Urenlig hund
Fra : Lars Smedegaard

Dato : 22-09-03 07:12

Hjælp
Vi har en Cairn terrier på 4 1/2 måned, som stadig tisser inde.
Er der nogle der har et godt råd?
Vi lufter den regelmessigt og der tisser den også. Den ved godt at den
skal tisse når vi lufter den og den gør det også hver gang, men 10
minutter efter vi er kommet ind kan den finde på at sætte sig igen. Vi
roser den meget når den gør det ude. Den kan godt gø og gøre os
opmærksom på, at den vil ind når den er ude, men ikke når den skal
ud.
Håber nogle kan hjælpe.
Betina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-09-03 07:47

"Lars Smedegaard (slet UCD70)" <smedegaard@UCD70mail.dk> skrev i en
meddelelse news:10642112510.848937824260858@dtext.news.tele.dk...
> Den ved godt at den
> skal tisse når vi lufter den og den gør det også hver gang, men 10
> minutter efter vi er kommet ind kan den finde på at sætte sig igen.

Prøv at luk den ud igen 9 minutter efter den er kommet ind og husk at ros
den!
Fanger i den i gerningsøjeblikket må den gerne skældes ud!
De små kan til tider ha' problemer med at få tømt blæreren helt.
Få evt. for en sikkerheds-skyld tjekket for blærebetændelse hvis i den
sjat-tisser meget.

Rinnie
-Hvis Jenna 5½ mdr. endelig er renlig.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-03 15:31

On 22 Sep 2003 06:12:24 GMT, Lars Smedegaard <smedegaard@UCD70mail.dk>
(slet UCD70) wrote:

>Hjælp
>Vi har en Cairn terrier på 4 1/2 måned, som stadig tisser inde.
>Er der nogle der har et godt råd?

jaee det skal du nok regne med at den bliver ved med et godt stykke
tid endnu ....

> [...]
>skal tisse når vi lufter den og den gør det også hver gang, men 10
>minutter efter vi er kommet ind kan den finde på at sætte sig igen. Vi

ja men jeg tror ikke det er kommet ind i hundens natur at det er
forkert at forette sin nødtørft indedørs .....jeg gjorde det at hun
fik en avis at gøre det på - du skal bare tørre noget urin op med
avisen så den dufter af urin også vil den ret hurtigt vende sig til at
gøre det der .... med alderen lære den jo at holde sig der er vist
ikke ret mange hunde der bryder sig om at forette sin nødtørft INDE
der hvor den bor som voksen ... men jeg har nu beholdt avis løsningen
så i tilfælled af dårlig mave eller hvis hun virkeligt ikke kan holde
sig så går hun der ud og gør det og det er ikke så tit .... men jeg
synes nu hvis man skal - så skal muligheden også forligge specilt med
det mave onde hun lige har haft der må det ha været rart for hende...

--
Mv.
Bo M Mogensen