Vagt Hund
Fra : Per Pedersen

Dato : 22-09-03 14:51

Hejsa
Jeg er den heldige ejer af en Lab+Schæffer,
Men jeg har et lille "problem" for noget tid siden fik jeg stjålet min
scooter, men hvad har det med sagen at gøre, jo for tyven har været inde i
min lejlighed efter mine nøgler, til den.
Spørgsmålet er bare hvordan får jeg min hund til at gøre mig opmærksom på at
der er nogen ved døren...
Hilsen Per

Fra : Lou

Dato : 22-09-03 18:53

"Per Pedersen" <Perronaldpedersen@get2net.dk> wrote in message news:<G6Dbb.408$Xe.118@news.get2net.dk>...
> [...]
> min lejlighed efter mine nøgler, til den.
> Spørgsmålet er bare hvordan får jeg min hund til at gøre mig opmærksom på at

Hej...

Ja, det burde der ikke være nogle problemer i!
hver gang der kommer nogen gør du et stort nummer ud af det"hvem er
det, hvem er det" på en opfordrene måde, altså gøre hunden opmærksom
på at der er nogen ved døren...og når den "gør" så ros den
meget....kan du få den til at gø på komando? - hvis du kan så kan du
jo få den til at gø når der er nogen ved døren...husk at rose og
"gaile den op" så vil den til sidst lave porstur når der er nogen ved
døren.
Men er du sikker på at du vil det? du får jo en hund som nogle vil
blive bange for og du får også en hund der er lidt voldsom nå så folk
er kommet ind! Det er jo det vi andre vil kalde unoder!!!
Min hund gør når der er nogen ved døren, men bliver tilgengæld meget
glad når de først er kommet ind! Jeg ved ikke om han ville gøre noget
når vi ikke er hjemme, hvis noogen skulle komme ind, men han lyder i
alletilfælde sur og vi kan høre forskel på om det er nogle der er vant
til at komme hos os eller det er første gangs besøgende...

mvh
Lou

Fra : Per Pedersen

Dato : 22-09-03 19:48

Hej Lou

Jeg har prøvet at Gejle ham helt op når der kommer nogen men det bevirker
kun på at han tror at han skal lege når der er nogen ved døren.
Og ja je kan godt få ham til at gø på kommando...
Grunden er at som jeg skrev at min scooter blev stjålet, men det som jeg
glemte at skrive var at den blev stjålet men jeg var hjemme og så tv men min
hund,
Det skal lige siges at ham er 2 år så det er ikke noget med hvalpe råd, for
de virker ikke på ham... har prøvet....
Derfor vil jeg gerne have det man kan kalde en god og opmærksom hund der kan
"sige" hvis der er nogen ved døren.
Hilsen Per

Fra : Ann K

Dato : 22-09-03 23:42

Hje Per.
> Jeg har prøvet at Gejle ham helt op når der kommer nogen men det bevirker
> kun på at han tror at han skal lege når der er nogen ved døren.
> Og ja je kan godt få ham til at gø på kommando...

Hold op med at gejle ham op.. det giver kun en totalt kulret køter, når
gæsterne kommer ind af døren
Men... kunne du evt forsøge at stå udenfor døren og give ham
"halse"kommandoen... evt få dine gæster til at stå med en guf gennem
brevsprækken, som _kun_ gives, når han gøer!?
Sådan fik vi lært vores lab-x at gø af _alle_ som rørte vores havelåge...
endda med god hjælp fra vores postbud!
Hunden gøer idag af alt og alle *suk* - ikke fordi den er aggressiv - men
fordi den helt sikkert regner med, at de vil give den en god guf

> Grunden er at som jeg skrev at min scooter blev stjålet, men det som jeg
> glemte at skrive var at den blev stjålet men jeg var hjemme og så tv men
min
> hund,

Jo tak... vi havde i mange år en hund, som overhovedet ikke sagde en lyd,
når vi fik gæster - skønne tider!!!
Indtil den nat, hvor jeg vågnede ved at en fremmed mand stod i vores
soveværelse Nå - KATTEN fik jaget tyven på porten - fjolset trådte på
den i mørket, det gøres ikke ustraffet!... og vovse kom på intensivt
"gø-kursus"!
Desværre fik vi også rådet om at forsøge at gejle hunden op... og det
betyder at hun idag gøer så det hele runger... samtidig med at hun ræser
forvirret rundt Ret stressende for både vores gæster, os og især
hunden.

Og så skrev Lou:
> [...]

Hvis blot man undgår det der gejlen op ved at man som ejer _også_ flister
"åndssvagt rundt" når der kommer gæster, så kan det sagtens lykkes at få en
hund, som pænt gøer alarm - uden at den er særlig "voldsom"

Tro mig Lou... når først man har haft sådan en oplevelse som jeg og Per, så
lever man helt fint med den slags unoder!!!!
Endnu en fordel... vi har ikke haft indbrud i de sidste 6 år!!! Heller ikke
selv om "vores vej" et par gange er blevet støvsuget af professionelle
bander eller narkomaner fra den indre by
En stor gøende hund holder som regel den slags på god afstand!

Jeg er ret sikker på at alle kan gå i fred for vores lab-x! men derimod vil
jeg bestemt ikke råde nogen til at lægge sig ud med sheltien.... og da slet
ikke forsøge at skade den lille rasende hund! Hun er så heldig at bo sammen
med lab-x'et - og den skal nok forsvare hende!!!

Sjovt ... det kan vi også

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Kurt Becher

Dato : 24-09-03 04:33

KLIP
> [...]
> Derfor vil jeg gerne have det man kan kalde en god og opmærksom hund
> der kan "sige" hvis der er nogen ved døren.

KLIP

Hej Per

Vær du glad for din glade hund!!!

Og så giv ham lidt tid... Han er kun 2 år og en stor hund,så han er måske
ikke helt voksen i pæren endnu

Hvis han lever et godt og aktivt liv med dig som god leder, er det ikke
nødvendigt for ham, at afpatruljere territoriet. Det sørger lederen jo for
og det skal du se som et MEGET positivt tegn!!!!

Når han bliver lidt ældre, kan han godt udvikle mere territorieforsvar og
indtil da, lås din dør.

Du kan godt lære ham at gø, når døren åbnes. Især hvis han kan halse på
kommando! Men det kræver en del forklaring, så jeg vil lige vide om du er
interesseret før jeg gider at skrive side op og side ned...

MVH

Fra : Per Pedersen

Dato : 26-09-03 11:15

Fra : Per Pedersen

Dato : 26-09-03 11:17

Hej Kurt

Ja jeg må sige at det er jeg meget intreseret i da jeg faktisk har lært ham
alt hvad han kan uden at gå på skole med ham og det er jeg ret stolt af
Jeg kan dække ham af og gå ind og handle jeg går uden snor og han giver hals
jeg har lært ham bide øvelserne, og alt det andet...
Det eneste jeg ikke har kunne lære ham er at give hals når der er nogen ved
døren...
Hilsen Per

Fra : Pia J

Dato : 26-09-03 11:34

> Det eneste jeg ikke har kunne lære ham er at give hals når der er nogen
ved
> døren...

Kan du ikke alliere dig med dine venner, så du ved nøjagtig hvornår de
kommer på besøg. Så skal de pusle ved døren og du skal give hunden
halsekommandoen samtidig. På et tidspunkt burde han forbinde lyde udenfor
døren med, at han skal give hals. Bare et enkelt bjæf eller to, ellers har
du en hund som galper i timevis hver gang nogen går forbi.

:Pia

Fra : Jytte

Dato : 22-09-03 19:48

Per Pedersen wrote:
> [...]
> Spørgsmålet er bare hvordan får jeg min hund til at gøre mig
> opmærksom på at der er nogen ved døren...

Hej Per.

Køb en dværgpinscher. Sådan hører alt og slår alarm. Det kan jo være den kan
vække den store.

Hilsen
Jytte

Fra : Per Pedersen

Dato : 22-09-03 20:08

Hej Jytte
Jeg er ikke ret meget for de små hissige hunde der ikke kan tåle at man
leger med dem...
Og har man ikke noget fornuftigt at sige syntes jeg at man skal bruge den
gruppe der hedder sladder....
Hilsen Per

Fra : Jytte

Dato : 22-09-03 20:05

Per Pedersen wrote:
> [...]
> man leger med dem...
> Og har man ikke noget fornuftigt at sige syntes jeg at man skal bruge

Jeg har selv to, det er de bedste vagthunde, man kan have. Der kommer ingen
ind, uden at jeg opdager det.
Jeg beklager at du misforstod mig.
Men hunderacer er selvfølgelig smag og behag.

Hilsen
Jytte

Fra : Ladycatwoman

Dato : 23-09-03 11:30

"Per Pedersen" <Perronaldpedersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min lejlighed efter mine nøgler, til den.
> Spørgsmålet er bare hvordan får jeg min hund til at gøre mig opmærksom på

Hej Per.

Har selv en schæfer, der ikke har nogen problemer med at gø, når nogen er
ved døren, og det har jeg ikke lært ham. Smart nok en gang imellem andre
gange død irriterende.
Hvor vidt du skal lære ham at gø eller ej, er jeg lidt i tvivl om, da jeg
synes det til tider kan være død irriterende.
Jeg har dog et forslag til dig, som måske ikke svarer på dit oprindelige
spørgsmål, men som alligevel kan være en løsning mod ubudne gæster.

Sæt et af de specielt lavede skilte op med en ubehagelig schæfer på. Nu ved
jeg ikke, om din hund mest ligner en schæfer eller lab, men det er i og for
sig også ligemeget, da skiltet gerne skulle advare mulige tyve og dermed
have en præventiv virkning.
Nogle tyve er totalt ligeglade, men andre ville sikkert holde sig væk ved
tanken om en glubsk fætter på den anden side af døren.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Per Pedersen

Dato : 23-09-03 20:40

Hej
Problemet er at han er det kærligste hund i hele verden, og som du kan læse
af tråden kan du se at det ikke er noget problem for uvedkommen mennesker,
skulle han derimod have hørt at der er nogen ved døren løber han straks hen
til døren og logre med sin hale, og er det en fremmede, jeg har prøvet, der
komme ind begynder han bare at gøre som når jeg kommer hjem eller en han
kender, han vil lege...
Og det er ikke lige det jeg har tængt mig da jeg anskaffede en hund, det var
sku at han skulle fungerer som en vagt- familie-hund....
Hilsen Per