halvsjov (kun halv), trist film der
>ikke rigtig rykker.

Efter at have set velsmurte caper movies som "Italian Job" og
"Ocean's Eleven" er man jo ved at dø af grin over, at nogen vælger at
fortælle om et kup, der går ud på at vælte en gammel kustode omkuld.

Hvor er det dog typisk dansk. Hvor er visionerne?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter B. Juul (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-09-03 22:05

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Efter at have set velsmurte caper movies som "Italian Job" og
> "Ocean's Eleven" er man jo ved at dø af grin over, at nogen vælger at
> fortælle om et kup, der går ud på at vælte en gammel kustode omkuld.
>
> Hvor er det dog typisk dansk. Hvor er visionerne?

Visionerne er et andet sted. Det handler ikke om at lave en flot caper
movie. Det handler om at fortælle en historie om tre generationer af
forbrydere, hvor den midterste langt om længe fatter, at verden ikke
bliver bedre, bare fordi han kalder sin far en idiot.

Men Hvis man ikke kan lide den slags, så må man jo lade være med at se
det. Jeg nød den.

Og jeg synes i øvrigt, at det er noget ævl at sætte så mange film i
samme bås som den oprindelige skribent gjorde.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Niels Søndergaard (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 22-09-03 22:57

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

>Visionerne er et andet sted. Det handler ikke om at lave en flot caper
>movie. Det handler om at fortælle en historie om tre generationer af
>forbrydere, hvor den midterste langt om længe fatter, at verden ikke
>bliver bedre, bare fordi han kalder sin far en idiot.

>Men Hvis man ikke kan lide den slags, så må man jo lade være med at se
>det.

Og det lader vi så være med. Det lyder stadig typisk dansk og
røvkedeligt. Men det gør naturligvis indtryk på mig, at du kunne lide
den. Du er jo et fornuftigt menneske - en af de få her i gruppen, som
har gennemskuet Donnie Darko.

>Og jeg synes i øvrigt, at det er noget ævl at sætte så mange film i
>samme bås som den oprindelige skribent gjorde.

Ja, jo, men overdrivelse fremmer jo forståelsen.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter B. Juul (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-09-03 23:58

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Og det lader vi så være med. Det lyder stadig typisk dansk og
> røvkedeligt.

Mens det faktisk _er_ en både sjov, velspillet og vedkommende film.

> Men det gør naturligvis indtryk på mig, at du kunne lide
> den. Du er jo et fornuftigt menneske - en af de få her i gruppen, som
> har gennemskuet Donnie Darko.

Du bliver da helt ekstatisk, når jeg siger, at Event Horizon er en
gang bras

Men pas på: Jeg er også af den opfattelse, at film som Festen og
Mifunes sidste sang er glimrende historier og selv om jeg ikke tror,
at en dyrere produktion havde skadet dem, så mener jeg ikke, at det er
et stort problem, at de fortælles i Dogme-formen. Alternativet var
sandsynligvis, at de ikke blev fortalt.

(Og så har jeg også en svaghed for Idioterne, men jeg indrømmer
blankt, at jeg må være mentalskadet...)
--
Peter B. Juul, o.-.o ($/x) * SQR(TCP) * Pr0n = Internet!
The RockBear. ((^)) - The Internet Timeline
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Niels Søndergaard (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 23-09-03 09:28

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

>Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

>Du bliver da helt ekstatisk, når jeg siger, at Event Horizon er en
>gang bras

Ikke forstået. Det ER en gang bras.

>Men pas på: Jeg er også af den opfattelse, at film som Festen og
>Mifunes sidste sang er glimrende historier og selv om jeg ikke tror,
>at en dyrere produktion havde skadet dem, så mener jeg ikke, at det er
>et stort problem, at de fortælles i Dogme-formen. Alternativet var
>sandsynligvis, at de ikke blev fortalt.

Du har sikkert ret. Jeg er bare principielt mod dogme-tanken, selv om
jeg ikke er i tvivl om, at der kan laves gode dogmefilm. Jeg gider
bare ikke se dem. Jeg gider heller ikke se Spartacus i 4:3.-format på
et sorthvidt fjernsyn.

>(Og så har jeg også en svaghed for Idioterne,

Er det ikke bare, fordi de løber rundt uden tøj på?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter B. Juul (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-09-03 10:02

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> >Du bliver da helt ekstatisk, når jeg siger, at Event Horizon er en
> >gang bras
>
> Ikke forstået. Det ER en gang bras.

Ja da, men en gang bras, som af mange er udråbt til et eller andet
fantastisk i gyser-genren.

> >(Og så har jeg også en svaghed for Idioterne,
>
> Er det ikke bare, fordi de løber rundt uden tøj på?

Næh, det er der så mange andre film om.

Nej, det er nok nærmere dens portræt af dekadente unge mennesker, der
lader sig lokke med på en ny bølge af tåbeligheder og så dens
dokumentaragtige stil, der var noget rimeligt nyt på det tidspunkt.

Og så synes jeg altså stadig, at det er skægt, at dens grundlæggende
konflikt - en rigmandssøn, der ikke kan tage konflikten med sit
bagland selv og derfor lokker andre til det - minder så meget om Zappa
og at rigmandssønnen i Zappa hedder Steen, mens han i Idioterne hedder
Stoffer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen

Jakobsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Jakobsen


Dato : 23-09-03 07:58


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message
news:m2d6dscz5v.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
> > Efter at have set velsmurte caper movies som "Italian Job" og
> > "Ocean's Eleven" er man jo ved at dø af grin over, at nogen vælger at
> > fortælle om et kup, der går ud på at vælte en gammel kustode omkuld.
> >
> > Hvor er det dog typisk dansk. Hvor er visionerne?
>
> Visionerne er et andet sted. Det handler ikke om at lave en flot caper
> movie. Det handler om at fortælle en historie om tre generationer af
> forbrydere, hvor den midterste langt om længe fatter, at verden ikke
> bliver bedre, bare fordi han kalder sin far en idiot.

Ja, men hvad fører det til? Hvorfor bliver det ikke brugt til noget? Da
rulleteksterne begyndte at rulle, sad jeg lidt med en smag i munden af at
det var en underhistorie der lige var blevet plottet ind i filmen for at
give den lidt mere substans... For at give seeren fornemmelsen af at 'nok
var den sjov, men den havde sgu' alligevel dybde'.

> Men Hvis man ikke kan lide den slags, så må man jo lade være med at se
> det. Jeg nød den.

Jeg synes at det er fedt at du nød den. Men hvordan skal man kunne vide at
filmen er så tynd. Jeg synes at traileren tegnede rigtig godt.

> Og jeg synes i øvrigt, at det er noget ævl at sætte så mange film i
> samme bås som den oprindelige skribent gjorde.

Det vil jeg nu også give dig lidt ret i. Se hver film for sig selv. Der kan
godt gå for meget sport i at findes fællestræk i film, istedet for bare at
nyde hver enkelt som enestående film.

MP



Peter B. Juul (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-09-03 08:43

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> writes:

> Ja, men hvad fører det til? Hvorfor bliver det ikke brugt til noget?

Hvad mener du med, at det ikke bliver brugt til noget?

Slutningen er da netop forsoningen mellem Mick og Tom, som viser os,
at bare fordi Mick slægter sin far mere på end han lige havde tænkt
over, så er det ikke nødvendigt at tingene udvikler sig på samme måde
igen.

> rulleteksterne begyndte at rulle, sad jeg lidt med en smag i munden af at
> det var en underhistorie der lige var blevet plottet ind i filmen for at
> give den lidt mere substans... For at give seeren fornemmelsen af at 'nok
> var den sjov, men den havde sgu' alligevel dybde'.

Parallellerne mellem Mick og Tom gennemsyrer filmens univers så meget,
at det er urealistisk, at det bare lige er kastet ind.

> Jeg synes at det er fedt at du nød den. Men hvordan skal man kunne vide at
> filmen er så tynd. Jeg synes at traileren tegnede rigtig godt.

Jeg synes ikke, at den er tynd. Faktisk har jeg set den to gange,
fordi den var det eneste jeg gad se en sen aften, hvor jeg havde lyst
til at gå i biffen.

> Det vil jeg nu også give dig lidt ret i. Se hver film for sig selv. Der kan
> godt gå for meget sport i at findes fællestræk i film, istedet for bare at
> nyde hver enkelt som enestående film.

Og Kina-filmen har imho ikke ret mange paralleller til Rembrandt, selv
om den handler om familie og forbrydelser, ligesom Slagtter-filmen
ikke har noget med nogen af dem at gøre.


--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp
I speak only 0}._.{0 We are going to kill you
for myself. O/ \O We are going to kill you
By giving you lots of water to drink"

Jakobsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Jakobsen


Dato : 23-09-03 09:28


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message
news:m2isnkar2u.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> > Ja, men hvad fører det til? Hvorfor bliver det ikke brugt til noget?
>
> Hvad mener du med, at det ikke bliver brugt til noget?
>
> Slutningen er da netop forsoningen mellem Mick og Tom, som viser os,
> at bare fordi Mick slægter sin far mere på end han lige havde tænkt
> over, så er det ikke nødvendigt at tingene udvikler sig på samme måde
> igen.
>
> > rulleteksterne begyndte at rulle, sad jeg lidt med en smag i munden af
at
> > det var en underhistorie der lige var blevet plottet ind i filmen for at
> > give den lidt mere substans... For at give seeren fornemmelsen af at
'nok
> > var den sjov, men den havde sgu' alligevel dybde'.
>
> Parallellerne mellem Mick og Tom gennemsyrer filmens univers så meget,
> at det er urealistisk, at det bare lige er kastet ind.

Fair nok. Jeg synes bare det er en tom kliché, som ikke gjorde min
biografoplevelse mere spændende. Jeg tror bare jeg blev skuffet fordi jeg
havde forventet at se en komedie, frem for en film om en række dårlige
fædre. Jeg tror mit største problem med filmen var at jeg mange steder blev
i tvivl om hvilken slags film jeg så. Ikke at en film behøver at være 'en
slags' - jeg oplevede bare at universet blev meget flydende så jokes og
budskab blev hevet ned på samme niveau, og derved gav et noget fladt
udbytte. Når filmen var sjov, kom der noget alvorligt og gjorde det mindre
sjovt, og når den var alvorlig, kom der noget sjovt. Og det synes jeg ikke
filmen formåede at skabe balance med. Resultatet blev i mine øjne en komedie
der prøver på at være mere, uden at være det.

Jeg håber ikke at det lyder alt for vrøvlet...

MP



Peter B. Juul (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-09-03 09:58

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> writes:

> Fair nok. Jeg synes bare det er en tom kliché, som ikke gjorde min
> biografoplevelse mere spændende. Jeg tror bare jeg blev skuffet fordi jeg
> havde forventet at se en komedie, frem for en film om en række dårlige
> fædre.

Umm.

Aha.

Altså, du forventer en komedie (i Ove Ditlevsen-stil? I Kina-stil? I
Den Eneste Ene-stil?) og da du får en film, der er sjov, men også har
nogle temaer med lidt indhold i, bliver du sur over, at den er ligesom
Blinkende Lygter og I Kina Spiser De Hunde (det var det du gav Mikkel
ret i i starten)?

Nej, jeg kan ikke følge dig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,
I speak only 0}._.{0 Det er for Tiden hvad jeg veed
for myself. O/ \O Om Smørrebrød og Kierlighed." - J.H. Wessel.

Jakobsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Jakobsen


Dato : 23-09-03 10:21


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message
news:m23cenc251.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> writes:
>
> > Fair nok. Jeg synes bare det er en tom kliché, som ikke gjorde min
> > biografoplevelse mere spændende. Jeg tror bare jeg blev skuffet fordi
jeg
> > havde forventet at se en komedie, frem for en film om en række dårlige
> > fædre.
>
> Umm.
>
> Aha.
>
> Altså, du forventer en komedie (i Ove Ditlevsen-stil? I Kina-stil? I
> Den Eneste Ene-stil?) og da du får en film, der er sjov, men også har
> nogle temaer med lidt indhold i, bliver du sur over, at den er ligesom
> Blinkende Lygter og I Kina Spiser De Hunde (det var det du gav Mikkel
> ret i i starten)?
>
> Nej, jeg kan ikke følge dig.

ok.

Jeg synes måske bare hverken jeg fik det sjove eller temaerne med lidt
indhold i.
Det sjove var meget pletvist - forstå mig ret: Den har flere sjove scener,
men der er absolut ikke for mange af dem.
Det alvorlige var ret tyndt - far hader sin far, og lader det gå ud over sin
søn, en ond cirkel der kræver et brud.
Filmen er ikke elendig. Jeg synes bare den er kedelig og uinteressant. 3 ud
af 6 stjerner. Måske 4 hvis jeg er i godt humør. :)

Jeg kunne godt lide Blinkende Lygter og I Kina Spiser De Hunde. Men den
slags har vi set den del af nu. Skøre universer og skæv humor. Det var sjovt
nok, men lad os komme videre.

Rembrandt var ikke lige så sjov som hverken Blinkende Lygter eller I Kina...
Men havde heller ikke mere indhold end så mange Anders Thomas Jensen eller
Kim Fupz film.

Med andre ord synes jeg at Rembrandt er en middelgod film, der ikke lever op
til den danske standard, men som jeg ikke engang for alvor giver et skub i
nogen ny retning.

MP



Jim Andersen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 23-09-03 09:32

Peter B. Juul wrote:
> Visionerne er et andet sted. Det handler ikke om at lave en flot caper
> movie. Det handler om at fortælle en historie om tre generationer af
> forbrydere, hvor den midterste langt om længe fatter, at verden ikke
> bliver bedre, bare fordi han kalder sin far en idiot.

Den film har jeg da set. Med Sean Connery og Dustin Hoffman og Matthew
Broderick. er den nu blevet lavet i en dansk re-make ?



/jim



Peter B. Juul (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-09-03 10:34

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.dk> writes:

> Den film har jeg da set. Med Sean Connery og Dustin Hoffman og Matthew
> Broderick. er den nu blevet lavet i en dansk re-make ?

Faktisk tænkte jeg på den... Men Rembrandt er langt bedre.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mr. Baggins!"
The RockBear. ((^)) "My name is Neo... But in ze munich circus I was
I speak only 0}._.{0 known as ze amazink Nightcrawler."
for myself. O/ \O - Fellowship of the M2

David Rasmussen (22-09-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-09-03 21:30

Helt enig i alle punkterne. Har selv længe gået rundt og brokket mig
over det samme. Vi trænger til at rydde ud i rækkerne hos Dr. Dante
generationen i dansk film.

På den anden side: Hvorfor laver den danske Marlon Brando, Kim Bodnia,
ikke nogle flere ting på film?

/David


Peter Brodersen (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 22-09-03 23:06

On Mon, 22 Sep 2003 18:21:23 +0200, "Mikkel Selsøe Sørensen"
<spandikl@hotmail.com> wrote:

>Det er sådanset en udmærket film, men
>for helvede hvor vi trænger til noget fornyelse i dansk film!! Det er de
>samme uskadelige feel-good historier vi har set i flere år! Historien skæres
>over samme læst som Blinkende Lygter, I Kina Spiser De Hunde (1+2), De
>Grønne Slagtere, Okay og en masse andre.

Det er ret pudsigt. Jeg holdt meget af Rembrandt, fordi den netop har
fulgt den mere voksne komediegenre.

Jeg mener ikke, der er behov for fornyelse hvert år. Men kigger man
tilbage på fx "Bananen - Skræl den før din nabo" og tildels "Den Røde
Tråd", så er det rart at have en komedie, der kan overleve på en
komedies værste tidspunkt: når der bliver nødt til at gå plot i den.
Jeg sad netop og frygtede, at det ville blive noget gøgl med "Yvonne
har smidt malerierne væk" eller lignende, men heldigvis kunne filmen
godt finde ud af at komme ud af den gamle folkekomedie-skygge.

Det, der gjorde Pusher, etc. nærværende påny var bl.a. genkendelsens
glæde. Det var fedt som nørd at se at Franke render rundt omkring
Sankt Peders Stræde med Fantask i baggrunden. Det var nærværende og
vedkommende, at man i Rembrandt både kunne genkende Restaurant Tokyo
og 3 B bodegaen (såvidt jeg ku' se).

Jeg ser ikke at danske film "bare ligner hinanden", men snarere at
lige præcis komediegenren endelig er begyndt at få indhentet de mange
år, den ellers lå og sov i 90'erne ("Hjælp - min datter vil giftes",
"Høfeber", "Camping", "Kærlighed ved første desperate blik",
"Vildbassen", etc.), og endelig begynder at være vedkommende, i stedet
for blot at leve i sit eget anstrengende fjolle-univers.

Jeg vil lige tillade mig at nævne "Bananen - Skræl den før din nabo"
igen. Efter man har set den, sætter man pris på film i dag.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: terabyte (og ikke terrabyte)

Peter B. Juul (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-09-03 23:59

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:

> Jeg vil lige tillade mig at nævne "Bananen - Skræl den før din nabo"
> igen. Efter man har set den, sætter man pris på film i dag.

Jeg har ikke set den, men har set Camping. Jeg tror, at det er nok.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mr. Baggins!"
The RockBear. ((^)) "My name is Neo... But in ze munich circus I was
I speak only 0}._.{0 known as ze amazink Nightcrawler."
for myself. O/ \O - Fellowship of the M2

Niels Søndergaard (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 23-09-03 09:31

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

>Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:
>
>> Jeg vil lige tillade mig at nævne "Bananen - Skræl den før din nabo"
>> igen. Efter man har set den, sætter man pris på film i dag.
>
>Jeg har ikke set den, men har set Camping. Jeg tror, at det er nok.

Det er virkelig et manglende led i din opdragelse. Den er instrueret
af mesteren selv, Regner Grasten.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter B. Juul (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-09-03 10:05

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Det er virkelig et manglende led i din opdragelse. Den er instrueret
> af mesteren selv, Regner Grasten.

Du skal ikke bruge ond voodoo-navne-magi mod mig, onde mand.

Det er så lykkeligvis den eneste film han har skrevet og
instrueret. Som producer har han meget bras bag sig, men også nogle
værker som det ikke lykkedes ham at dræbe helt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hvis du står overfor et stort problem,
The RockBear. ((^)) så prøv at komme igennem det
I speak only 0}._.{0 ved at skabe
for myself. O/ \O et endnu større problem." -Hayao Miyazaki

Mikkel Selsøe Sørens~ (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~


Dato : 23-09-03 18:59

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message
news:m2u173an9f.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
> > Det er virkelig et manglende led i din opdragelse. Den er instrueret
> > af mesteren selv, Regner Grasten.
>
> Du skal ikke bruge ond voodoo-navne-magi mod mig, onde mand.
>
> Det er så lykkeligvis den eneste film han har skrevet og
> instrueret. Som producer har han meget bras bag sig, men også nogle
> værker som det ikke lykkedes ham at dræbe helt.

Er det nu jeg skal chokere jer med at Regner Grasten rent faktisk har
produceret en af dansk film store mesterværker: Det Forsømte Forår (hvornår
er det vi ser de gamle klassikere af den kaliber på DVD?)!

Men der ud over er jeg meget enig, Regner Grasten er for dansk film hvad
Jerry Bruckheimer er for amerikansk film: En masseproducent af dårlige
flødeskumskager som man egentlig fortryder man lige har spist (men hva, man
får jo et billigt måltid på McDonalds efter man har været i biografen...)!

--
Mvh
Mikkel Selsøe Sørensen



Niels Søndergaard (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 23-09-03 21:06

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev:

>Men der ud over er jeg meget enig, Regner Grasten er for dansk film hvad
>Jerry Bruckheimer er for amerikansk film: En masseproducent af dårlige
>flødeskumskager som man egentlig fortryder man lige har spist (men hva, man
>får jo et billigt måltid på McDonalds efter man har været i biografen...)!

Jeg kender Regner personligt, og hvad man end kan sige om ham, så
brænder han for sagen. Han har adskillige gange, i hvert fald i gamle
dage, hvor det hele endnu kørte på pumperne, sat sit hus og hele sin
formue ind som garanti for et tvivlsomt projekt. At hans smag og
dømmekraft så kan diskuteres, er en anden sag.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Mikkel Selsøe Sørens~ (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~


Dato : 24-09-03 07:00

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:in91nvkchdq1vgn4su9vclsgltp5qj311p@4ax.com...
> "Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev:
>
> >Men der ud over er jeg meget enig, Regner Grasten er for dansk film hvad
> >Jerry Bruckheimer er for amerikansk film: En masseproducent af dårlige
> >flødeskumskager som man egentlig fortryder man lige har spist (men hva,
man
> >får jo et billigt måltid på McDonalds efter man har været i
biografen...)!
>
> Jeg kender Regner personligt, og hvad man end kan sige om ham, så
> brænder han for sagen. Han har adskillige gange, i hvert fald i gamle
> dage, hvor det hele endnu kørte på pumperne, sat sit hus og hele sin
> formue ind som garanti for et tvivlsomt projekt. At hans smag og
> dømmekraft så kan diskuteres, er en anden sag.

Jeg har også oplevet ham flere gange i forbindelse med et arbejde jeg havde
for nogle år siden. OG der er da ingen tvivl om at han er et varmt og åbent
menneske med masser af humor... Han er sikkert også god mod dyrene, men det
får mig ikke til at begynde at spille violin for ham. Hans film STINKER!

--
Mvh
Mikkel Selsøe Sørensen



Mark Thomas Gazel (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 25-09-03 15:49

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev:

>> Men der ud over er jeg meget enig, Regner Grasten er for dansk film
>> hvad Jerry Bruckheimer er for amerikansk film: En masseproducent af
>> dårlige flødeskumskager som man egentlig fortryder man lige har
>> spist (men hva, man får jo et billigt måltid på McDonalds efter man
>> har været i biografen...)!
>
> Jeg kender Regner personligt, og hvad man end kan sige om ham, så
> brænder han for sagen. Han har adskillige gange, i hvert fald i gamle
> dage, hvor det hele endnu kørte på pumperne, sat sit hus og hele sin
> formue ind som garanti for et tvivlsomt projekt. At hans smag og
> dømmekraft så kan diskuteres, er en anden sag.

Gør alle producenter ikke det? Det er bare mit indtryk. Jeg kender selv én
af slagsen og han har gjort nøjagtig det samme med sin nye film. Om
projektet er tvivlsomt skal jeg ikke kunne sige, men det er en fantasy
dukkefilm, han er ved at lave.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Niels Søndergaard (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 25-09-03 17:33

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev:

>Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev:
>
>>> Men der ud over er jeg meget enig, Regner Grasten er for dansk film
>>> hvad Jerry Bruckheimer er for amerikansk film: En masseproducent af
>>> dårlige flødeskumskager som man egentlig fortryder man lige har
>>> spist (men hva, man får jo et billigt måltid på McDonalds efter man
>>> har været i biografen...)!
>>
>> Jeg kender Regner personligt, og hvad man end kan sige om ham, så
>> brænder han for sagen. Han har adskillige gange, i hvert fald i gamle
>> dage, hvor det hele endnu kørte på pumperne, sat sit hus og hele sin
>> formue ind som garanti for et tvivlsomt projekt. At hans smag og
>> dømmekraft så kan diskuteres, er en anden sag.
>
>Gør alle producenter ikke det? Det er bare mit indtryk. Jeg kender selv én
>af slagsen og han har gjort nøjagtig det samme med sin nye film. Om
>projektet er tvivlsomt skal jeg ikke kunne sige, men det er en fantasy
>dukkefilm, han er ved at lave.

Jo, her i landet er det et risikabelt fag. Jeg forstår sådan set godt,
at man er nødt til at lave Morten Korch-film eller hvad der nu pt. er
i det brede publikums smag for at få det til at løbe rundt. Så kan der
blive plads til "Det forsømte forår" og lignende indimellem. Det er
svært at få finansieret film til så lille et sprogområde som Danmark.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter Brodersen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 23-09-03 19:01

On Tue, 23 Sep 2003 10:30:38 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>>> Jeg vil lige tillade mig at nævne "Bananen - Skræl den før din nabo"
>>> igen. Efter man har set den, sætter man pris på film i dag.
>>Jeg har ikke set den, men har set Camping. Jeg tror, at det er nok.
>Det er virkelig et manglende led i din opdragelse. Den er instrueret
>af mesteren selv, Regner Grasten.

Den er værd at nævne, fordi den fejler på så mange områder.

Der blev lavet en lang række stunts, og flere af dem var ret
avancerede i forhold til øvrige film i Danmark. Problemet er bare, at
rigtigt mange filmvinkler er temmeligt dårlige, hvilket får de fleste
stunts til at se unødigt flade ud.

Dertil kommer alle de dårlige ting fra danske 80er-film, bl.a. kendte
komikere i tilfældige roller (fx Monrad&Rislund, Torben Zeller og
Claus Bue - hey, de var faktisk populære), et par klip fra Roskilde
Lufthavn, lidt 80er-gejl-pop med et par kulørte projektører, etc.

Det mest positive, jeg kan se, er at Peter Gren Larsen faktisk har en
sjov replik - og så, at den kun er 20 minutter længere end Historien
om Kim Skov.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: terabyte (og ikke terrabyte)

Jakobsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Jakobsen


Dato : 23-09-03 08:03


"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message
news:bknrn3$hl8$1@dknews.tiscali.dk...

> Jeg mener ikke, der er behov for fornyelse hvert år. Men kigger man
> tilbage på fx "Bananen - Skræl den før din nabo" og tildels "Den Røde
> Tråd", så er det rart at have en komedie, der kan overleve på en
> komedies værste tidspunkt: når der bliver nødt til at gå plot i den.
> Jeg sad netop og frygtede, at det ville blive noget gøgl med "Yvonne
> har smidt malerierne væk" eller lignende, men heldigvis kunne filmen
> godt finde ud af at komme ud af den gamle folkekomedie-skygge.

Fornuftigt argument. Jeg er enig i at det er rart at se en "komedie" der
ikke ender i det rene lal. Men jeg synes måske bare det kræver en lidt mere
interessant grundhistorie, end "far er en lort, derfor bliver jeg en lort
over for min søn... sammen vender vi strømmen".

MP



Thomas Mouritsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 23-09-03 11:45


"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bkn7i4$2mnc$1@news.cybercity.dk...
> Jeg var inde og så Rembrandt i går. Det er sådanset en udmærket film, men
> for helvede hvor vi trænger til noget fornyelse i dansk film!!

Bedste danske film, som jeg lige kan komme i tanker om, er stadig Zappa fra
1983.

Kom tilbage Bille August - alt er tilgivet !



David Rasmussen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 23-09-03 21:05

Thomas Mouritsen wrote:

> "Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:bkn7i4$2mnc$1@news.cybercity.dk...
>
>>Jeg var inde og så Rembrandt i går. Det er sådanset en udmærket film, men
>>for helvede hvor vi trænger til noget fornyelse i dansk film!!
>
>
> Bedste danske film, som jeg lige kan komme i tanker om, er stadig Zappa fra
> 1983.
>
> Kom tilbage Bille August - alt er tilgivet !
>

"Tro, håb og kærlighed" er også genial. De to film er klart Bille
Augusts bedste. Men oplægget fra Bjarne Reuter er også intet mindre end
verdensklasse. Jeg ville ønske at man kunne filmatisere "Vi der valgte
mælkevejen" i samme tone, men jeg tror at det er umuligt nu.

Iøvrigt kommer Zappa og TH&K på dvd til november!

/David


Thomas Mouritsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 23-09-03 22:28


"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:bkq8o3$67t$2@news.net.uni-c.dk...

> Iøvrigt kommer Zappa og TH&K på dvd til november!

Det glæder jeg mig til

Ved du om der kommer noget extra materiale på DVD'erne ?



David Rasmussen (24-09-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 24-09-03 10:55

Thomas Mouritsen wrote:

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:bkq8o3$67t$2@news.net.uni-c.dk...
>
>
>>Iøvrigt kommer Zappa og TH&K på dvd til november!
>
>
> Det glæder jeg mig til
>
> Ved du om der kommer noget extra materiale på DVD'erne ?
>

Nej... :(

/David


Kevin & Tina (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 24-09-03 11:22

d. 22/09/03 18:21 ytrede Mikkel Selsøe Sørensen

> Får folk aldrig nok af Paprika Steen

Jo, alle fornuftige mennekser har fået nok af især paprika steen for længe
siden.
Men på den anden side har jeg en ide om at man er nødt til at se en del
dårlige film, for rigtigt at anerkende de gode?
Jeg har det egentlig også sådan med bøger, og jeg glæder mig som jens også
til at se reconstruction. Problemet med dansk film er at film seerne ofte
bliver undervurderet og filmmagerne tror at vi ikke er stand til at se
hvornår de er gået i selvsving og bare kopierer en god ide som du rigtigt
skriver.
--
Fjern nospam ved privat svar


Peter B. Juul (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 24-09-03 15:06

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> writes:

> Og castingen skæres over samme læst. Får folk aldrig nok af Paprika Steen,
> Nikolaj Lie Kaas hhv. Coster Waldau, Lars Mikkelsen og alle de
> andre?!

Jeg er i gang med at se Olsen-Banden-serien igennem.

Får folk aldrig nok af Helle Virkner, Karl Stegger, Poul Reichardt og
Preben Kaas?

De spiller for pokker forskellige roller i to på hinanden følgende
film i samme filmiske univers!



Lev med at antallet af danske skuespillere af filmkvalitet ikke er så
stort, at den slags kan undgås.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Mikkel Selsøe Sørens~ (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~


Dato : 24-09-03 19:02


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message
news:m2r826cmdt.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Lev med at antallet af danske skuespillere af filmkvalitet ikke er så
> stort, at den slags kan undgås.

Det er da noget forbandet sludder! Der er masser af skuespil-talent, også
til film. Producenterne spiller bare på de sikre heste som er garanteret at
trække publikum lige meget hvad de spiller (Paprika Steens rolle i Rembrandt
kunne garanteret være blevet mere interessant hvis den var spillet af en
anden). Hvis der var nogle der turde åbne øjnene op for hvad der befandt sig
uden for det selvcentrerede univers af filmskuespillere pt er der MASSER af
talentmasse at trække på!


--
Mvh
Mikkel Selsøe Sørensen



Peter B. Juul (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 25-09-03 00:56

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> writes:

> Det er da noget forbandet sludder! Der er masser af skuespil-talent, også
> til film. Producenterne spiller bare på de sikre heste som er garanteret at
> trække publikum lige meget hvad de spiller (Paprika Steens rolle i Rembrandt
> kunne garanteret være blevet mere interessant hvis den var spillet af en
> anden). Hvis der var nogle der turde åbne øjnene op for hvad der befandt sig
> uden for det selvcentrerede univers af filmskuespillere pt er der MASSER af
> talentmasse at trække på!

Jaja, så lad os sige det.

Og lad os bare ignorere at den talentmasse, der faktisk når at dukke
op på vore TV og i biograferne er væsentlig større end i 70'erne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday

Stefan Holm (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 24-09-03 19:06

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Får folk aldrig nok af Helle Virkner, Karl Stegger, Poul Reichardt
> og Preben Kaas?

Jo, det skete for længe siden. Evt. bortset fra Karl Stegger.

--
Stefan Holm
"I would go down in history as some kind of mini-Hitler with pointy ears!"

Peter B. Juul (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 25-09-03 00:57

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> writes:

> > Får folk aldrig nok af Helle Virkner, Karl Stegger, Poul Reichardt
> > og Preben Kaas?
>
> Jo, det skete for længe siden. Evt. bortset fra Karl Stegger.

Hold så op! du skal ikke disse Matador. Men du må gerne være træt af Kaas.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

hansmk1986 (30-09-2003)
Kommentar
Fra : hansmk1986


Dato : 30-09-03 15:54

"Mikkel Selsøe Sørensen" skrev d. 22-09-03 17:21 dette indlæg :
> Jeg var inde og så Rembrandt i går. Det er sådanset en udmærket film,
men
> for helvede hvor vi trænger til noget fornyelse i dansk film!! Det er
de
> samme uskadelige feel-good historier vi har set i flere år! Historien
skæres
> over samme læst som Blinkende Lygter, I Kina Spiser De Hunde (1+2), De
> Grønne Slagtere, Okay og en masse andre. Jeg ved godt at sidstnævnte
ikke
> hører til i samme kategori som de øvrige, genremæssigt, men historien
bliver
> på et uskadligt plan uden bid: vi ser nogle mennesker med nogle mål og
> drømme, de har de ikke så let i hverdagen, vi griner lidt, de græder
lidt,
> så får de snakket lidt og så ender det hele godt. Det er stort set
måden
> danske film skæres i øjeblikket.
>
> Og castingen skæres over samme læst. Får folk aldrig nok af Paprika
Steen,
> Nikolaj Lie Kaas hhv. Coster Waldau, Lars Mikkelsen og alle de
andre?!! Det
> er de sikre heste der bliver spillet på hver gang - jeg vi godt snart
se en
> film som Festen igen (historie- og cast-mæssigt. Dogme er jeg også
træt af)!
> Den bed fra sig - havde en masse nye ansigter med og handlede om noget
andet
> end om småkriminelle der indser at der er andet i livet end at begå
> forbrydelser. Bla bla bla! Hvor er det kedeligt!
>
> Det var mit sure opstød for idag.
>
>
> --
> Mvh
> Mikkel Selsøe Sørensen
>
> Hørt

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408532
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste